رابطه ی کارمند موفق و محیط کار ایده آل 2021 !

رابطه کارمندان موفق و محیط کار ایده آل

موفقیت کارمندان و تاثیر محیط کاری

محیط اداری و سازمانی که در آن مشغول به کار هستید می تواند خانه دوم شما باشد ! پس شاید به عنوان یک کارمند بهتر است توجه ببیشتری به محیط فعالیت خود کنید.

شما نصف بیشتر روز خود را در آن جا به سر می برید بنابراین باید آن را جدی بگیرید و سعی کنید همیشه موجه رفتار کنید تا هم در نظر همکارانتان خوب جلوه کنید و هم سریع تر پیشرفت کنید .

این که همه شما را قبول داشته باشند اصلا کار سختی نیست . بلکه احتیاج به چند اکسیر دارد ! که با رعایت آن ها می توانید کارمند موفق تری باشید !

همچنین شما به عنوان یک رئیس موفق باید شرایط ایده آل را برای کارمندان خود فراهم کنید تا میزان بهره وری آن ها افزایش یابد .

رعایت نکردن نکات ریزی که گاها از چشم ما دور می ماند می تواند مانند آفت به جان پیشرفت سازمان و یا شخص شما شود .

پس حواستان را جمع کنید تا چیزی از قلم نیوفتد !

ما در این مقاله استاف به بررسی چندی از این موارد می پردازیم.

از آن جایی که لازمه کارمند خوب بودن محیط اداری ایده آل است , اول آن را مورد بررسی قرار می دهیم !

معجزه ظاهر !

محیط کار نامرتب

میز کار کوچکی را تصور کنید که به شدت به هم ریخته و شلوغ است ! هر چیز یک گوشه میز افتاده و جای سوزن انداختن نیست ! 

و برعکس میزی را تصور کنید که مرتب و خلوت است و هرچیزی در جای خودش قرار دارد . یک گلدان کوچک گوشه میز و چند تابلوی کوچک روبه رویتان است . شما ترجیه می دهید پشت کدام میز بنشینید ؟!

تمرکز , لازمه بازدهی بالا است . پس برای افزایش بازدهی کارمندان باید یک محیط کاری مناسب برای آن ها تعبیه کنید .

برای افزایش تمرکز کارمندانتان می توانید از رنگ های آرام و ملایم و یک دیزاین ساده استفاده کنید . ترکیب بعضی رنگ ها با یکدیگر می تواند یک ایده جذابی باشد .

محیط های اداری روبه رو را نگاه کنید :

محیط کار مرتب

ترکیبی از رنگ های ساده و ملایم و یک دیزاین ساده ! دقیقا چیزی است که یک کارمند به آن احتیاج دارد . سعی کنید از جلوه های تزئینی کمتر و رنگ های ملایم تر استفاده کنید .

یک پیشنهاد !

اگر  شما صاحب یک کسب و کار هستید , هر از چند گاهی دکور محیط کار تان را عوض کنید . حتی شده جای کارمندانتان را عوض کنید . همین تغییر های کوچک می تواند باعث ایجاد انگیزه در کارمندان شود .

,ویترین محیط کار !

یونیفرم کارمند

کارمندان شما مهم ترین دارایی شما هستند .

پس ظاهر آن ها نیز باید برایتان مورد توجه باشد . مشخص کردن یک یونیفرم می تواند کار شما را جذاب تر کند .

بنابراین با توجه به محیط کار و سبک شرکت خودتان , می توانید این روش را به کار بگیرید تا افزایش انگیزه و پیشرفت کارمندانتان را ببینید .

هر چه از دوست رسد نیکوست ؟!

یا باید طبق تعرفه و قرارداد با کارمندان خود برخورد کنید ؟!

 فراموش نکنید که حقوق و مزایا باید بر اساس رضایت طرفین انتخاب شود .

به این حرف باور داشته باشید ! بیمه , مسئله ای است که امروزه ذهن خیلی از کارمندانتان را درگیر کرده است ! پس حواستان باشد که برای راحتی ذهن آن ها سعی کنید از این مسئله چشم پوشی نکنید .

 داشتن شرایط مالی خوب و ایده آل آرزوی هر آدمی است اما فراموش نکنید که باید به میزان بهره وری کارمندتان توجه کنید و به همان میزان برایش مزایا و حقوق در نظر بگیرید !

شرکتی را تصور کنید که تمام اعضای آن به یک میزان حقوق دریافت میکنند ؛ همه از مزیت وام بلاعوض بهره می برند و شرایط برای همه یکسان است . آیا این وضع مورد قبول شماست ؟! پس سعی کنید برای مشخص کردن میزان حقوق ابتدا همه چیز را بسنجید .

هر چند وقت یک بار خودتان را بتکانید !

اگر یک جستجوی ساده در بستر اینترنت انجام دهید , خواهید فهمید که سرعت رشد اطلاعات و فناوری چقدر زیاد است . بنابراین اگر می خواهید از دنیای آنلاین عقب نمانید باید هر چند وقت یک بار اطلاعات خود و کارمندانتان را به روز کنید .

برگزاری دوره های آنلاین توسط اساتید خبره و یا دعوت کارمندانتان به همایش های بزرگ می تواند در این راستا کمک بزرگی به شما بکند .

فراموش نکنید که برای داشتن یک روند همیشه صعودی باید از آپدیت اطلاعات غافل نشویم !

جنگ اول به از صلح آخر !

روند کار در یک سازمان باید سازماندهی شده باشد !

کسی که در مباحث گرافیکی تخصص دارد طبیعتا نمی تواند تولید محتوا کند ! بنابراین برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تخصیص وظایف را فراموش نکنید . این کار به شما و همچنین به کارمندانتان کمک میکند تا  کارایی بیشتری داشته باشید و کیفیت کارتان نیز افزایش یابد .  

ایجاد یک تقویم اجرائی می تواند مدیریت شما را آسان تر کند .

سعی کنید وظایف کارمندانتان را برایشان به طور دقیق شرح دهید . واضح بودن مسئولیت همیشه باعث افزایش کیفیت کار می شود .  

می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید !

از نرم افزارهای مدیریت استفاده کنید . این کار جذابیت زیادی برای کارمندانتان خواهد داشت و از طرفی اگر همه وظایف دقیق نوشته شود تصمیم گیری برای مسئولیت ها و پروژه های بعدی برای شما نیز راحت تر می شود .

نمونه محیط کار نرم افزار ها :

نرم افزار ترلو | Trello :

نرم افزار برای کارمندان

رایک | Wrike :

نرم افزار رایک برای کارمندان

ماندی | Monday :

نرم افزار ماندی برای کارمندان


طوفان به پا کنید !

جلسات هم اندیشی یا طوفان فکری راه بیندازید !

برای بهبود کارهایتان نه تنها در سازمان بلکه در همه شرایط سعی کنید از مشورت و نظرات دیگران استفاده کنید . این کار به پرورش فکرتان کمک شایانی خواهد کرد .

همین مسئله را در محیط کار و سازمانتان نیز می توانید عملی کنید  .  در طول هفته حداقل یک بار جلسات هم اندیشی برگزار کنید .

موضوعاتی که می توانید در این جلسات مطرح کنید : 

* شرح وظایف هفته پیش رو ,

 * کارهای انجام شده هفته قبل , 

* ایده های جدید , نقشه راه و رسالت سازمانتان در روزهای آتی ,

  و خیلی چیز های دیگر !

و اما …

شما نیز به عنوان کارمند وظایف و حقوقی دارید !

رعایت کردن نکات ریزی که برای همه سازمان ها الزامی است می تواند جایگاه
اجتماعی شما را در محیط کار و پیش همکارانتان بالا ببرد .

نکات عمومی شامل  :

روزتان را با انرژی شروع کنید

به همکارانتان سلام بدهید و از جملاتی مانند ” صبحتان بخیر ” , “امیدوارم امروز روز خوبی برایتان باشد ” و … استفاده کنید . فشردن ارامی دست همکارتان نیز میتواند باعث افزایش صمیمت بین شما شود .

پشت میز کاری‌تان ، مکالمه شخصی نداشته باشید .

اگر در ساعات کاری مجبورید مکالمه شخصی داشته باشید، این کار را در پشت میز خود انجام ندهید تا دیگران مکالمه شمارا نشنوند. 

اکثر ادارات و سازمان‌ها دارای اتاق مناسب این کار یا مخصوص تلفن های شخصی هستند که می‌توانید از آن برای تماس تلفنی استفاده کنید. 

در غیر این صورت بهترین کار این است که به بیرون از محل کار بروید. 

-نشان دهید که توجه می کنید ! (لبخند- سر تکان دادن)

وقتی شخص دیگری در حال صحبت است ، سر تکان دادن یا لبخند زدن  نشان می دهد که شما توجه می کنید .

این حرکات به آنها می گوید که شما به آنچه می شنوید اهمیت می دهید و برای افکار آنها ارزش قائل هستید .

فراموش نکنید که احترام به دیگران در نهایت باعث جذب احترام برای خودتان می شود .

بهداشت را رعایت کنید .

جدا از اینکه چه می پوشید ، رعایت نکات بهداشتی همیشه ضروری است ؛ بهداشت فردی و عمومی !

موهایتان را شانه کنید

ریش خود را کوتاه کنید

ناخن ها را تمیز کنید

اطمینان حاصل کنید که لباس شما بوی خوبی می دهد.

هیچ کس نمی خواهد کنار فردی بنشیند و بوی بد بدن و غذای سرخ شده بدهد ! 

بوی بد در محیط کار

به مناطق و موارد مشترک احترام بگذارید .

کار در یک محیط اداری به این معنی است که فضا را با دیگران تقسیم می کنید. بسیاری از دفاتر دارای آشپزخانه مشترک یا حداقل یخچال شرکتی برای نگهداری ناهار ، میان وعده و نوشیدنی دارند .

 سعی کنید در نگهداری اموال دیگران امین باشید .

از وسایل شخصی همکارتان استفاده نکنید !  

حواستان باشد شخصی نباشید که کارمندان دیگر مجبور باشند به شما تذکر دهند ! قبل از اینکه همکار و یا رئیستان راجع به این مسئله شما را توبیخ کنند , خودتان آن را رعایت کنید .

و اما نکاتی که باید به عنوان یک کارمند حرفه ای بدانید !

سعی کنید قبل از جلسات  راجع به موضوع جلسه کمی مطالعه کنید . این کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما نیز می شود . به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس مهم ترین عامل برای درخشش شما
در بین همکارانتان است !

همیشه ایده جدید داشته باشید ! می توانید با مطالعه زندگی سازمانی افراد موفق و گذشته شرکت ها و سازمان
های موفق و پیشرفته به پرورش ذهن خود در این موضوع کمک کنید .

 در محتوایی که می خواهید تولید کنید از نظر همکارانتان نیز استفاده کنید .

سعی کنید کارتان را دربستر تیم گسترش دهید ! این کار باعث افزایش کیفیت آن خواهد شد . 

کار تیمی کارمندان در محل کار

سخن آخر استاف !

سعی کنید با رعایت نکاتی که گفته شد سطح برند و سازمان خودتان را بالا ببرید . 

فراموش نکنید که در هر جا و سمتی باید بهترین باشید .

همیشه لبخند بزنید و فراموش نکنید که با همکارانتان مهربان باشید 

مدیریت جدی و قاطع با خشونت و بی احترامی فرق می کند ! سعی کنید تفاوت آن ها را به عنوان یک مدیر نمونه دریابید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *