6 حقیقت شوکه کننده در مورد سازمان و محل کار که باید بدانیم

حقیقت های که در مورد سازمان باید بدانیم
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

مجله فوربس در مطالعات اخیر خود به انتشار مقاله ای با عنوان (10 آمار شوکه کننده از محل کار که باید بدانیم) به بررسی چند مورد از این حقایق عجیب در سازمان ها پرداخته است و ما در استاف با برگزیدن چندی از منطبق ترین آنها در محیط کسب وکار ایران این مقاله را به رشته تحریر درآوردیم .   

مسئله کم شدن مشارکت کارکنان بسیار با اهمیت است و جالب است بدانید که سازمان گالوپ (یک شرکت تجزیه و تحلیل و مشاوره جهانی که به رهبران و سازمان ها کمک کرده تا مشکلات خود را حل کنند.) هر دو سال یکبار به ما یادآور می شود که نزدیک به 70 درصد از کارکنان به طور داوطلبانه از شغل خود استعفا می دهند ؛و به نظر می رسد که این حقیقت غیر قابل انکار دلیلی جز تغییر نسل کارمندان و تغییر روز به روز شیوه های مدیریتی ندارد.

ظاهرا تغییر تنها مفهومی است که چه در زندگی و چه در سازمان ها و کشورهمیشه می توانیم روی آن حساب کنیم.

به نقل از فوربس :

1-مطالعات اخیر در سایت (کریر بیلدر) نشان داده است که 58 درصد از مدیران از سواد مدیریتی برخوردار نیستند و صرفا به دلیل خوب بودن در انجام کار های خود مدیر شده اند حقیقت تلخ نهفته در این آمار این جاست که ما تعداد زیادی رهبر داریم که در مورد نحوه رهبری هیچ آموزشی ندیده اند.

2-لی برانهام ، نویسنده کتاب ( 7دلیل پنهان کارکنان برای ترک کار ) فاش کرد که 89 درصد از کارفرمایان معتقدند کارمندان به دلیل پول بیشتر از سازمان ها استعفا می دهند؛ این موضوع می تواند مدیران را بسیار خوش حال کند چراکه اساساً علت و معلول کردن این دو، بسیار توجیه پذیر به نظر می رسد و در نتیجه آن ها بسیار راحت تر می توانند کم کار های دیگر خود را که منجر به استعفا نیرو ها شده پشت عدم رضایت مالی پنهان کنند اما حقیقت جز این است و آمار ها اثبات می کنند که تنها 12 درصد از کارکنان در واقع به خاطر پول بیشتر از سازمان خارج می شوند و بیش از 80 درصد خروج ها از سازمان دلیلی جز بحث های مالی دارد.

3-نظرسنجی هاروارد بیزینس نشان می دهد 58 درصد کارمندان به افراد غریبه بیش از رئیس خود اعتماد دارند، ما در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که اعتماد درفرهنگ های سراسر دنیا سست شده است و بی اعتمادی ما به رهبران و مدیران می تواند مسئله ای بسیار نگران کننده باشد.

4- به نقل از فوربس  79 درصد کارمندانی که شغل خود را در سازمان ترک کرده اند دلیل ترک خود را “عدم قدردانی”  بیان کردند. شاید به زبان ساده تر بتوان گفت که

(کارمندان سازمان ها را ترک نمی کنند بلکه آنها مدیران را رها می کنند.)

5- انجمن هیئت کنفرانس (این انجمن بیش از 1000 شرکت دولتی و خصوصی را شامل می شود که از 60 کشور دنیا گرد هم آمده اند ) گزارش داده که 53 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر از شغل خود ناراضی هستند. کمی بیشتر در مورد این آمار تامل کنید؛ این بدین معناست که نیمی از نیروی کار در کشوری به پیشرفتگی آمریکا ناراضی هستند. به نظر شما این آمار در کشور های در حال توسعه چه گونه است ؟

6-بزرگترین منابع الهام بخشی مدیران هستند مطالعات جهانی ثابت می کند که وقتی صحبت از الهام بخشیدن به افراد برای بهتر کار کردن  آنها در شغل خود می شود؛ دستمزد بالاتر ، ارتقاء ، استقلال و یا آموزش هیچ کدام در مقام مقایسه با تاثیر گذاری مدیران در سازمان و یا محل کار نیستند.

در حالی که بیان و تفکر در مورد همه این آمارها جذاب به نظر می رسد.؛اما کافی نیست.

 ما به عنوان رهبران ومدیران حال و آینده کشورمان مسئولیم  تا به دنبال راه هایی برای ترویج وگسترش تغییر باشیم و حتی المقدور بتوانیم شیوه ها ، سیاست ها و رویه هایی را ایجاد کنیم که الهام بخش تغییری رو به جلو باشند.

ما مدیران مسئول هستیم تا الهام بخش بهترین ایده ها در کارمندان سازمان یا محل کار خود باشیم.

با نظرات خود مارا در ارتقا سطح کیفیت استاف بلاگ همراهی کنید.

منابع:
https://www.forbes.com/sites/davidsturt/2018/03/08/10-shocking-workplace-stats-you-need-to-know/?sh=7151d960f3af

4 پاسخ

  1. معمولا سه فاكتور در شغل مهم أست؛
    ١- پول
    ٢- شأن و منزلت اجتماعي
    ٣- علاقه به همكاري و مشاركت در پيشرفت
    به نظر ميرسه افراد مختلف بر اساس نيازشون يكي از اين سه گزينه رو مي توانند انتخاب كنند
    ولي با توجه به مقاله ي بالا گويا گزينه ي سوم جذاب تر است

    1. با سلام و تشکر از اینکه نظر خودتون را با ما به اشتراک گذاشتید
      بله قطعا رفته رفته اهمیت به همکاری نیروی انسانی در سازمان ها به خصوص در ایران
      بیشتر می شود و نمود این مسئله را هم میتوان در افزایش استخدام کارشناسان منابع انسانی که در روند جامعه پذیری افراد
      نقش دارند مشاهده کرد.

      1. امیدوارم همه مان به این نقطه برسیم که ارتقای نیروی انسانی مهمترین عامل ارتقای کیفی در تمامی مجموعه هاست

        1. به امید ساختن روز های بهتر
          ممنون از اینکه نظراتتون را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

مدیریت بازرگانی فروش سازمانی
استاف بیزینس

مدیریت بازرگانی فروش سازمانی پلتفرم B2B استاف

مدیریت بازرگانی فروش سازمانی با اینکه سود فرواوانی برای تامین‌کنندگان به همراه دارد ولی طمع گران‌فروشی در فروش عمده برخی برندها مسئله‌ای است در خور توجه. در آن لحظه که تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان فروش سازمانی به سرعت و آسانی فروش سازمانی بیشتری را در دیجیتال مارکتینگ B2B استاف تجربه داشتند ولی طمع گرانفروشی مانع از فروش آنها به سازمان و شرکتها شد. این موضوع خدشه بر برندینگ و خوشنامی کسب و کارها پدید آورد که این مقاله نگاهی است به موضوع مدیریت بازرگانی فروش سازمانی شرکت ها که چگونه برندهای New Name و کسب و کارهای نو توانستند در بازار فروش سازمانی حضور داشته و سود ببرند.

تجارت الکترونیک
استاف بیزینس

تجارت الکترونیک کسب و کارهای B2B

تجارت الکترونیک از اهداف پولساز شغل مهندسی کامپیوتر است. روزی که در رشته مهندسی کامپیوتر شروع به تحصیل کردم، نوجوانی 18 ساله بودم که از

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا