مجله فوربس در مطالعات اخیر خود به انتشار مقاله ای با عنوان (10 آمار شوکه کننده از محل کار که باید بدانیم) به بررسی چند مورد از این حقایق عجیب در سازمان ها پرداخته است و ما در استاف با برگزیدن چندی از منطبق ترین آنها در محیط کسب وکار ایران این مقاله را به رشته تحریر درآوردیم .
مسئله کم شدن مشارکت کارکنان بسیار با اهمیت است و جالب است بدانید که سازمان گالوپ (یک شرکت تجزیه و تحلیل و مشاوره جهانی که به رهبران و سازمان ها کمک کرده تا مشکلات خود را حل کنند.) هر دو سال یکبار به ما یادآور می شود که نزدیک به 70 درصد از کارکنان به طور داوطلبانه از شغل خود استعفا می دهند ؛و به نظر می رسد که این حقیقت غیر قابل انکار دلیلی جز تغییر نسل کارمندان و تغییر روز به روز شیوه های مدیریتی ندارد.
ظاهرا تغییر تنها مفهومی است که چه در زندگی و چه در سازمان ها و کشورهمیشه می توانیم روی آن حساب کنیم.
4 پاسخ
معمولا سه فاكتور در شغل مهم أست؛
١- پول
٢- شأن و منزلت اجتماعي
٣- علاقه به همكاري و مشاركت در پيشرفت
به نظر ميرسه افراد مختلف بر اساس نيازشون يكي از اين سه گزينه رو مي توانند انتخاب كنند
ولي با توجه به مقاله ي بالا گويا گزينه ي سوم جذاب تر است
با سلام و تشکر از اینکه نظر خودتون را با ما به اشتراک گذاشتید
بله قطعا رفته رفته اهمیت به همکاری نیروی انسانی در سازمان ها به خصوص در ایران
بیشتر می شود و نمود این مسئله را هم میتوان در افزایش استخدام کارشناسان منابع انسانی که در روند جامعه پذیری افراد
نقش دارند مشاهده کرد.
امیدوارم همه مان به این نقطه برسیم که ارتقای نیروی انسانی مهمترین عامل ارتقای کیفی در تمامی مجموعه هاست
به امید ساختن روز های بهتر
ممنون از اینکه نظراتتون را با ما به اشتراک گذاشتید