خدمات و قابلیت شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی پیام رسان
خدمات و قابلیت شبکه اجتماعی در بازگشایی درس و دانشگاه همراه با فعالیت اقتصادی بازار B2B باعث شده است تا استفاده از تکنولوژی اطلاعات مهم باشد.
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

خدمات و قابلیت شبکه های اجتماعی پیام رسان چیست؟

شبکه های اجتماعی پیام رسان جزء لاینفک دنیای متاورس است. تکنولوژی متاورس دنیایی است انتزاعی از نرم افزارها و اپلیکیشن ها که کسب و کارها را بهبود می بخشد. تکنولوژی اطلاعات صنعتی نوین در جهان امروز است. شبکه های اجتماعی نیز ابزاری برای ارتباطات و اطلاعات بین افراد جامعه است.

خدمات و قابلیت های شبکه اجتماعی در توسعه ی کسب و کارها تاثیر به سزایی دارد.گفته می شود 3000 میلیارد کسب و کار از شبکه های اجتماعی درآمد دارند. سرمایه داران و بنیان گذاران شبکه های اجتماعی آگاه به منافع اقتصادی متاورس هستند. از این رو برای تامین منافع استراتژی های خاصی را می چینند.

از جمله استراتژی هایی که شبکه اجتماعی پیام رسان می تواند تاثیر بسیاری برای منفعت طلبان و سرمایه داران داشته بباشد عبارتنداز ؛

1- عدم دسترسی به اطلاعات و دانش برای آگاهی یافتن و هوشمندی در کسب و کار

2-امکان منفعت طلبی بیشتر با تجزیه طلبی ایران با قطع اینترنت و عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی پیام رسان داخلی

3- بازاریابی، خرید و فروش VPN برای استفاده از شبکه های اجتماعی در هنگام قعطی اینترنت و خرید و فروش اطلاعات شرکت های وی پی ان

4- بازاریابی، خرید و فروش انبوه اینترنت استارلینک برای کاربران محروم از اینترنت

5- استفاده اجباری از شبکه اجتماعی پیام رسان داخلی و تبلیغات با بازاریابی محتوایی سلیقه ای

به طور کلی صنعت شبکه اجتماعی تبدیل به ابزار و اهرم فشار صاحبان سرمایه شده است. شبکه های اجتماعی اغلب توسط آمریکا پشتیبانی می شود. شبکه های اجتماعی محبوب هر کشوری می تواند در تعیین سیاست های اقتصادی و راهبردی جامعه تاثیر فراوانی داشته باشد.

معرفی خدمات و قابلیت شبکه اجتماعی

شبکه مجازی دارای انواع مختلف هستند. هر فضای مجازی در واقع دارای کاربردها متنوعی است. از این رو انواع شبکه ها و رسانه های اجتماعی متفاوتی به وجود می آید.

انواع شبکه اجتماعی پیام رسان

بسته به نوع کاربران اینترنتی شبکه اجتماعی پیام رسان هر فضای مجازی خدمات خاصی را می دهد. این خدمات در انواع دسته بندی های زیر انجام می شود؛

1- اطلاعات شغلی و مهارتها

2- نمونه ی کارها و سوابق شغلی

3- اطلاعات و ارتباطات خویشاوندی و دوستی

4- آموزشی و

5- دیگر خدمات رسانی های مورد نیاز جامعه

شبکه اجتماعی
انواع شبکه اجتماعی پیام رسان

کاربرد شبکه اجتماعی پیام رسان

بنابر سلایق و علایق مردم شبکه های اجتماعی متفاوتی شکل می گیرد . این شبکه ها هر یک ویژگی های خاص خود را دارند که باعث می شود تا نیازمندی کاربران شبکه های اجتماعی فراهم شود.

شبکه اجتماعی پیام رسان اینستاگرام

اینستاگرام اپلیکیشن شبکه اجتماعی است که توسط کوین سیستروم و مایک گراکر از کالیفرنیا تاسیس شد. این نرم افزار توسط HTML5 توانست به ابزار حرفه ای تبدیل شود. اچ تی ام ال 5 می توانست ویدیو و تصویر را در صفحات مجزای هر کاربر با ابعاد کاربر پسند طراحی کند. پس اینستاگرام با ویژگی ارسال پست ویدیو و تصویر به مخاطب توانست به پیام رسانی همگانی تبدیل شود و گوی سبقت را از تلگرام برباید.

فیلتر اینستاگرام

 فیلتر شدن تلگرام در ایران باعث شد تا اینستاگرام محبوبیت بیشتری را پیدا کند. اینستاگرام در سالهای اخیر با فیلترینگ تلگرام به خوبی رشد کرد. اینک بعد از چندین سال فعالیت نوبت به فیلترینگ اینستاگرام رسید. فیلتر اینستاگرام از شهریور 1401 در ایران شروع شد. دیگر کشورهایی که در فیلتر اینستاگرام هستند عبارتند از؛

  • چین
  • روسیه
  • کره شمالی

به نظر می رسد کلیه ی حکومت های کمونیستی استفاده از شبکه اجتماعی پیام رسان اینستاگرام را برای اقلیم جغرافیایی آن کشور فیلتر می کنند.

شبکه اجتماعی پیام رسان لینکدین

لینکدین شبکه اجتماعی پیام رسان تجاری است. یافتن شغل و افراد ماهر هدف این پلتفرم است. پلتفرم لینکدین تحت مالکیت مایکروسافت قرار گرفته است. این شبکه ی پیام رسان اجتماعی با هدف ایجاد رزومه و محتوای مرتبط ارتباطات خوبی را برای کاربرانش فراهم می سازد. گفته می شود دانش آموزان نیز می توانند رزومه فعالیت تحصیلی و عملی خود را در پیج شخصی منتشر کنند.

فیلتر لینکدین

لینکدین دارای 750 میلیون کاربر از 150 کشور دنیاست. فیلتر لینکدین در اینترنت های شبکه همراه اول وجود داشته است که به تازگی در کلیه ی اپراتورهای کشور ایران فیلترینگ لینکدین وجود دارد. رفع فیلترینگ شبکه اجتماعی پیام رسان لینکدین توسط وی پی ان ها ممکن است. از آنجا که تهیه ی VPN برای دور زدن تحریم ها یا طرح ملی صیانت دشوار است از این رو پیشنهاد استفاده از پلتفرم های درون مرزی وجود دارد.

پلتفرم هایی چون پونیشا، کارلنسر به صورت فریلنسری یا دست آزاد در حال فعالیت هستند. پلتفرم لینکدین ویژگی ها خوبی در کسب و کارهای B2B دارد که با توجه به فیلترینگ لینکدین پلتفرم جایگزین اپلیکیشن لینکدین نیاز است.

شبکه های اجتماعی پیام رسان واتساپ

پیام رسان شبکه اجتماعی واتساپ از سال 2016 رایگان شد. این پیام رسان دیجیتالی می تواند تصویر، ویدیو، صوت و فایل pdf را ارسال کند. امکان تماس تصویری، گروه ارتباطی و چت دو نفره ممکن است. در کشور هند پرداخت اینترنتی همتا به همتا وجود دارد. واتساپ در قرارداد با شرکا اوپن ویسپر سیستمز رمزگذاری سرتاسر را برای کاربران واتساپ انجام می دهد. واتساپ 300 میلیون کاربر از سراسر دنیا دارد و ارتباطات خوبی در بازاریابی و فروش محصولات با استفاده از اپلیکیشن فیسبوک دارد.

فیلتر واتساپ

فیلترینگ واتساپ نیز از شهریور 1401 با بازگشایی دانشگاه همراه شد. واتساپ پیام رسان شبکه ی اجتماعی است که در آن استاد و دانشجو با یکدیگر به راحتی تبادل اطلاعات دارند. همچنان با تعطیلی دانشگاه در پی اعتراضات اغتشاشات تظاهرات سراسری در ایران پیام رسان واتساپ فیلتر شد.

فیلترینگ واتساپ باعث کندی و اختلال در کسب و کار B2B نیز شده است. نقل و انتقال تصویر چک و صوت در معاملات B2B ارسال بارنامه همگی در واتساپ در حال انجام بود. اختلال اینترنت کشور باعث لطمه به بازار خرید و فروش شده است.

متا و شبکه های پیام رسان اجتماعی

متا شبکه ی توسعه یافته ی فیس بوک است. فیس بوک شبکه ای بود که از ارتباطات دانشجویی دانشگاه آغاز شد. پس از آن پلتفرم فیس بوک توسعه پیدا کرد. اینک اینستاگرام، فیس بوک، واتساپ و دیگر اپلیکیشن ها به متا پیوسته اند. متا شبکه ای از ارتباطات اجتماعی در فضای انتزاعی نرم افزار است. خرید و فروش، خدمات رسانی و دیگر فعالیتهای متداول در جامعه به صورت مجازی در آن انجام می شود.

مارک زاکربرگ مدیر عامل متا و بنیان گذار فیسبوک یک یهودی زاده است که بعدها خداناباور شده است. ولی به تازگی اعلان کرده است که مذهب خوب است و بر اساس اعتقادات مذهبی یهود در صدد ایجاد جهان فراماده ای جاودان به نام متاورس است. در ایران نیز بعد از گرم شدن تب متاورس و ایجاد صحرای کربلا بعد از اربعین شهریور 1401 کلیه ی نرم افزارهای متا فیلتر شده اند. اینک جامعه جهانی در صدد فیلترینگ متاورس و عقاید ایدوئولوژیکی است.

مزایای شبکه های اجتماعی در کسب و کار

شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم در دنیای متاورس است. پیام رسانی، گروههای ارتباط جمعی، سخنرانی ها، وبینارها، آموزش و پرورش، خرید و فروش و دیگر خدمات کسب و کار می تواند توسط شبکه های اجتماعی رشد و توسعه یابند.

شبکه های اجتماعی می تواند بدون تبلیغات حس اعتماد سازی کاربران اینترنتی را برای مشتری کسب و کار برانگیزاند. کاربران شبکه های اجتماعی همواره می توانند از یکدیگر در جهت افزایش بهره وری بیاموزند.

امروزه زمان بهترین سرمایه ی انسانی هر فرد است که شبکه های اجتماعی فرصت ها را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. با داشتن زمان می توان بهره وری سازمان و شرکت ها را به نحو مطلوبی افزایش داد. افزایش بهره وری اجتماعی، رفاه اجتماعی را برای همه می تواند داشته باشد.

معایت شبکه های اجتماعی موبایل در رشد و توسعه کسب و کار

استفاده از شبکه های اجتماعی موبایل کمک می کند تا رشد و توسعه کسب و کار به سرعت انجام شود. فالور و لایک گرفتن از طریق شبکه های اجتماعی موبایل راحت تر است. ارزان بودن استفاده از خدمات رایگان شبکه های اجتماعی موبایل همواره نگران کننده است.

سیاست های اجرایی سرمایه داران حاکم در شهریور 1401 باعث فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایل شد. طرح جهانی تحریم و طرح ملی صیانت از پلتفرم های شبکه های اجتماعی پرطرفدار ایران باعث شد تا 300 هزار کسب و کار انلاین ورشکست شوند.

بنابراین؛ کسب و کارهای دیجیتال نیازمند دقت بیشتر در انتخاب روش کسب وکارهای دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک باید باشند تا با سیاست های ناشیانه در دنیای متاورس دچار ضرر و زیان نگردند.  

دلیل محبوبیت شبکه های اجتماعی و پیام رسان

محبوبیت شبکه های اجتماعی پیام رسان در ارتباطات مردمی است. ایجاد پیوند عاطفی، حس نوعدوستی و دیگر خدمات شبکه های اجتماعی پیام رسان باعث می شود تا اهمیت شبکه های اجتماعی پیام رسان مهم باشد.

پیام رسان های ایرانی چون سروش، بله، آیگپ، شاد و … از جمله اپلیکیشن هایی هستند که صرف بودجه های میلیاردی هنوز نتوانسته اند محبوبیت کاربران داخلی را جذب نمایند. که البته مشکلات بسیار مانع محبوبیت کاربر ایرانی شده است. از جمله موارد عدم محبوبیت برای کاربران ایرانی عبارتند از؛

  • استفاده از نرم افزار کد باز
  • عدم رعایت نکات فنی و نیازمندیهای بومی
  • عدم پیشنهاد بهینه به کاربر
  • تقلیدی بودن محصول نرم افزاری
  • نداشتن جذابیت و نوآوری نسبت به همتایان قبلی
  • پایین بودن سطح کیفیت و کمیت اپلیکیشن

وضعیت قطع اینترنت و حذف شبکه های اجتماعی پیام رسان پر طرفدار در کسب و کار

استراتژی قطع اینترنت کمک می کند تا شبکه های اجتماعی پیام رسان خارجی از میدان رقابت پیام رسان های داخلی حذف شوند. بنابراین، با اختصاص دادن بودجه های چند صد میلیاردی برای هر اپلیکیشن سعی می شود تا نیاز داخلی به پیام رسان های خارجی را رفع کرد. ولی همانطور که قبلا هم گفته شد پیام رسان شبکه های اجتماعی داخلی به دلیل تقلیدی بودن مورد استقبال عمومی در جهان قرار نمی گیرند. همچنین به دلیل اپن سورس بودن و عدم امنیت استفاده از اپلیکیشن کاربران اینترنتی این نرم افزارها مورد اطمینان خاطر مخاطبان قرار نمی گیرد.

وضعیت تحصیل و کسب و کار B2B با قطع شبکه های اجتماعی پرطرفدار پیام رسان جهانی

استقبال از پلتفرم های کسب و کار در شبکه های اجتماعی پرطرفدار همواره وجود خواهد شد. راه رقابت با پلتفرم های خارجی استفاده از دانش غنی و صحیح است. برای خودکفایی الزاما کپی کدها و تولید اپلیکیشن کار درستی نیست. بلکه می توان با ایجاد آموزش و پرورش برابر برای همه مردم استعدادها را شناسایی و به بهترین نحو تولیدات نوآورانه داخلی را پیش برد.

استاف آکادمی می کوشد تا آموزش و پرورش آنلاین را برای همگان فراهم سازد. در استاف آکادمی می توانید آموزش دهید و آموزش ببینید. بستر رایگان آنلاین محتوای آموزشی بر روی پلتفرم استاف برای کاربران اینترنتی در سراسر ایران فراهم است.

جهت ارتقای کیفی محتوای آموزشی استاف پی | STUFF_PAY نیز با استاف آکادمی همکاری می کند . بدین ترتیب که محتوای آموزی مطلوب با مشاهده 100 بازدیدکننده و 10 دیدگاه می تواند حساب کاربری استاف پی را در پلتفرم B2B استاف شارژ کند. شارژ استاف پی دیگر خدمات پلتفرم استاف را برای کاربران با  50 تا 80 درصد تخفیف انجام می دهد. خدمات پلتفرم استاف برای چهار گروه فعال اقتصادی زیر می باشد؛

1- تامین کنندگان و فروشندگان عمده و سازمانی

2- خریداران پیمانی انبوه کالا و تهیه کنندگان مایحتاج عمده و سازمانی و تناژ

3- پیمانکاران خدمات کسب و کار سازمانی و شرکتی

4- کارفرمایان برون سپار پروژه های سازمانی و شرکتی

 جایگزین شبکه های اجتماعی در کسب و کار پلتفرم B2B استاف | STUFF

پلتفرم B2B استاف | STUFF با هدف خدمات رسانی تجاری در دنیای کسب و کارهای دیجیتال هم اکنون فعال است. پلتفرم بی تو بی استاف به نشانی https://stuffco.ir دو سامانه استاف مارکت و استاف سرویس را با هدف بازاریابی دیجیتال B2B مدیریت می کند.

استاف مارکت به نشانی https://stuffmarket.ir سامانه فروش عمده و سازمانی و تناژ محصولات انبوه کارخانجات و تولیدی هاست که فروشندگان و خریداران عمده و سازمانی می توانند برای تامین مایحتاج عمده و کالای انبوه در این سامانه خرید اینترنتی سریع، راحت و پرتخفیف استاف مارکت در اختیار کاربران کسب و کارهای بی تو بی خرید و فروش عمده انلاین را انجام می دهد.

استاف سرویس به نشانیhttps://stuffservice.ir  سامانه خدمات پیمانکاری کسب و کارهای سازمانی است. شرکت ها و سازمان ها در این سامانه می توانند رزومه پیمانکاری خود را ثبت نمایند و از پروژه های برون سپاری شده کسب و کارها مطلع گردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

ایران خرم است
استاف لایف

ایران خرم است

ایران خرم است. گاه-نگار ادبی از استاف لایف.
استاف لایف با استراتژی زندگی شاد به توسعه کسب و کار می پردازد. تلاش و کوشش بیزینس ها با عشق و شادمانی رونق می گیرد. آبادانی برای سراسر ایران خرم

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا