با 163 نوع بازاریابی آشنا شویم !!!

انواع بازاریابی
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

قلاب های جذب مشتری در بازار !


بررسی انواع بازاریابی و تفاوت هایشان ​

بازاریابی با توجه به منظور استفاده از آن ممکن است متفاوت باشد . 

شما باید با توجه به نوع کسب و کار و یا فروشتان از یک پرتکل استاندارد استفاده کنید تا تبدیل به یک فرد موفق در حوزه بازاریابی شوید . 

فراموش نکنید که ممکن است کسب و کار شما از چند نوع بازاریابی پیروی کند .

در ادامه انواع بازاریابی ها را بررسی میکنیم :

1 . Above the line [ATL] marketing (بازاریابی بالای خط )

در بالای خط بازاریابی استفاده از رسانه های جمعی برای بازاریابی برای مخاطبان گسترده است.

بارزترین نمونه تبلیغات فوق خط تبلیغات تلویزیونی Super Bowl است. هزینه تبلیغات 30 ثانیه ای در نیمه وقت می تواند بیش از 5 میلیون دلار باشد. بدیهی است که مشاهده ارقام بسیار زیادی خواهد بود ، اما آیا این کار نتیجه خوبی خواهد داد؟

2 . Account base marketing ( نوع بازاریابی مبتنی بر حساب )

بازاریابی مبتنی بر حساب یک استراتژی بازاریابی B2B جایگزین است که مشتریانی را که نوع خاصی از حساب را دارند هدف قرار می دهد.

 این نوعی تقسیم بندی است و در بازاریابی ، اختصاصی بودن همیشه چیز خوبی است .

Hotjar شرکتی است که به فروش نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت می پردازد. آنها 3 امتیاز قیمت دارند:

مثال :

بازاریابی . هاتجر

نمونه بازاریابی مبتنی بر حساباگر آنها می خواستند کالایی را به مشتریان خود بفروشند ، منطقی است که پیام آنها را متناسب با کدام نسخه از نرم افزار تهیه کنند.روشی که هاتجار با کسی در بسته اصلی صحبت می کند می تواند با نحوه برقراری ارتباط با کسی در معاملات تجاری بسیار متفاوت باشد.

3 . Acquisition marketing ( نوع بازاریابی اکتسابی )

این یک تاکتیک بازاریابی است که تنها هدف آن آوردن مشتری یا مشتری جدید به یک تجارت است.

 بازاریابی اکتسابی است که با خلبان خودکار اجرا شود.

مثال :

SEO نمونه ای از بازاریابی اکتسابی است. این همچنین چیزی است که در پس زمینه کار می کند.

4 . Affiliate marketing ( بازاریابی وابسته )

بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی مارک ، وب سایت ، محصول یا خدمات شخص دیگری در ازای پرداخت هزینه است. این هزینه مبتنی بر عملکرد است. هرچه موفقیت بازاریابی در شرکت های وابسته بیشتر باشد ، حقوق شرکت های وابسته نیز بیشتر خواهد شد.

مثال :

اگر به ClickBank بروید ، خواهید دید که فرصت های بازاریابی شرکت های وابسته در ده ها مکان وجود دارد.

5 . Affinity marketing ( نوع بازاریابی مشارکتی )

بازاریابی وابسته همچنین به عنوان بازاریابی مشارکتی شناخته می شود

[به شماره 109 مراجعه کنید] .

 ایجاد مشارکت های استراتژیک و سودمند است.

مثال :

مشاغل با هم شریک هستند تا بتوانند از مخاطبان مختلف استفاده کنند و آگاهی از برند خود را افزایش دهند. به همین دلیل می توانید رستوران های مک دونالد را در بسیاری از فروشگاه های Asda در انگلیس پیدا کنید.

6 . Agile marketing ( نوع بازاریابی چابک )

بازاریابی چابک ، باز ، پذیرا و پاسخگو بودن برای تغییر با استراتژی بازاریابی است. همانطور که از نامش پیداست ، این مربوط به انعطاف پذیری و پایبند نبودن به یک برنامه سخت است.بنابراین می توانید بگویید که بازاریابی چابک بیشتر یک نگرش است تا یک استراتژی. الهام از این اصطلاح از دنیای فناوری چابک ، که در آن تکرارهای نرم افزاری ثابت و افزایشی می آیند.مثال :هواداران فوتبال ممکن است بخاطر بسپارند که در سال 2013 ، ادن هازارد چلسی با بیرون زدن در یک زمان هدر دادن یک پسر توپ ، خبرساز شد.Specsavers برای ارسال یک تبلیغ جعلی سرگرم کننده که به این حادثه عجیب اشاره دارد ، هیچ وقتی تلف نکردند:

بازاریابی

7. Alliance marketing ( بازاریابی اتحاد )

همانند بازاریابی وابسته یا مشارکتی ، بازاریابی اتحادیه در مورد دو کسب و کار است که با یکدیگر همکاری می کنند. تفاوت با بازاریابی اتحادیه این است که این همکاری عمیق تر است.شرکت هایی که در حال همکاری هستند [زیرا می تواند بیش از یک مورد باشد] منابع خود را برای تبلیغ و فروش یک محصول یا خدمات جمع می کنند.مثال :بازاریابی اتحاد به همین دلیل است که شما شاهد شستشوی ماشین در یک گاراژ ، یا Costa در Waterstones هستید. برخی مشارکت ها کاملاً منطقی تجارت هستند.

8 . Ambush marketing ( نوع بازاریابی کمین )

مشاغلی که از بازاریابی کمین استفاده می کند ، سعی می کند محصولات یا خدمات خود را با رویدادی مرتبط کند که از قبل دارای حامیان مالی رسمی است. همانطور که از نامش پیداست ، شرکت ها از این تاکتیک کم هزینه برای کمین کردن رویدادها و رقابت برای مواجهه با رقبا استفاده می کنند.مثال :طرفداران تنیس ممکن است به یاد داشته باشند که Heineken اسپانسر رسمی آبجو در US Open 2011 بود.با این حال ، در طول مسابقه ، استلا رقیب نزدیکترین ایستگاه قطار را به مرکز ملی تنیس بیلی ژان کینگ پیدا کرد و آن را با تبلیغات زیادی تزئین کرد.همه این آگهی ها دارای مضامین و شعارهای مربوط به تنیس بود ، بنابراین به نظر می رسید استلا از این رویداد حمایت مالی می کند.

9 . Article marketing ( بازاریابی مقاله )

بازاریابی مقاله نوعی تبلیغ است که در آن مشاغل مقاله می نویسند و سپس به صورت استراتژیک در اینترنت قرار می گیرند. مقالات باید در مورد موضوعات مرتبط باشند.پس از نوشتن ، آنها در رسانه های خبری ، بانک مقالات ، انجمن ها ، سایت های روابط عمومی و سایت های ارسال مقاله توزیع می شوند.به تعبیری ، بازاریابی مقاله مشابه بازاریابی محتوا است ، اما مقالات در وب سایت خود شرکت وجود ندارد. به همین ترتیب ، ارزش بازاریابی مقاله سوال برانگیز است.مثال :شما می توانید محتوای حمایت شده را در بسیاری از وب سایت ها مشاهده کنید:

بازاریابی

10 . Augmented marketing ( بازاریابی افزوده )

بازاریابی افزوده ایده افزودن ارزش به یک پیشنهاد از طریق یک پیشنهاد نوآورانه اضافی است.کلمه “افزوده شده” به معنای “اندازه یا ارزش بیشتر شده” است. بنابراین با استفاده از مزایای اضافی ، بازاریابی افزایش یافته احتمال فروش را افزایش می دهد.مثال :نمونه های مختلفی را در صنعت پیتزا پیدا خواهید کرد ، جایی که پیشنهادات زیادی را برای “یکی بخرید ، یکی رایگان دریافت کنید” پیدا می کنید.

11 . Behavioural marketing ( نوع بازاریابی رفتاری )

بازاریابی رفتاری بازاریابی برای مصرف کنندگان است که به صورت خودکار انجام می شود ، اما با این حال بر اساس رفتار آنها است. این یک استراتژی بازاریابی آنلاین است

[به شماره 104 مراجعه کنید].

به طور معمول ، رفتارهایی که پیام بازاریابی خاصی را تحریک می کنند این مواردی هستند که شخصی:روی پیوند کلیک کنید.از یک صفحه وب خاص بازدید می کند.PDF را بارگیری می کند.چیزی می خرد.پستی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد یا دوست داردمثال :اگر یک بطری سس گوجه فرنگی بخرید و یک کد QR را اسکن کنید ، یک پیام بازاریابی خاص دریافت خواهید کرد. در این حالت ، با انجام آن ، رفتار شما چیزی به هاینز می گوید.اگر هیچ چیز دیگری نیست ، این نشان می دهد که شما آماده همکاری با محصول و نام تجاری آنها هستید.

12 . Below the line [BTL] marketing ( نوع بازاریابی زیر خط )

بازاریابی زیر خط بازاریابی هدفمندی است که از رسانه های جمعی استفاده نمی کند [بنابراین مواردی مانند تلویزیون ، رادیو ، رسانه های اجتماعی و موارد مشابه که به طور گسترده مصرف می شوند].این برخلاف بالاتر از بازاریابی خطی است (به شماره 1 مراجعه کنید). بازاریابی زیر خط شخصی تر است و در نتیجه ، اغلب موفق تر از بازاریابی بالاتر از خط است.مثال :بازاریابان شبکه مهمانی های صمیمی محصولات را برگزار می کنند.آنها اغلب در می یابند که توانایی قرار دادن محصولی در بدن شخصی و توانایی گفتگوی رو در رو با او بسیار قدرتمند است.

13 . Black hat marketing ( نوع بازاریابی کلاه سیاه )

بازاریابی کلاه سیاه به تاکتیک های غیراخلاقی SEO اشاره دارد.

گوگل قبل از تصمیم گیری در مورد رتبه بندی در کجا ، وب سایت ها را بر اساس معیارهای خاص تجزیه و تحلیل می کند. روش هایی برای تقلب در سیستم وجود دارد ، اما انجام این کار می تواند با تجارت شما قمار باشد. ارزشش را ندارد.

هر گونه سود کوتاه مدت خواهد بود. اگر Google شروع به کار کند ، می توانید از وب سایت خود مجازات شوید.

مثال :

در سال 2013 ، گوگل گل فروشی جهانی Interflora را به دلیل استفاده از تاکتیک های SEO کلاه عقب مجازات کرد.

مجازات شدید بود. وب سایت اینترفلورا به طور موثر برای چندین ماه اینترنت را از بین برد تا زمانی که شرکت تمام مشکلات جستجوی غیراخلاقی آنها را حل کرد.

14 . Brand marketing ( نوع بازاریابی برند )

بازاریابی تجاری مفهوم بازاریابی یک هویت [و نه یک محصول یا خدمات] است.بیشتر مشاغل می دانند که باید موقعیت برند خود را تعیین کنند. آنها باید بفهمند که برای چه چیزی ایستاده اند ، USP های آنها چیست و درک شرکت آنها چیست.گاهی اوقات ، مطمئناً در دراز مدت ، ارتباط برقرار کردن مقادیر برای اقلام سودآور است ، زیرا این امر برای تشویق به مشارکت و وفاداری مشتری مفیدتر است.مثال :Sky از بازاریابی مداوم وعده داده شده برای ارائه یک سرویس تلویزیونی استثنایی خبر می دهد:

بازاریابی

15 . Brick and mortar marketing ( نوع بازاریابی آجر و ملات )

خیلی ساده ، بازاریابی آجر و ملات هر شکلی از بازاریابی است که در یک فروشگاه خرده فروشی وجود دارد.مثال :بیشتر فروشگاه ها تبلیغات ویژه ای را در هر قفسه به بازار عرضه می کنند.

16 . Business to business [B2B] marketing ( نوع بازاریابی تجارت با تجارت )

خیلی ساده ، بازاریابی B2B وقتی اتفاق می افتد که یک کسب و کار محصول یا خدمتی را به تجارت دیگری عرضه کند.مثال :بسیاری از مشاغل آنچه را که به شرکت های دیگر می فروشند به بازار عرضه می کنند. به عنوان مثال ، شرکت های بیمه پوشش فروشگاه ها [هم برای کارمندان و هم برای مصرف کنندگان] را ارائه می دهند.

نوع بازاریابی b2b

17 . Business to consumer [B2C] marketing ( نوع بازاریابی تجارت با مشتری )

بازاریابی B2C به هر بازاریابی اختصاص دارد که به طور خاص به مصرف کنندگان اختصاص داده شده است.مثال :بدیهی است که مصرف کنندگان به همه جا و در تمام شب و روز به بازار عرضه می شوند. لباس بعدی آگهی هایی منتشر می کند که صحبت از شخصیتی است که با دقت فکر کرده است.

18 . Business to people [B2P] marketing (نوع بازاریابی تجارت با مردم )

بازاریابی تجارت برای مردم یک استراتژی بازاریابی B2B است که تشخیص می دهد ، در واقع ، این مشاغل [به عنوان نهادها] نیستند که آنچه را که می خواهید بفروشید می خرند.در واقع هنوز هم افرادی هستند که [در قالب تصمیم گیرندگان] خرید می کنند.این تغییر در دیدگاه منجر به بازاریابی شخصی (که همیشه موثرتر است) می شود.مثال :اگر یک شرکت بیمه سعی در فروش پوشاک به یک مغازه داشته باشد ، فقط کافی است یک آگهی تبلیغاتی را از طریق درب بیرون بیاورید یا با تلفن پیرمردی زنگ بزنید.بهتر است آنها کمی تحقیق کنند و بفهمند که تصمیم گیری در این باره به عهده کیست. از آنجا ، شرکت بیمه می تواند یک شخصیت ایجاد کند و پیام معنی دارتری را ارائه دهد.

19 . Buzz marketing ( نوع بازاریابی پر سر صدا )

بازاریابی Buzz بازاریابی است که می خواهد درام ، هیجان و انتظار درباره یک محصول را القا کند.وقتی کار می کند ، بازاریابی Buzz شگفت انگیز است.مشکل این است که ، اگر یک کارزار تبلیغاتی را اشتباه انجام دهید ، همه چیز می تواند سقوط کند. یک نتیجه ضعیف حتی می تواند ویرانگری برای تصویر برند شما ایجاد کند.مثال :اپل در بازاریابی Buzz عالی است. آنها گجت های عالی می فروشند ، اما با این وجود مهارت ساختن هیجان را بدون گفتن چیزهای زیادی فرا گرفته اند.

iphon

20. Call center marketing ( نوع بازاریابی مرکز تماس )

بازاریابی مرکز تماس وقتی اتفاق می افتد که مشاغل به یک شرکت متخصص [مرکز تماس یا مرکز تماس] اجازه می دهند با افراد تماس داغ برقرار کنند [و محصول یا خدمات را به بازار عرضه کنند].مثال :بیایید فرض کنیم یک شرکت حسابداری می خواست خدمات خود را تبلیغ کند. و همچنین تصور کنیم که آنها می خواستند مارک خود را به مشاغل کوچک بازاریابی کنند.اگر آنها احساس می کردند که تماس سرد بهترین بازی آنها است ، با چند مشکل روبرو می شوند.در مرحله اول ، مسئله لجستیکی برقراری تماس وجود دارد. چه مدت طول می کشد تا شماره های تلفن را دریافت کرده و تماس ها را برقرار کنید؟ چه کسی می خواهد آن را انجام دهد؟ثانیا ، چه چیزی یک تماس سرد خوب را تشکیل می دهد؟ همه نمی توانند این کار را انجام دهند. بدیهی است که یک مهارت برای بازاریابی از طریق تلفن از طریق غریبه ها وجود دارد. یک راه حل استفاده از مرکز تماس برای تماس داغ با افراد برای شماست.این بازاریابی مرکز تماس است.

نوع بازاریابی

21 . Call to action [CTA] marketing ( نوع بازاریابی دعوت به عمل )

این نامی است که به هر وثیقه بازاریابی آنلاین که کسی را وادار می کند اقدامی خاص انجام دهد. بنابراین ، ما در مورد هرگونه بنر ، دکمه ، کپی یا گرافیکی صحبت می کنیم که از کاربران بخواهد کاری انجام دهند [مانند بارگیری PDF ، عضویت در خبرنامه یا کلیک روی پیوند].به طور معمول ، این عمل منجر به ورود کاربر به نوعی از کانال فروش می شود.مثال :شما می توانید در اکثر وب سایت ها بازاریابی دعوت به عمل را مشاهده کنید.

22 . Catalogue marketing ( نوع بازاریابی کاتالوگ )

بازاریابی کاتالوگ عملی است که از کاتالوگ برای نمایش محصولات یا خدمات استفاده می کند. این نوعی بازاریابی مستقیم است [به شماره 48 مراجعه کنید] که بیشتر مورد توجه خرده فروشان سفارش نامه است.بازاریابی کاتالوگ ممکن است نوعی بازاریابی به سبک قدیمی به نظر برسد ، اما ، شاید تعجب آور باشد ، تحقیقات نشان می دهد که مردم هنوز دوست دارند از طریق یک کاتالوگ انگشت شست کنند.

23 . Cause marketing ( نوع بازاریابی علت )

علت بازاریابی پیوستن نوعی زاویه خیرخواهانه یا الهام بخش به یک محصول ، خدمات یا مارک تجاری است. از اهمیت اساسی ، بازاریابی فقط وقتی کار می کند که علتی پیدا کنید که هم کسب و کار و هم مشتری هایش به آن اهمیت می دهند.مثال :Reebok با Avon 39 همکاری کرد. پیاده روی Avon 39 برای پایان دادن به سرطان پستان 39 مایل پیاده روی برای افزایش آگاهی و بودجه برای سرطان پستان است.ریباک یک حامی ملی است. Avon 39 دارای چشم انداز و پول نقد قابل توجهی است ، در حالی که با چنین علتی درخور ارتباط است ، نام تجاری Reebok را افزایش می دهد.

24 . Celebrity marketing ( نوع بازاریابی افراد مشهور )

بازاریابی افراد مشهور به این معنی است که یک فرد مشهور یک محصول یا خدمات را تأیید کند.منطق این است که تایید افراد مشهور باعث افزایش فروش می شود زیرا مصرف کنندگان می توانند با کسی ارتباط برقرار کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر ، برای آنها احساس می شود که آنها از مشهور خرید می کنند و یک تجارت بی چهره نیستند.جالب اینجاست که اگرچه این روش به عنوان بازاریابی افراد مشهور شناخته می شود ، اما محصولی نیازی به تایید یک سوپراستار معروف ندارد. “مشهور” فقط باید شخصی باشد که برای مخاطبان هدف کاملاً شناخته شده باشد.

نوع بازاریابی

25 . Channel marketing (نوع بازاریابی کانال )

بازاریابی کانال هر استراتژی بازاریابی است که به یک کالا یا خدمات کمک می کند تا با روشی سریعتر و کارآمدتر به مشتری برسد.در تجارت ، “کانال” کلیه فعالیت ها و افرادی است که در گرفتن چیزی از تولید به مصرف دخیل هستند. این موارد مانند تولید کنندگان ، عمده فروشان ، توزیع کنندگان ، خرده فروشان ، وثیقه بازاریابی و مواردی از این دست است.مثال :تبلیغات در یک نمایشگاه تجاری نوعی بازاریابی کانال است ، زیرا نتیجه همکاری با یک خرده فروش باعث می شود که کالایی سریعتر به مشتری برسد.

26 . Close range marketing [CRM] ( نوع بازاریابی نزدیک )

مارک هایی که از بازاریابی از نزدیک استفاده می کنند از WiFi یا بلوتوث برای ارسال پیام تبلیغاتی به تلفن های هوشمند یا رایانه لوحی مشتریان استفاده می کنند. این معمولاً یک تجربه در فروشگاه است ، زیرا دستگاه مشتری باید در محدوده فرستنده یا چراغ راهنمای فروشگاه باشد.بازاریابی از نزدیک که به عنوان بازاریابی مجاورت [شماره 123] نیز شناخته می شود ، یک استراتژی بسیار مدرن است.مثال :اگر می بینید که در حوالی KFC سرگردان هستید و آگهی مربوط به بوریتو را دریافت می کنید ، اکنون نوع بازاریابی را که دیده اید می دانید.

27 . Closed loop marketing ( نوع بازاریابی حلقه بسته )

بازاریابی حلقه بسته عملیاتی است که از اطلاعات و داده های عملکردی برای تولید استراتژی های بازاریابی موثرتر استفاده می کند.با تجزیه و تحلیل آنچه که با یک کمپین کار می کند و آنچه که نیست ، یک کسب و کار می تواند درجه ای از حدس را از پروژه بعدی خود حذف کند. با اصطلاح عبارت ، این عدم اطمینان را کاهش می دهد و “حلقه را می بندد”.مثال :فرض کنید یک کسب و کار دارای 10 پست وبلاگ در تقویم تحریریه خود بود که همه در موضوعات مختلف بودند.آنها می توانند آنها را پست کنند و به حساب Google Analytics خود بروند تا عملکرد هر یک را ببینند. این داده ها با ارزش هستند زیرا می تواند نشان دهد که مخاطبان یک شرکت بیشتر به چه موضوعاتی علاقه مند هستند.به نوبه خود ، این می تواند استراتژی های فروش را به جلو تنظیم کند.

28 . Cloud marketing ( نوع بازاریابی ابری )

بازاریابی ابری به سادگی از همه ابزارهای مدرن موجود در اینترنت برای ارتباط مستمر با مشتریان و بازاریابی آنها استفاده می کند.امروزه ، مشاغل قادرند پیام بازاریابی یکسانی را در چندین مکان نشان دهند. بنابراین ممکن است یک تبلیغ آگهی را در یک ایمیل ، در یک وب سایت ، در توییتر ، در YouTube یا در فید فیس بوک خود مشاهده کنید.مثال :Dunkin ’Donuts اغلب پیام های وسوسه انگیز را در رسانه های مختلف ارائه می دهد.

29 . Communal marketing ( نوع بازاریابی مشترک )

بازاریابی مشاغل زمانی اتفاق می افتد که مشاغل از داستان های مشتریان در مورد محصول یا خدمات برای اهداف تبلیغاتی استفاده کنند. این بازاریابی است که هدف آن ایجاد پیوند عمیق تری بین مشاغل و مشتریان آن است. این بسیار موثر است زیرا مردم واقعی هستند.هنگامی که آنها در مورد تجربیات خود صحبت می کنند ، به مشتریان کمک می کند تا راحت تر با محصول شناخته شوند. آنها می توانند احساس کنند و موارد مشابه را تجربه می کنند.مثال :ابزار محتوا Buzzsumo دارای گواهی نامه های بسیار خوبی در وب سایت خود است و آنها فروش خوبی محصول خود را انجام می دهند.

30 . Community marketing ( بازاریابی اجتماعی)

بازاریابی عمومی هر بازاریابی است که بر روی مشتری موجود تمرکز دارد [در مقابل مشتریان جدید].گاهی اوقات به عنوان بازاریابی وفاداری شناخته می شود [به شماره 88 مراجعه کنید] ، بازاریابی در جامعه مفید است زیرا هزینه نگهداری مشتری همیشه ارزان تر از هزینه خرید مشتری جدید است.مثال :O2 کار خوبی انجام می دهد یا پاداش وفاداری مشتری را می دهد. این به طور مکرر چندین هدیه را به همه مشتریان آنها اعم از جدید و قدیمی تحویل می دهد.

31 . Computational marketing ( نوع بازاریابی محاسباتی )

بازاریابی محاسباتی از فناوری رایانه برای کارآمدتر کردن بازاریابی استفاده می کند. مشاغلی که اطلاعات مربوط به مشتریان را در اختیار دارند می توانند با استفاده از رایانه افراد مناسب را با یک کمپین بازاریابی مناسب تطبیق دهند.از نظر تئوری عالی به نظر می رسد. مشکل این است که شرکت ها اغلب خود را در سطوح متناقض داده های نمایه می بینند.آنها می توانند به اطلاعات زیادی در مورد برخی از افراد دسترسی پیدا کنند ، اما چیزی جز نام دیگران ندارند.این موفقیت الگوریتم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.مثال :بگویید کسی یک سوپرمارکت را مدیریت می کند و آنها می خواهند طیف وسیعی از ژل های دوش را تبلیغ کنند. اگر آنها یک پایگاه داده با جزئیات 10،000 مشتری داشته باشند ، می توانند از نرم افزار رایانه ای برای تجزیه و تحلیل عادات خرید خود استفاده کنند.اگر به آنها 1000 نفری که در 6 ماه گذشته ژل های دوش را خریداری کرده اند نشان داده شود ، آنها فقط می توانند برای آنها بازاریابی کنند [و انتظار موفقیت های بالاتر].این بازاریابی محاسباتی است.

32 . Concentrated marketing ( نوع بازاریابی متمرکز )

بازاریابی متمرکز زمانی اتفاق می افتد که شرکتی محصولی را برای بازار کاملاً مشخص تولید کرده باشد.مثال :تویوتا به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان اتومبیل که وارد بازار هیبریدی شد ، در سال 2000 از استراتژی های متمرکز بازاریابی استفاده کرد. پریوس برای افرادی که به مسائل سبز اهمیت می دادند تبلیغ می شد زیرا از زاویه بسیار مناسبی برخوردار بود.

33 . Consumer marketing ( نوع بازاریابی مصرف کننده )

بازاریابی مصرف کننده ساده است: بازاریابی مستقیم به مصرف کنندگان است. خیلی ساده ، رایج ترین نوع بازاریابی است.مثال :نگاهی به اطراف بنداز. بازاریابی مصرف کننده همه جا است. آنلاین و آفلاین است. این در مغازه ها ، در خیابان … حتی در توالت های عمومی است.

34 . Content marketing ( نوع بازاریابی محتوایی )

بازاریابی محتوا به معنای ایجاد و توزیع محتوا با هدف اقدام مثبت است.این یک استراتژی بلند مدت است. به جای تمرکز بر فروش ، بازاریابی محتوا باید ابتدا به مخاطب هدف ارزش برساند. این امر باعث افزایش درک برند می شود و رابطه بین تجارت و مصرف کننده را تغذیه می کند.مثال :شرکت Whole Foods Market با ایجاد مقاله ای در مورد چگونگی پس انداز در یک فروشگاه هفتگی اقدامی هوشمندانه انجام داد. هیچ یک از محصولات آنها را تبلیغ نمی کند ، اما محتوای مفید و پرطرفداری بود:

نوع بازاریابی محتوایی

35 . Contextual marketing ( نوع بازاریابی متنی )

بازاریابی متنی ، استراتژی شخصی سازی محتوای بازاریابی آنلاین است که کاربر بر اساس آنچه که هستند و کاری که انجام می دهد مشاهده می کند.مثال :دو چنین روش بازاریابی زمینه ای سئو و هدف گذاری مجدد است.کل فرضیه بهینه سازی موتور جستجو بر اساس زمینه است. اگر کاربری گوگل را آتش بزند و اصطلاحی وارد کند ، باید نتایج جستجوی مربوطه [و تبلیغات] را مشاهده کند.در همین حال ، مشاغلی که افراد را دوباره هدف قرار می دهند می توانند کاربران را در اینترنت دنبال کنند [و تبلیغات گسترده ای را برای آنها انجام دهند] بدون هیچ گونه تماس مستقیم. به عنوان مثال ، فرض کنید من به دنبال خرید مبل جدید هستم و به وب سایتی می روم که مبل را می فروشد.اگر آن شرکت راه اندازی مجدد هدف خود را انجام داده باشد ، وقتی سایت آنها را ترک می کنم و به جای دیگری می روم ، آنها می توانند به من تبلیغات مبل را نشان دهند. بازاریابی متنی به مارک ها این امکان را می دهد تا محصول مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسب بفروشند.

36 . Conversational marketing ( نوع بازاریابی گفتگو )

بازاریابی مکالمه حول صحبت با مردم می چرخد. مارک های هوشمند می دانند که فروش راحت تر است وقتی که یک تجارت رابطه خوبی با مخاطبان هدف خود داشته باشد.در نهایت ، وقتی احساس کنیم می توانیم مستقیماً با یک مارک تجاری صحبت کنیم ، این یک چیز خوب است. بازاریابی گفتگو بخاطر دو طرفه بودن اینترنت به خوبی به تجارت مدرن وام می دهد.مثال :گفتگوی خوب می تواند بسیار ساده باشد:

37 . Conversion rate marketing ( نوع بازاریابی با نرخ تبدیل )

بازاریابی با نرخ تبدیل به هر شکلی از بازاریابی گفته می شود که براساس میزان درآمدش ارزیابی می شود [نرخ تبدیل آن است]. مزیت بازاریابی نرخ تبدیل این است که بسیار صادقانه است.مثال :موفقیت هر استراتژی PPC به نرخ تبدیل کمپین مورد نظر بستگی دارد. بیایید یک کمپین PPC تصادفی انجام دهیم. فرض کنید هر بار که کسی روی پیوند ما کلیک کند هزینه آن 1 دلار است و قیمت محصول ما 100 دلار است.اگر نرخ تبدیل ما 5٪ باشد ، پس به ازای هر 500 دلار که می خریم ، می دانیم که می خواهیم 2500 دلار [سود 2000 دلار] بدست آوریم. اما اگر نرخ تبدیل 1٪ باشد ، ما 500 دلار درآمد کسب می کنیم و فقط یکنواخت می شویم.بازاریابی با نرخ تبدیل حول و حوش اعداد می چرخد و اطمینان حاصل کنید که هر کمپین به اندازه ممکن خوب است تا بهترین ROI ممکن را تولید کنید.

38 . Cooperative marketing ( نوع بازاریابی مشارکتی)

بازاریابی مشارکتی زمانی اتفاق می افتد که 2 یا چند شرکت برای فروش یک محصول یا خدمات با هم متحد شوند. این همکاری می تواند به طرق مختلفی اتفاق بیفتد.البته ممکن است مشاغل متعددی برای فروش یک محصول به توافق برسند.اما همچنین ، بازاریابی مشارکتی می تواند به سادگی جمع آوری منابع [مانند زمان ، پول ، دانش یا تخصص] باشد.مثال :بازاریابی خریدار [به شماره 140 مراجعه کنید] گاهی اوقات می تواند نوعی بازاریابی مشارکتی تلقی شود.تولیدکنندگان نسبت به خرده فروشانی که کالا را می فروشند ، اطلاعات بیشتری در مورد محصولاتی که می سازند دارند. بنابراین اگر آنها با هم متحد شوند ، یک خرده فروش ممکن است بتواند محصولات را به طور موثرتری به بازار عرضه کند.

39 . Corporate marketing (نوع بازاریابی شرکتی)

بازاریابی شرکتی درمورد بازاریابی [و مدیریت] ادراک برند است. بازاریابی شرکتی بیشتر از آنکه به چگونگی بازاریابی محصول یا خدمات فردی بپردازد ، تفسیر سطح بالایی از یک برند است.مثال :عنوان “Just do it” نایک عبارتی بسیار تأثیرگذار و الهام بخش است که نمایانگر آنچه نایک در مورد آن است بدون توصیف صریح آن است.

40 . Cross media marketing ( نوع بازاریابی رسانه ای متقابل )

خیلی ساده ، بازاریابی متقابل رسانه ای به قرار دادن پیام بازاریابی در اشکال مختلف در مقابل مشتری گفته می شود. معمولاً این به معنای چاپ ، ایمیل ، تلفن همراه و آنلاین است.چالش بازاریابان این است که همه ما هر روز مملو از تبلیغات هستیم.مردم با اکثر تبلیغات سازگار می شوند.هدف از بازاریابی رسانه ای متقابل این است که به طور مداوم مشتری ها را جلب کند و نام یا محصول شرکت را در مقابل آنها قرار دهد [بدون اینکه مزاحم یا تهاجمی باشد.]مثال :فرض کنید می خواهید یک پیتزا سفارش دهید.شما یک بروشور با کد QR مشاهده می کنید. اگر کد QR را اسکن کنید ، احتمالاً به یک صفحه خاص هدایت می شوید. اگر ثبت نام کردید ، نوعی پیشنهاد را انتظار دارید.پس از آن ، به احتمال زیاد از شما دعوت می شود به نوعی از انجمن [شاید یک گروه فیس بوک] بپیوندید ، جایی که تخفیف های بیشتری دریافت خواهید کرد.

41 . Cultural marketing ( نوع بازاریابی فرهنگی )

بازاریابی فرهنگی بازاریابی است که به طور خاص در جهت یک فرهنگ خاص یا جمعیتی باشد.این موثرترین نوع تقسیم بندی بازاریابی است. بازاریابی فرهنگی به عنوان بازاریابی تنوع [به شماره 51 مراجعه کنید] ، بازاریابی قومی [به شماره 58 مراجعه کنید] یا بازاریابی چندفرهنگی [به شماره 91 مراجعه کنید] نیز معروف است.مثال :طیف وسیعی از محصولات L’Oreal به عنوان یک کسب و کار آرایش بسیار خوب به بازاریابی فرهنگی کمک می کند.

42 . Data marketing ( نوع بازاریابی داده )

بازاریابی داده با استفاده از مجموعه گسترده ای از داده ها برای بهبود صحت و اثربخشی کمپین های بازاریابی است.این مشابه بازاریابی پایگاه داده است [به شماره 43 مراجعه کنید] ، اما بازاریابی داده ای تأکید بیشتری بر الگوها و روندهای رفتاری دارد.مثال :Macy’s در وب سایت خود قیمت گذاری در زمان واقعی دارد. از داده های بزرگ برای تنظیم قیمت تقریبا 73 میلیون محصول استفاده می کند. تنظیمات با توجه به رفتار کاربر انجام می شود.

43 . Database marketing ( نوع بازاریابی پایگاه داده )

بازاریابی پایگاه داده فرآیند جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری برای اجرای استراتژی های بازاریابی است که درآمد کسب می کند. یک تجارت می تواند از بانک اطلاعاتی مشتریان [یا مشتریان بالقوه] برای تقسیم مخاطبان خود و ایجاد پیام های بازاریابی شخصی استفاده کند.

این نوعی بازاریابی مستقیم است [به شماره 48 مراجعه کنید] که با هر روشی قابل اجرا است.

مثال :

فرض کنید اشتراک تلویزیون Sky دارید. به طور خاص ، اشتراک Sky Sports. اگر اسکای می خواست با شما ارتباط برقرار کند ، دیگر هیچ فایده ای ندارد که آنها شما را مجبور به تماشای نمایش های Sky One کند.

اطلاعاتی که آنها در هر پایگاه داده ای که در مورد شما نگهداری می کنند باید به آنها نشان دهد که من ورزش را دوست دارم.این بدان معناست که آنها می توانند تبلیغات مرتبط تری را به من نشان دهند ، مثلاً برای برنامه های ورزشی یا افزایش در یک رویداد گیشه ورزشی [مانند یک مسابقه بوکس].

44 . De-marketing ( نوع بازاریابی از بازار )

هرچقدر عجیب به نظر برسد ، مشاغل گاهی پیشنهادات و تبلیغات خاصی را برای کاهش تقاضا یا محدود کردن رشد به بازار عرضه می کنند. به طور معمول ، این در یک محیط خرده فروشی اتفاق می افتد.[و یک دلیل تاکتیکی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد؛ این یک جنون کامل نیست.] یک سوپرمارکت ممکن است پیشنهادی را که فقط در روزهای شنبه در دسترس است به شدت تبلیغ کند تا از ازدحام جمعیت در روزهای یکشنبه جلوگیری کند.مثال :شرکت پوشاک پاتاگونیا یک فیلم کوتاه به نام “لباس فرسوده” ساخت که مشتریان را ترجیح می داد لباس خود را به جای خرید لباس جدید تعمیر کنند.در ظاهر ، این امر به نظر خلاف تولید می رسد. با این حال ، زیبایی این ویدئو این است که نتیجه عکس داشت.جدا از نشان دادن یکپارچگی ، این فیلم با برجسته کردن دوام و ماندگاری لباس پاتاگونیا باعث تمایز و تقویت برند پاتاگونیا شد.

45 . Defensive marketing ( نوع بازاریابی دفاعی)

بازاریابی دفاعی هر نوع بازاریابی است که برای محافظت از موقعیت شرکت در بازار طراحی شده است.شاید یک شرکت نوپا نیاز به رشد داشته باشد. یا یک تجارت نوآورانه یک محصول شگفت انگیز با USP درخشان تولید کرده است.شاید یک شرکت شاهد ظهور یک رقیب جدید باشد.مثال :برای مدت طولانی ، تلویزیون Sky دارای انحصار فوتبال انگلیس بود ، اما هنگامی که مجبور شد بازی های مختلفی را به یک پخش کننده رقیب واگذار کند ، لازم بود برخی از بازاریابی های آنها را متناسب با آن انجام دهیم.آنها به جای اینکه فقط در مورد فوتبال صحبت کنند ، باید صحبت در مورد راگبی ، تنیس و غیره را شروع می کردند. این بازاریابی دفاعی در بهترین حالت خود است. این کمپین ها بر روی گستردگی پوشش ورزشی Sky’s تمرکز داشتند.

46 . Differential marketing (نوع بازاریابی افتراقی)

بازاریابی افتراقی هر استراتژی بازاریابی است که برای هدف قرار دادن بیش از یک مخاطب تغییر می یابد.

این متغیر می تواند قیمت ، تجربه مشتری یا حتی خود محصول باشد.

مثال :

ممکن است یک شرکت ورزشی کفش مخصوص دویدن با پاشنه بالشتی را برای کاهش تأثیر دوندگان مسافت طولانی به بازار بیاورد. همچنین ممکن است برای کسانی که بیشتر تمرکز خود را روی سرعت دارند ، یک نسخه سبک تر با بالشتک کمتری ارائه دهد.

47 . Digital marketing (نوع بازاریابی دیجیتال)

بازاریابی دیجیتال بازاریابی است که از فناوری دیجیتال مانند وب سایت ها ، تلویزیون ها ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، بیلبوردها و تبلیغات صفحه ای استفاده می کند.مثال :دفعه بعدی که سوار قطار می شوید ، در شهر شلوغی قدم می زنید یا از بزرگراه رانندگی می کنید ، نگاهی بیندازید – بیلبوردها و نمونه تابلوهای دیجیتال در همه جا وجود دارد.

48 . Direct marketing ( نوع بازاریابی مستقیم )

بازاریابی مستقیم استفاده از طیف وسیعی از رسانه ها برای فروش مستقیم محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان است (در مقابل فروش از طریق خرده فروشی).مثال :بازاریابی مستقیم زمانی صورت می گیرد که بتوانید یک به یک با مشتری ارتباط برقرار کنید. به طور معمول ، این ممکن است به معنای استفاده از یکی از تکنیک های زیر باشد:تماس سردکاتالوگ سفارشات پستیپیام های متنیتبلیغات تلویزیونی و رادیوییروزنامه و آگهی های مجله

49 . Direct mail marketing ( نوع بازاریابی پست الکترونیکی مستقیم )

بازاریابی پست الکترونیکی ارتباط با مخاطبان از طریق آگهی ها و نامه ها از طریق پست است. شرکت ها معمولاً وثیقه بازاریابی را به یک جمعیت خاص ارسال می کنند.مثال :مطمئن هستیم که شما به نمونه ای از نامه های مستقیم مزاحم نیازی ندارید. همه ما کاملاً از زباله هایی که دائما از طریق صندوق نامه ما رد می شوند بیمار هستیم.

50 . Disruptive marketing ( نوع بازاریابی مختل کننده )

بازاریابی مختل کننده عبارت است از یافتن زاویه دید جدید و بهتری برای یک محصول ، از طریق تطبیق استراتژی بازاریابی ، تغییر محصول یا ایجاد چیزی نوآورانه که صنعت مدتی را کاملاً تغییر دهد.مثال :اپل نمونه كامل شركتي است كه مشكلي را در يك صنعت مشاهده كرده و وضع موجود را تعديل كرده و به هم مي زند.با iTunes ، اپل زیرساختی را ایجاد می کند که مصرف کنندگان می توانند از آنها موسیقی خریداری کنند نه از مغازه ها. سی دی ها را به تنهایی از بین برد [و همچنین میخ نهایی تابوت را برای کاست ها و ضبط های وینیل فراهم کرد].

لوگوی اپل

51 . Diversity marketing ( نوع بازاریابی متنوع )

بازاریابی تنوع بیشتر به عنوان بازاریابی فرهنگی شناخته می شود [به شماره 41 مراجعه کنید] ، بازاریابی قومی [به شماره 58 مراجعه کنید] یا بازاریابی چند فرهنگی [به شماره 91 مراجعه کنید].این اشاره به اذعان به این موضوع است که مصرف کنندگان زمینه های متنوعی دارند و با تنظیم پیام رسانی ، مشاغل بالقوه می توانند فروش بیشتری داشته باشند.مثال :از آنجا که آنها با بسیاری از انواع مختلف پوست سروکار دارند ، لورآل محصولات آرایشی خود را به طور موثر برای افراد با پیشینه های مختلف به بازار عرضه می کند.

52 . Door-to-door marketing ( نوع بازاریابی درب منزل)

بازاریابی درب منزل تکنیکی است که می توانید از خانه ای به خانه دیگر بروید ، کالایی یا خدماتی را ارائه دهید.مثال : شیشه دو جداره یکی از کالاهایی است که معمولاً با بازاریابی از طریق خانه به خانه در ارتباط است.

53 . Drip marketing ( نوع بازاریابی قطره ای )

بازاریابی قطره ای در حال ارسال یک مجموعه برنامه ریزی شده از ایمیل های تبلیغاتی به یک لیست پستی [تبلیغ کالا یا خدمات] است. در اصل بازاریابی الکترونیکی خودکار است [به شماره 55 مراجعه کنید].مثال :یک کمپین بازاریابی قطره ای با یک آهنربای سرب در ارتباط است.چیزی را که به آن علاقه دارید مشاهده می کنید ، یک راهنما بارگیری کرده و یک سری ایمیل دریافت می کنید که تنظیم شده است تا طی چند هفته آینده هر روز به طور خودکار برای آن شخص ارسال شود.هدف این است که یک محصول یا خدمات پیشرفته را از پشت ایمیل بفروشید.

54 . Ecommerce marketing ( نوع بازاریابی تجارت الکترونیکی )

بازاریابی تجارت الکترونیکی همه چیز در مورد افزایش آگاهی از مارک و موجودی فروشگاه آنلاین است. بازاریابی تجارت الکترونیکی می تواند بصورت آنلاین و آفلاین انجام شود.مثال :هنگامی که یکی از مشتریان از فروشگاه آنلاین لورا اشلی ملافه سفارش داد ، 2 روز بعد از طریق پست هدیه دیگری دریافت کردند.

55 . Email marketing ( بازاریابی از طریق ایمیل )

بازاریابی از طریق ایمیل زمانی است که شما با مشتری از طریق ایمیل ارتباط برقرار کرده و تبلیغ می کنید.
مشاغل به طور معمول لیست پستی از مشتریان و هدایای احتمالی را با گذشت زمان جمع می کنند که می توانند محتوا را تحویل دهند و موارد را به آنها برسانند.
متناوباً ، آنها می توانند اهداف خاص را به صورت سرد ارسال کنند. 

اگر این مسیر را طی می کنید ، چیزی مانند hunter.io به شما کمک می کند تا هر آدرس ایمیل مورد نظر خود را پیدا کنید.


به علاوه ، شما حتی می توانید از این ابزار رایگان برای ردیابی افرادی که ایمیل های شما را در gmail باز می کنند استفاده کنید.
ایمیل ها به ایجاد و حفظ روابط کمک می کنند تا بتوان معاملات انجام داد.
مثال :
بسیاری از وب سایت های مختلف دارای یک خبرنامه ، آهن ربا یا نوعی گزینه اشتراک هستند که خوانندگان می توانند برای ارسال آدرس ایمیل خود استفاده کنند.

56 . Employee marketing ( نوع بازاریابی کارکنان)

مشاغل نباید فقط بر روی کالاهای خارجی تمرکز کنند. کارمندان مشتریان بالقوه و سفیران برند هستند ، به همین دلیل بسیاری از شرکت ها دارای بسته های تخفیف و مزایای کارکنان هستند.مثال :وقتی ما کارمند تمام وقت در Sky بودیم ، همه بسته های تلویزیون را به صورت رایگان دریافت می کردیم. این یک مزیت خوب بود ، اما حس خوبی را برای همه احزاب ایجاد کرد.

57 . Entrepreneurial marketing ( نوع بازاریابی کارآفرینی )

بازاریابی کارآفرینی تنها افرادی است که استراتژیهای جریان اصلی بازاریابی را اجرا می کنند. 

بازاریابی کارآفرینانه بیش از آنکه استراتژی خاصی را به کار بگیرد ، داشتن یک ذهنیت خاص است.


شروع یک کار دشوار است ، بنابراین کارآفرینان باید تلاش کنند تا حد ممکن از بازاریابی خود مسافت پیموده شده را خارج کنند.

نیاز به بازاریابی کارآفرینی معمولاً از روی ضرورت ایجاد می شود.
کارآفرینان لوکس تیم های بزرگ بازاریابی یا بودجه های هنگفت را ندارند.

در عوض ، آنها باید سعی کنند با روشهای نوآورانه تری به نتیجه مورد نیاز خود برسند.
مثال:
برخی از با الهام ترین کارآفرینان همیشه شروع آسان و پر زرق و برق زندگی تجاری خود را نداشته اند.
با ارزش حدود 82.5 میلیارد دلار ، گوگل یکی از با ارزش ترین شرکت های اطراف است.
با این وجود ، بنیانگذاران لری پیج و سرگئی برین ، گوگل را از یک گاراژ ایجاد و رشد دادند.
در اوایل ، پیج و برین کارآفرینانی بودند که باید ایده خود را به خوبی به بازار عرضه کنند.

به همین ترتیب ، آنها از بازاریابی کارآفرینی استفاده کردند.

Ethnic marketing . 58 ( نوع بازاریابی قومی )

بازاریابی قومی از این درک ناشی می شود که همه ما یکسان نیستیم. به عبارت دیگر ، ما همه افراد هستیم و پیام های بازاریابی با برخی از افراد و جوامع به خوبی کار خواهد کرد ، اما نه دیگران [و بالعکس].
اما اگر یک تجارت بتواند مخاطبان خود را تقسیم بندی کند ، می تواند پیام های بازاریابی سفارش داده شده ای ایجاد کند که موثرتر باشند.
همچنین به عنوان بازاریابی فرهنگی [به شماره 41 مراجعه کنید] ، بازاریابی متنوع [به شماره 51 مراجعه کنید] یا بازاریابی چندفرهنگی [به شماره 91 مراجعه کنید] معروف است.

59 . Evangelism marketing ( نوع بازاریابی بشارت )

اگر مشاغلی بتواند مشتریانی ایجاد کند که داوطلبانه طرفدار برند شوند ، می تواند بازاریابی بشارت را اجرا کند. جلب مشتری خوشحال برای صحبت در مورد یک نام تجاری در ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان احتمالی بسیار مثر است.مثال :اپل به ظاهر یک مبلغ بی پایان از تبلیغ کنندگان تبلیغات تجاری است.چه در مورد iPads ، iPhone یا iPod صحبت کنیم ، اپل طرفداران زیادی دارد که ابزارهای آنها را می پرستند و متعاقباً به بازاریابی محصولاتشان کمک می کنند.

60 . Event marketing ( نوع بازاریابی رویداد )

بازاریابی رویداد زمانی است که یک کسب و کار برای افزایش آگاهی از برند و هدایت فروش از یک رویداد استفاده می کند.مثال :رژه سالانه روز شکرگذاری در شهر نیویورک ، دومین رژه قدیمی شکرگذاری در ایالات متحده آمریکا است.این از سال 1924 آغاز شده است و فروشگاه های بزرگ Macy’s همیشه آن را ارائه داده اند.

61 . Expeditionary marketing ( نوع بازاریابی اعزامی )

بازاریابی اکسپدیشنری مفهوم بازاریابی را برای رشد توصیف می کند. این نوعی ریسک پذیری است. اگر مشاغلی می خواهد به بازار جدیدی برود ، باید برای دستیابی به اهداف خود از بازاریابی تسریعی استفاده کند.مثال :BT همیشه در گذشته به عنوان یک شرکت تخصصی تلفن شناخته می شد.امروزه در بازارهای باند پهن و تلویزیون نیز دخیل است. هنگامی که مناقصه حقوق تلویزیون Barclays Premier League و UEFA Champions League را شروع کرد ، از بازاریابی اعزامی استفاده کرد.

62 . Experiential marketing ( نوع بازاریابی تجربی )

بازاریابی تجربی ، بازاریابی یک برند ، محصول یا خدمات از طریق نوعی تجربه غوطه وری است. این یک نوع بازاریابی قدرتمند و بسیار مثر است زیرا رویدادهای تجربی مستقیماً با مردم درگیر می شوند. تجربیات خوب به یاد ماندنی است.مثال :ردبول به خاطر انجام مبارزات شگفت انگیز بازاریابی تجربی مشهور است. آنها با ‘Red Bull Stratus’ ، یک پرش مافوق صوت مافوق صوت که از فضا ساخته شده است ، از قرار گرفتن در معرض بزرگ برخوردار بودند:

63 . Facebook marketing ( نوع بازاریابی در فیس بوک )

بازاریابی در فیس بوک هر نوع بازاریابی است که در بستر رسانه های اجتماعی فیس بوک صورت می گیرد. این شکل از بازاریابی می تواند بسیار سودآور باشد زیرا فیس بوک حدود 1.79 میلیارد کاربر فعال دارد.مثال :بازاریابی در فیس بوک در تمام روز ، هر روز اتفاق می افتد.

64 . Field marketing ( نوع بازاریابی میدانی )

بازاریابی میدانی بازاریابی حضوری با مشتریان احتمالی در یک مکان خاص است. این یک رشته بازاریابی مستقیم [شماره 48] است.این می تواند به معنای توزیع آگهی تبلیغاتی برای عموم مردم در یک مرکز خرید باشد. اما همچنین ممکن است ارتباط با مشتریان تجاری عادی در دفتر مرکزی آنها باشد.متخصصان بازاریابی میدانی معمولاً در یک زمینه خاص [یا “یک رشته”] متخصص می شوند.مثال :اگر در خیابان آگهی های تبلیغاتی پخش می کنید ، بازاریابی میدانی دارید.

65 . Flanking marketing ( نوع بازاریابی کناری )

بازاریابی کناری بازاریابی است که هدف آن جذب بخشهای بازار است که توسط رقابت موجود به خوبی تأمین نمی شوند.
ایده این است که یک کسب و کار حوزه ای از بازاریابی را پیدا می کند که به نظر می رسد اهمیت کمی برای یک رقیب دارد. 

سپس خود را به بازار عرضه می کند تا رقابت را جابجا کند.
استراتژی های همسایگی به ویژه اگر کسب و کار شما در تلاش برای رقابت در برابر شرکت های بزرگتر باشد بسیار مفید است.
مثال :
Stewarts Garden Center فقط گیاه نمی فروشد. 

آنها همچنین یک کافه دارند که در آن می توانید یک فنجان قهوه بخورید یا یک ناهار کامل بخورید.
با ایجاد یک کافه ، استوارتز نوعی بازاریابی جنبی را اجرا می کند. 

آنها احساس می کنند در آن محیطی که کمبود غذا دارد ، به غذا و نوشیدنی نیاز است.

66 . Free sample marketing ( نوع بازاریابی نمونه رایگان )

بازاریابی نمونه رایگان حول محور دادن بخشی از یک محصول خدماتی با هزینه صفر است و هدف آن فروش بیشتر آن در تاریخ بعدی است. به طور معمول ، بازاریابی نمونه رایگان با مواد غذایی انجام می شود.مثال :بازاریابی نمونه رایگان غالباً در سوپرمارکت ها انجام می شود ، زیرا مکان مناسبی برای توزیع گراب است . هجوم مداوم مشتریان در یک محیط خرید مواد غذایی وجود دارد.نمونه ها معمولاً در نزدیکی درب مغازه توزیع می شود تا مشتریان پس از چشیدن چیزی که دوست دارند وقت داشته باشند واکنش نشان دهند.

67 . Freebie marketing ( نوع بازاریابی رایگان )

بازاریابی رایگان مانند بازاریابی نمونه رایگان است [به شماره 66 مراجعه کنید] اما در مورد غذا و تاکتیک بیشتر نیست.ما می توانیم در مورد کتابهای الکترونیکی ، جلسات استراتژی تلفنی ، محصولات با قیمت پایین ، عضویت آزمایشی و انواع موارد مشابه صحبت کنیم ، تا زمانی که دستور کار فروش نهایی چیز دیگری باشد.مثال :Netflix به اعضای جدید یک ماه رایگان پیشنهاد می دهد تا همه چیز را آزمایش کند.

netflix

68 . Geographic marketing ( نوع بازاریابی جغرافیایی )

بازاریابی جغرافیایی [یا بازاریابی جغرافیایی] شامل تلفیق هوش جغرافیایی در یک کمپین بازاریابی است. اگر مشاغلی از طریق جمع آوری داده ها بداند که اکثر مشتریان در یک شهر خاص زندگی می کنند ، می تواند مستقیماً برای آنها بازاریابی کند.از آنجا که مبتنی بر حقایق و آمار است ، بازاریابی جغرافیایی به کاهش خطر شکست کمپین ها کمک می کند.مثال :اگر مشاغلی را اجرا کنم که جت اسکی می فروخت ، داده های جغرافیایی سهم بزرگی در موفقیت هر کمپین دیجیتالی دارد. تبلیغ طیف وسیعی از جت اسکی برای افرادی که دسترسی به ساحل یا کشش آب ندارند ، فایده ای ندارد.

69 . Global marketing ( نوع بازاریابی جهانی )

بازاریابی جهانی صرفاً بازاریابی چیزی در سطح بین المللی است.و اکنون ، به لطف دسترسی گسترده به اینترنت ، بازاریابی جهانی دیگر فقط مختص شرکت های بزرگ نیست. این کاری است که شما می توانید از راحتی خانه خود انجام دهید.مثال :در تمام دنیا اتومبیل تبلیغ می شود.

70 . Goods marketing ( نوع بازاریابی کالا )

مشاغل از بازاریابی کالا برای افزایش فروش یک محصول فیزیکی [نه یک سرویس] استفاده می کنند. بازاریابی را می توان به طور کلی به 2 قسمت تقسیم کرد:بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات [به شماره 138 مراجعه کنید]. شرکت ها یا محصولات یا خدمات می فروشند. به همین ترتیب ، استراتژی های بازاریابی آنها بر همین اساس تغییر می کند.مثال :کالاها برای ما به هر کجا که برویم به بازار عرضه می شوند. برخی از بهترین نمونه ها در سوپرمارکت ها است ، جایی که محصولات دائماً رانده می شوند و تبلیغ می شوند.

