4 مزیت شفاف سازی خرید عمده برای سازمان ها

4 مزیت شفاف سازی خرید عمده
شفاف سازی خرید عمده برای سازمان ها می تواند راهکار مناسب در توسعه کسب و کارها شود. 4 مزیت شفافیت خرید و فروش انلاین برای کسب و کارها به تفصیل بیان می شود.
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

چطور یک شفاف سازی خرید عمده خوب و قدرتمند داشته باشیم ؟

ما در این مقاله به مزیت های شفاف سازی خرید عمده و همچنین تدارکات برای عمده فروشی ها اشاره می کنیم شفافیت چیزی است که شما ممکن است آن را به عنوان یک هدف یا اصول توصیف کنید که از طریق آن قادر به مشاهده عمیق تر فرایند ها باشید.

از دست دادن مشتری در کسب و کار نگرانی است که همواره کارفرمایان، تولیدکنندگان و تامین کنندگان را نگران می کند. صاحبان کسب و کار همواره نگران این هستند که “چرا مشتری های خرید عمده از دست می روند؟ ” آنها در جستجوی یافتن پاسخ پرسش به این نتیجه می رسند که عدم اعتمادسازی و شفاف سازی در کسب و کار منجر به از دست دادن مشتری می شود.

بنابراین؛ در شفافیت کسب و کار، اگر شما تهیه و تدارک کننده باشید، شفاف سازی به طور کلی مفهوم مثبتی به حساب می آید و اگر چیزی برای پنهان کردن باشد و به صورت ضمنی چیزی را رد کنید مفهوم منفی پیدا میکند.

شفاف سازی خرید عمده:

در زیر توضیح ویکی پدیا در مورد شفاف سازی در کسب و کار را می بینیم؛

ویکی پدیا

شفاف سازی همانطور که در علم ، مهندسی ، کسب و کار ، علوم انسانی و در مفاهیم اجتماعی به صورت کلی بیان می شوند ، دلالت بر باز بودن فضا ، ارتباطات و پاسخگویی دارد. شفافیت به گونه ای عمل میکند تا دیگران به راحتی بتوانند اقداماتی که اتفاق افتاده است را ببینند.

همین طور به صورت زیر نیز تعریف می شود

ویکی پدیا

کیفیت فهمیدن اطلاعات عمدی منتشر شده از یک فرستنده یا یک شخص

برای مثال یک صندوقدار پس از انجام معامله برای خرید عمده یک مشتری با ارائه فیش اقلام خریداری شده و همچنین شمارش تغییر مشتری در پیشخوان ، شفافیت را نشان می دهد.

چرا شفاف سازی خرید عمده اهمیت دارد ؟

بنابراین زمانی که صحبت از شفافیت فرایند خرید عمده و تدارکات برای یک کسب و کار یا سازمان مطرح میشود، با توجه به اینکه شفافیت سازی بستگی به سوالات مطرح شده ، دپارتمان یا بخش های یک سازمان دارد ، درنتیجه میتواند متفاوت تعریف شود .مثلا در شاخه نظامی ، برای تهیه اقلام مهم که از نظر امنیت ملی بایستی ملاحظه خاصی صورت بگیرد، شفافیت نمی‌تواند کارا باشد.

شفافیت فرآیند خرید عمده برای سازمان ها و شرکت ها گویای نظارت بر کلیه ی فرایندهایی است که می تواند اعتمادسازی در معاملات انلاین را فراهم سازد. شفاف سازی در کسب و کار توانسته است معامله امن و بدون درد سر را توسعه دهد.

به طور کلی آنچه که ما به دنبال آن هستیم ، پیش بردن سازمان ها به گونه ای است تا  بتواند به کارمندان  ، سازمان ها ، شهروندان و همچنین در مقابل با دیگر مشتریان خود فضای مطلوب از اعتماد را به وجود آورند.

  4مزیت شفاف سازی خرید عمده:

پرهیز از دوباره کاری

1-  شفاف سازی خرید عمده باعث جلوگیری از دوباره کاری ها میشود:

اگر سیاست تدارکات شفاف در یک بخش اتفاق بیافتد ، معمولا میزان دوباره کاری ها یا دوباره خریدهای اقلام مورد نیاز کاهش یافته و حذف می‌شوند.

مثلا فرض کنید ، اگر به صورت آنلاین کالای سازمانی خود را خریداری نمایید، یا سفارش عمده اینترنتی کالای خود را از طریق وبسایت های فروش اینترنتی  نظیر استاف مارکت ، دیجی کالا و … داشته باشید ، فاکتور های خرید شما ثبت شده و سوابق خریدهای قبلی نیز قابل مشاهده است. در نتیجه ، با رجوع به بخش تاریخچه خرید خود امکان سفارش دوباره یا تعداد کمتر و بیشتر از بین میرود.

مدیریت سوابق خرید

    2-    مدیریت سوابق شفاف سازی خرید عمده:

 مدارک و سوابق موجود معمولا بهتر سازماندهی و مدیریت میشوند ، زیرا از طریق شفافیت سازی افراد بیشتری میتوانند به دفعات بیشتری به آن ها دست یابند.

این مورد میتواند به عنوان یک سیستمی که افراد قادر رهگیری سفارش ها و مشاهده آنلاین فرایند خرید باشند بسیار مفید باشد به خصوص برای مشتریانی که خرید عمده انجام می دهند و عمده فروشی هایی که کالا ها را به مقدار زیادی خرید و فروش می کنند.

کالای عمده

3- شفاف سازی خرید عمده ، صرفه جویی در هزینه:

با استفاده از فرایند شفاف سازی خرید کالای سازمانی ، امکان خرید عمده کالای سازمانی برقرار میشود. سازمان ها میتوانند با خرید عمده مواد شوینده ، مواد بهداشتی ، خرید عمده کاغذa4 و خرید اینترنتی  مواد غذایی ،درخواست ها را از بخش های مختلف یک سازمان را تجمیع کنند و کالای مورد نیاز خود را به صورت کامل از فروشگاه اینترنتی سفارش دهند.

درنتیجه بسیاری از هزینه های سازمان ها اعم از پرداخت هزینه حمل و نقل از بین میرود و ارسال کالاها رایگان صورت می پذیرد و درنهایت هرکدام از کالاها میتوانند در بخش های مختلف مورد نیاز توزیع قرار گیرند.

روتین روزانه

4-    بهبود روتین روزانه شفاف سازی خرید عمده

افراد و مدیرانی که پشت فرایند خرید کالا سازمانی هستند، عموما از شرایط سفارش دهی و آمارگیری قیمت ها ناراضی اند. شفافیت منجر به افزایش پاسخگویی و بهبود کارایی میشود. قطعا درمورد نگرانی های مدیران و مسئولین یک سازمان زمانی که نمیتوانند به طور مطمئن فرایندها را رصد کنند میدانید.

شفافیت یعنی یک نفر همواره در حال رصد اتفاقات است. البته به معنا نمی باشد که یک نفر همواره در حضور تیم تدارکات است ،و روند را نظاره می کند بلکه به معنای کنترل می‌باشد و این مسئله زمانی به کمک کارفرمایان و مدیران ارشد می آید که آن ها در هرلحظه می توانند فرایند ها را چک کنند یا سوابق را بررسی نمایند و نسبت به بهبود بهره وری بیشتر تصمیم گیری کنند.

 

در شفاف سازی خرید عمده چه کار هایی میتوانیم انجام دهیم ؟

 در حال حاضر با توجه به شرایط بحران های اجتماعی و آنچه که توضیح داده شد، سازمان ها رویکرد خود را از خرید سنتی به خرید سازمانی و خرید عمده اینترنتی تغییر داده اند. همین طور خدمات دهندگان فروشگاه اینترنتی عمده نیز با ایجاد فرایند های سعی کرده اند

شفاف سازی خرید انبوه کالا و عمده فروشی در مواد غذایی  کاغذa4 ، مواد شوینده و بهداشتی ، را به بهترین نحو انجام دهند. بنابراین با سفارش کالای سازمانی خود از استاف مارکت ، میتوانید از مزیت های خرید آنلاین اینترنتی بهره مند شوید.

شفاف سازی معاملات خدمات پیمانکاری و برون سپاری پروژه های سازمانی و شرکتی

شفاف سازی در معاملات خدمات پیمانکاری نیز مهم است. از این رو کلیه ی خدمات پیمانکاری سازمان و شرکت ها در سامانه استاف سرویس ثبت شده است. استاف سرویس با محوریت قرار دادن شفافیت کسب و کارها، کلیه ی خدمات پیمانکاری و برون سپاری پروژه ها را به صورت انلاین نظارت می کند.

مجریان ناظر بر پروژه ها گزارشات حسن عملکرد و شکایات طرفین معامله را مطالعه و بررسی می کنند. در صورت بروز اختلافات در خصوص اجرای پروژه کارهای قانونی انجام شده و به صورت سیستماتیک به مراجع دعاوی رهگیری می شود.

جهت استفاده و بهره مندی از 10 نکته برای بهبود کسب و کار  می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا