نحوه فروش و بازاریابی
استافمارکت بستر فروش آنلاین کالای سازمانی و عمده برای هر نوع از محصولی است که به مشتریان عمده و سازمانی فروخته میشود. درواقع اصلا مهم نیست چه کالایی میفروشید، مهم این است به عنوان تامین کننده یا عمده فروش، توانایی تامین کالا در حجم زیاد و با قیمت مناسب را داشته باشید.
استافمارکت به عنوان بازارگاه فروش عمده و سازمانی در 50 حوزه صنعتی کالای تامینکنندگان را به فروش میرساند.
مشتریان استاف مارکت به طور کلی به 4 دسته تقسیم میشوند:
1- مشتریان سازمانی،شرکتها و کسب و کارهایی که کالای شما را برای مایحتاج مصرفی خود و یا تجهیزات مورد نیاز شرکت،کارخانه و کسب وکار خود خریداری مینمایند.
2- کسب و کارها و تجار که کالای عمده شما را خریداری میکنند و به سایر مشتریان خود میفروشند.
3-شرکتها، کارخانهها و یا کسب وکارهایی که کالای شما را به عنوان مواد اولیه برای تولید، ساخت یا خدمات خود خریداری میکنند.
4- مشتریان صادراتی که در داخل ایران یا خارج از ایران به دنبال صادرات محصولات شما هستند.
کالا و محصولات شما از طریق فروشگاه اختصاصی به نام برند یا کسب و کار شما در استافمارکت عرضه میشوند. فرایند فروش محصولات شما به صورت سیستمی و آنلاین میباشد. مشتریان هدف شما با ورود به استاف مارکت از طرق مختلف و با ثبت سفارش محصولات شما ، در لحظه به صورت آنلاین خرید خود را انجام داده و فرایند تامین و ارسال کالا توسط شما انجام میشود.
استافمارکت با استفاده از روشهای جدید بازاریابی دیجیتال و با استفاده از تحلیل رفتار مشتریان شما در فضای آنلاین، خوراک مورد نیاز مشتریان شما را با استفاده از ابزارهای دیجیتال مهیا میکند. مشتریان شما از طریق جستجوی و کلمات کلیدی که در فضای وب محصولات شما را دنبال میکنند، از طریق لینک محصولات، برند یا فروشگاه اختصاصی شما وارد استافمارکت میشوند و اقدام به خرید کالای شما مینمایند.
برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه بازاریابی و فروش محصولات روی لینک زیر کلیک کنید.
روشهای بازاریابی فروش دیجیتال استافمارکت برای کالای تامینکنندگان
هزینه، کارمزد، تسویه حساب و پرداختها
۱- استاف به عنوان واسطه مالی طرفهای خریدار و فروشنده عمل میکند. خریدار با مراجعه به استاف مارکت و پس از خرید کالاهای خود از چندین فروشنده مختلف، مبلغ آن را به حساب شرکت استاف واریز مینماید. استاف نیز پس از تفکیک صورتحساب فروشندگان و بررسی آنها، پس از کسر کارمزد خود، مبلغ مربوط به را فروشنده انتقال میدهد.
۲- مدت زمان تسویه حساب شرکت استاف متناسب با نوع کالا و فرایند فروش به صورت 15 روزه (نقد) ، 30 روزه و 60 روزه (با احتساب 3 درصد هزینه پول ) میباشد.
۳- درخصوص کالای خاص یا استراتژیک و کالای تعزیراتی، پرداختها به صورت 15 روزه انجام میشود.
4- درخصوص کالاهای با طول مدت پرداخت بلندمدت متناسب با عرف بازار، هزینه پول به صورت درصدی( 3 درصد) به فروشنده پرداخت میگردد. به طور مثال درصورتی که پرداختهای کالایی در بازار و صنعت، 5 ماهه باشد، قیمت فروش به صورت نقدی محاسبه ، هزینهی 5 ماهه پول محاسبه شده و به قیمت اصلی فروش اضافه میگردد، سپس با کسر کارمزد استافمارکت، مبلغ مورد نظر به صورت چک و یا از طریق شبا به فروشنده پرداخت میگردد.
هر فروشنده برای ایجاد زیرساخت فروش، نیازمند ساخت فروشگاه اختصاصی خود با نام کسب و کار یا برند خود میباشد. این فرایندها و پیشبرد فروش کالاهای تامین کنندگان در فضای آنلاین با انتخاب طرحهای نقرهای، طلایی و یا الماس امکان پذیر میباشد. شرکت استاف با توجه به خدماتی که در این طرح ها ارائه میدهد با یک دهم هزینههای فروش سنتی در سال، روشهای فروش دیجیتال را برای تامین کنندگان فعال مینماید.
برای اطلاعات بیشتر از طرحهای زیرساخت فروشگاه و پیشبرد فروش روی لینک زیر کلیک نمایید.
۱- تولیدکنندگان و فروشندگان به ازای هر سفارش فروش از طریق استاف مارکت به طور میانگین ۱۰ درصد مبلغ فروش نهایی را به عنوان کارمزد به شرکت استاف می پردازند. این کارمزد بابت انجام تمام فرایندهای جذب مشتری می باشد.
۲- استاف مارکت تا ۷ درصد از کارمزد خود را صرف تخفیف ویژه یا فصلی و دورهای مشتریان مینماید.
۳- درخصوص برخی کالاهای اساسی و تعزیراتی، نحوه محاسبه کارمزد و فروش به صورت توافقی با فروشندگان تعیین میگردد.
هزینهی انبارداری، پردازش کالا و تجمیع کالا: استاف مارکت این هزینه را از خریدار دریافت مینماید. بدیهی است از آنجایی که این هزینه به مشتری ستانده میشود، فروشنده کالا میبایست این هزینه را در قیمت فروش خود لحاظ نکند تا با دریافت این هزینه توسط استافمارکت، قیمت کالا افزایش پیدا نکند و فروش کالا تسهیل گردد.
استافمارکت از مشتریان خود به صورت سیستمی هزینه پخش و ارسال را محسابه و دریافت مینماید. این هزینه به عنوان بخشی از هزینه پخش در زنجیره تامین از انبار استاف مارکت تا مشتری میباشد. فروشندگان میبایست کالای خود را تحویل انبار تجمیعی استافمارکت دهند و میبایست کالا را بدون هزینه ارسال قیمتگذاری نمایند. این بدان معناست درصورتی که هزینه ارسال از فروشنده دوبار گرفته شود، قیمت کالا افزایش یافته و امکان فروش کالا سخت میشود.
نحوه ارسال و تحویل کالا به مشتریان
۱- روش اول: تامینکننده، کالا را تحویل انبار استاف میدهد و استاف مارکت فرایند تحویل کالا به مشتری را تکمیل مینماید.
۲- روش دوم: تامین کننده، کالا را درب انبار خود تحویل میدهد و استاف بواسطه همکاران تجاری لجستیک خود، کالا را از انبار فروشنده تحویل گرفته و پس از فرایند پردازش در انبار خود، تحویل مشتری مینماید. بدیهی است هزینهی تحویل کالا از انبار فروشنده و ارسال آن به انبار استاف به عهده فروشنده میباشد.
3- روش سوم: تامین کننده با توجه به نوع محصول و ضرروت ارسال توسط فروشنده، کالا را به مشتری نهایی ارسال مینماید.
با توجه به قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
الف) آن دسته از مشتریان عمده یا سازمانی که کالا را برای مصارف سازمانی یا کارمندان خود استفاده میکنند، میتوانند تا 7 روز کالای مورد نظر خود را مرجوع نمایند. البته در خصوص کالاهای فاسد شدنی و یا کالاهایی که از بسته بندی خارج شوند و دیگر قابلیت استفاده مجدد آنها نیست، مرجوعی کالا با بررسی شرکت استاف مارکت بنا به عرف خرید و فروش آن کالا امکان پذیر است.
ب) مشتریان عمده که کالایی را برای تجارت و فروش مجدد خریداری مینمایند، در قانون تجارت الکترونیک به طور شفاف حقوقی برای مرجوعی کالا بدون دلیل خاصی تببین نشده است و این مشتریان صرفا زمانی میتوانند کالا و محصولات تامین کنندگان را مرجوع نمایند که دارای نقص یا ایرادی باشد که مربوط به فروشنده باشد.