71 . Green marketing ( نوع بازاریابی سبز )

بازاریابی سبز استفاده از زاویه سازگار با محیط زیست برای تبلیغ یک نام تجاری یا محصول است.امروزه ، اگر کالایی “سبز” تلقی شود ، این یک مزیت فروش قابل توجه به صاحب محصول می دهد. اما بازاریابی سبز فقط به این نکته توجه ندارد که کدام محصولات دوستدار محیط زیست هستند و کدام یک نه.بازاریابی سبز همچنین در مورد موقعیت یابی برند است. با داشتن یک تجارت سازگار با محیط زیست ، یک شرکت مقادیر خاصی را نشان می دهد که ممکن است بر مصرف کنندگان تأثیر بگذارد.مثال :Sky یکی از اولین شرکتهای انگلستان بود که کاملاً بدون کربن بود و سالهاست که از این واقعیت برای اثر مثبت استفاده می کند.

72 . Guerrilla marketing ( نوع بازاریابی چریکی )

نوع بازاریابی چریکی ، بازاریابی مارک ، محصول یا خدمات به روشی خلاقانه و غیر متعارف است. یک کمپین موفق بازاریابی چریکی جالب ، شگفت آور و به یاد ماندنی خواهد بود.

73 . Horizontal marketing ( نوع بازاریابی افقی )

بازاریابی افقی زمانی اتفاق می افتد که یک کسب و کار با یک شرکت دیگر که در یک مکان مرتبط برای بازاریابی محصول یا خدمات همکاری می کند ، همکاری کند. ایده این است که با همکاری و جمع آوری منابع ، مخاطبان گسترده ای را به خود جلب کرده و پتانسیل کسب درآمد را به حداکثر برسانیم.

مثال :

ما خدمات نوشتن متن را ارائه می دهیم و بسیاری از طراحان وب در ایجاد مشتری برای ایجاد محتوا برای سایت های جدید خود مشکل دارند. ما می توانیم با یک طراح همکاری کنیم و محصول کامل تری را به بازار عرضه کنیم: وب سایت جدیدی که همراه با نسخه کامل است.

طراحی وب سایت یک مکان خاص است ، بنابراین بازاریابی افقی است

74 . Humanistic marketing ( نوع بازاریابی انسانی )

بازاریابی انسان گرایانه بازاریابی است که نیازهای معمول انسان برای ارزش ها و احساسات خاص را جلب می کند. به عبارت دیگر ، بازاریابی که میل ما به عشق ، نوع دوستی ، دانش ، شفقت ، صداقت ، صداقت ، همدلی ، احترام ، اعتماد و عدالت را هدف قرار می دهد.مثال :Marmite یک پیام تجاری ثابت دارد که ما محصول آنها را دوست خواهیم داشت یا از آن متنفر خواهیم شد. این شرکتی است که می خواهد موضع گیری کنیم.

75 . Inbound marketing ( نوع بازاریابی ورودی )

بازاریابی ورودی یک استراتژی است که بر روی جلب مشتری برای یافتن و برقراری ارتباط با شما متمرکز است ، نه برعکس.استراتژی اصلی بازاریابی داخلی ، بهینه سازی موتور جستجو [SEO] است.اگر رتبه بالایی در یک نتیجه جستجو برای یک کلمه کلیدی با ارزش تجاری بالا داشته باشید ، حتی در هنگام خواب ترافیک مربوطه [و منجر به احتمالی] را با خلبان خودکار به وب سایت خود جذب می کنید.و این افراد همه شما را خودشان پیدا کرده اند.مثال :همین مقاله ای که می خوانید نمونه ای از بازاریابی داخلی است. این رتبه در وهله اول برای کلمه کلیدی هدف ما “انواع بازاریابی” قرار دارد ، چیزی که ماهانه 16000 بار در سطح جهانی مورد بررسی قرار می گیرد.به طور خلاصه ، این مقاله روزانه و روزانه تعداد زیادی ترافیک را به وب سایت ما جذب می کند.

76 . Industrial marketing ( نوع بازاریابی صنعتی )

بازاریابی صنعتی زمانی اتفاق می افتد که یک تجارت بخواهد محصولات یا خدمات صنعتی را به تجارت دیگر بفروشد. و برای وضوح ، محصول یا خدمات صنعتی هر چیزی است که به تولید یک محصول نهایی از مواد اولیه کمک کند.این نوعی بازاریابی B2B است [به شماره 16 مراجعه کنید] ، اما به دلیل ماهیت فروش ، یک کمپین بازاریابی صنعتی به دانش بالایی از محصول نیاز دارد.مثال :به هر تبلیغ مدرسه قدیمی مربوط به دهه 50 و 60 نگاه کنید. این محصولات تمرکز زیادی بر روی عناصر صنعتی دارند.

77 . Influencer marketing ( نوع بازاریابی تأثیرگذار )

اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم بازاریابی چیزی برای یک شخص خاص است ، شخصی که دارای درجه ای از نفوذ بر مخاطبان خاص است.اینفلوئنسر می تواند یک فرد مشهور ، شخصی با سابقه قوی در فروش ، نویسنده مشهور یا کسی باشد که رسانه های اجتماعی زیادی او را دنبال می کند.صرف نظر از این ، با ایجاد ارتباط با اینفلوئنسر ، می توانید از موقعیت آنها استفاده کرده و برند خود را سریع رشد دهید.مثال :این اتفاق بسیار زیاد با گیمرها در YouTube اتفاق می افتد. اگر شرکتی در حال بیرون آوردن یک بازی یا کنسول جدید باشد ، ممکن است نسخه ای از آن را برای یوتیوب معروف بفرستد تا بتواند آن را آزمایش کرده و مشترکان خود را در معرض نمایش قرار دهد.

79 . In-game marketing ( نوع بازاریابی درون بازی )

بازاریابی درون بازی تاکتیک تبلیغ چیزی درون یک بازی است. کنسول ها و برنامه های بازی این روزها بسیار عصبانی هستند ، بنابراین کسب و کارها می توانند با قرار دادن تبلیغات و ویدیوها بسیار خلاقانه عمل کنند.مثال :اگر تلفن هوشمند یا رایانه لوحی دارید ، تقریباً هر برنامه رایگان به نوعی بازاریابی درون بازی در جریان است.

80 . In-store marketing ( نوع بازاریابی در فروشگاه )

بازاریابی در فروشگاه هر نوع بازاریابی است که در یک فروشگاه خرده فروشی انجام می شود. همچنین نام دیگری برای بازاریابی خریدار است [به شماره 137 مراجعه کنید].مثال :تقریباً وارد هر مغازه ای شوید و بازاریابی درون فروشگاهی را مشاهده خواهید کرد. از تخفیف گرفته تا سطل های چانه زنی ، در هر کجا که نگاه کنید نمونه هایی وجود دارد.

81 . Integrated marketing ( نوع بازاریابی یکپارچه )

نوع بازاریابی یکپارچه استراتژی تلاش برای ایجاد یک تجربه یکپارچه برای یک مصرف کننده است ، صرف نظر از اینکه با یک نام تجاری ارتباط برقرار می کنند.

به عبارت دیگر ، هیچ مشاغلی نباید دارای وب سایتی باشد که به طریقی خاص به نظر برسد و یک کمپین بازاریابی باشد که احساس کند متعلق به جای دیگری است.

به همین منظور ، بازاریابی یکپارچه بیش از یک تاکتیک ، یک فلسفه است.

مثال :

Google شرکتی است که تجربه ای کاملاً یکپارچه را ارائه می دهد.

وقتی به آن فکر می کنید ، Google چندین ویژگی مختلف دارد. gmail ، سندنگار Google ، Google Analytics و مواردی از این دست وجود دارد ، اما وقتی می خواهید وارد Google شوید ، پیام آنها روشن است:

گوگل

82 . Interactive marketing ( نوع بازاریابی تعاملی )

نوع بازاریابی تعاملی هر شکلی از بازاریابی است که می تواند هنگامی که شخصی اقدام خاصی را انجام می دهد تحریک شود.مثال :بهینه سازی موتور جستجو نوعی بازاریابی تعاملی در عمل است. سئو همه در زمان واقعی انجام می شود. شخصی کلمه کلیدی را وارد می کند و رشته ای از نتایج را بدست می آورد.اگر آنها اصطلاح “نوشتن متن” را وارد کنند ، وب سایت Splash Copywriters و توضیحات متای ما را مشاهده می کنند:

نوع بازاریابی

وقتی کسی از موتور جستجو برای جستجوی متنی استفاده می کند ، این واکنش را در قالب وب سایت هایی نشان می دهد که در نتایج جستجو نشان می دهند.کار ما در زمینه SEO به این معنی است که وب سایت Splash Copywriters از نظر بسیاری از کلمات کلیدی پرسود رتبه بالایی دارد.

83 . International marketing ( بازاریابی بین المللی )

نوع بازاریابی بین المللی همانطور که تصور می کنید بازاریابی یک محصول یا خدمات در چندین کشور است. برخی از محصولات یا خدمات فقط برای فروش محلی طراحی شده اند ، اما محصولات دیگر را می توان در هرجایی به بازار عرضه کرد.این نام دیگری برای بازاریابی جهانی است [شماره 69].مثال :ردبول با بازاریابی بین المللی خود چنان کار شگفت انگیزی را انجام می دهد که فراموش می شود آنها یک شرکت اتریشی هستند.

84 . Internet marketing ( نوع بازاریابی اینترنتی )

در دنیای امروز که معمول است ، بازاریابی اینترنتی هر نوع بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود. این مخالف بازاریابی آفلاین است [شماره 100]. این اصطلاح کاملاً گسترده ای است ، زیرا دامنه وسیعی از روشهای بازاریابی را شامل می شود ، مانند بازاریابی محتوا ، سئو ، PPC و بازاریابی از طریق ایمیل.برای وضوح ، بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی آنلاین است [به شماره 104 مراجعه کنید].مثال :وب سایت جان لوئیس را ببینید.صفحه اصلی به هم ریخته نیست. این به خوبی می داند چه چیزی می خواهد بفروشد … و چگونه.

85 . Left-brain marketing ( بازاریابی مغز چپ )

نوع بازاریابی مغز چپ بازاریابی است که مورد توجه مخاطبان عملی قرار می گیرد. علم به ما می گوید که افراد راست مغز خلاق هستند ، در حالی که چپ مغز با روش بیشتری عمل می کنند.بازاریابی مغز چپ سازمان را بیش از خلاقیت ارزیابی می کند.مثال :در طول سال ها ، تبلیغات بی معنی Ronseal همیشه مورد توجه مصرف کننده مستقیم قرار گرفته است. عناوین “آنچه را که روی قلع می گوید انجام می دهد” موارد افسانه بازاریابی است.

86 . Local marketing ( بازاریابی محلی )

خیلی ساده ، بازاریابی محلی استراتژی بازاریابی چیزی برای مخاطبان نزدیک است.این روشی است که معمولاً در فروشگاه ها و رستوران های آجر و ملات استفاده می شود.مثال :وقتی یک رستوران محلی از طریق جعبه نامه شما یک بروشور ارسال می کند ، این بازاریابی محلی است.

87 . Long tail marketing ( نوع بازاریابی دم بلند )

بازاریابی دم طولانی به استراتژی هدف قرار دادن تعداد زیادی از بازارهای طاقچه با یک محصول یا خدمات اشاره دارد.این عمدتا توسط مشاغل مورد استفاده یک رهبر بزرگ بازار استفاده می شود.در صورت نبرد برای رشد ، یک شرکت می تواند تمرکز خود را به بازارهای مختلفی که تقاضای کمتری دارند تغییر دهد.این ممکن است ضداسویی به نظر برسد ، زیرا این بازارهای کم تقاضا به صورت جداگانه سودآور نیستند ، اما ممکن است در صورت ترکیب کل دسترسی آنها باشد.مثال :مطمئنم بیشتر ما در آمازون خرید کرده ایم. و محصولات پیشنهادی به شما ارائه خواهد شد.این بازاریابی طولانی است و نمونه ای از حمله آمازون به چندین طاقچه.

88. Loyalty marketing ( بازاریابی وفادار )

بازاریابی وفاداری بازاریابی است که از طریق ارائه مشوق های مختلف بر حفظ مشتری متمرکز است. منطق بازاریابی وفاداری به این اعتقاد بستگی دارد که هزینه خرید مشتری جدید بسیار بیشتر از هزینه نگهداری مشتری موجود است.مثال :فقط کارتهای وفاداری موجود را بررسی کنید. تسکو با دادن کارت های باشگاهی خود ، می تواند با ارائه تخفیف های مناسب ، مشتری را دوباره وسوسه کند.

89 . Mass marketing ( 89. بازاریابی انبوه )

بازاریابی انبوه بازاریابی با هدف فروش چیزی به بیشتر افراد است. نیازی به ایجاد روابط یا پیام رسانی سفارشی نیست. تمرکز بر فروش حجم است.برخی از شرکت ها قادر به اجرای استراتژی های بازاریابی هستند که مربوط به مخاطبان زیادی باشد. در حقیقت ، برای اکثر مشاغل ، بازاریابی انبوه فقط در خدمت تولید بسیاری از آگهی های با کیفیت پایین است.نام دیگر بازاریابی انبوه بازاریابی اسلحه است [به شماره 141 مراجعه کنید].مثال :Walmart احتمالاً موفق ترین خرده فروش بازار انبوه در جهان است. با این حال بازاریابی آنها اغلب شخصی تر از آن چیزی است که واقعاً احساس می شود.

90 . Mobile marketing ( نوع بازاریابی موبایل )

بازاریابی از طریق تلفن همراه هر بازاریابی است که به طور خاص برای مصرف تلفن همراه طراحی شده است. تبلیغات موبایل در دنیای امروز فوق العاده مهم است ، زیرا ما تلفن های هوشمند خود را به طور مداوم حمل و استفاده می کنیم.مشتریان بالقوه هرگز به این راحتی در دسترس نبوده اند.طبق تحقیقات ، 70 درصد از کل مردم جهان دارای تلفن هوشمند هستند و 70 درصد از آن افراد ترجیح می دهند از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی داشته باشند تا اینکه از لپ تاپ یا رایانه رومیزی استفاده کنند.مثال :فقط دستگاه خود را روشن کنید و به زودی نمونه های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

91 . Multicultural marketing ( 91. بازاریابی چند فرهنگی )

بازاریابی چند فرهنگی نام دیگر بازاریابی فرهنگی است [به شماره 41 مراجعه کنید] ، بازاریابی متنوع [به شماره 51 مراجعه کنید] یا بازاریابی قومی [به شماره 58 مراجعه کنید]. این ایده است که کسب و کارها در صورت ایجاد کمپین های جایگزین برای فرهنگ های مختلف ، موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد.مثال :مک دونالد پیام رسان جداگانه ای برای مخاطبان خود در سراسر جهان ایجاد می کند.

همبرگر

92 . Multi-level marketing [MLM] ( نوع بازاریابی چند سطحی [MLM] )

بازاریابی چند سطحی راهی برای کسب درآمد از طریق فروش محصولات به مصرف کنندگان و جذب افراد دیگر برای انجام چنین کاری است. بازاریابی شبکه ای [شماره 94 را ببینید] ، بازاریابی چند سطحی بیشتر از اینکه یک استراتژی باشد ، یک مدل تجاری است.

هدف ایجاد دو جریان درآمد است. در حالت ایده آل ، سود از طریق فروش مستقیم محصولات ، بلکه از طریق شبکه ای از افراد تیم شما که همان کار را انجام می دهند ، حاصل می شود. [اعضای تیم بسته به اینکه در کدام سطح هستند ، درصد متفاوتی از درآمدشان متفاوت است ، اما آنها می توانند تیم های خود را نیز ایجاد کنند.]

مثال :

Arbonne ، Herbal Life ، Avon و Mary Kay همگی شرکت های MLM هستند.

93 . Native marketing ( بازاریابی بومی )

بازاریابی بومی معمولاً بصورت آنلاین یافت می شود ، هر نوع تبلیغی است که با شکل و فرم قالب رسانه ای موجود در آن مطابقت داشته باشد.

اصولاً قرار نیست تبلیغات بومی مانند تبلیغات به نظر برسند.

مثال :

تبلیغات پولی که در بالای بیشتر جستجوهای Google قرار دارند نمونه هایی از تبلیغات بومی هستند. آنها بسیار ظریف هستند – فقط یک جعبه کوچک سبز نتیجه را به عنوان یک تبلیغ مشخص می کند.

بازاریابی

94 . Network marketing ( نوع بازاریابی شبکه ای )

بازاریابی شبکه ای یک استراتژی نوع بازاریابی است که هدف آن درآمدزایی از فروش کالا به مشتری است ، اما همچنین با ایجاد تیمی از افراد تحت نظر شما که همین کار را انجام می دهند.

بازاریابی شبکه ای نام دیگری برای بازاریابی چند سطحی است [به شماره 92 مراجعه کنید].

مثال :Forever Living و Juice Plus شرکت های معروف بازاریابی شبکه ای هستند.

95 . Neuromarketing ( بازاریابی عصبی )

بازاریابی عصبی مطالعه نحوه واکنش مغز ما به اشکال مختلف بازاریابی است و پذیرش این نوع استراتژی بازاریابی می تواند بسیار موثر باشد.

ما به عنوان نویسنده متن ، می دانیم که درک اینکه چه عواملی ما را تیک می زند مهم است.

در واقع ، برای هر کسی که می خواهد نویسنده متن شود ، توصیه می کنیم ابتدا در زمینه توسعه مهارت های نوشتاری خود در این زمینه تمرکز کنید.

مثال :

در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دونالد ترامپ بسیاری از مردم را متعجب کرد.

اما در واقعیت ، آیا باید آنقدر شوکه شویم؟

به هر حال ، او یک کار استادانه در دستکاری احساسات آرای آمریکایی ، به ویژه با ترساندن آینده اقتصادی آنها انجام داد.

96 . New media marketing ( نوع بازاریابی رسانه ای جدید )

بازاریابی رسانه های جدید بازاریابی از طریق جدیدترین رسانه ها است. خواه درمورد روندهای آنلاین ، رسانه های اجتماعی یا تبلیغات دیجیتال صحبت کنیم ، بازاریابی رسانه های جدید از فناوری استقبال می کنند.

مثال :

بسیاری از مشاغل از موارد ابتکاری مانند واقعیت مجازی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند.

97 . Newsletter marketing ( بازاریابی خبرنامه )

نوع بازاریابی خبرنامه باعث تبلیغ شرکت شما از طریق ایمیل می شود.

مثال :

بسیاری از وب سایت ها فرصتی برای ثبت نام در یک خبرنامه روزانه ، هفتگی یا ماهانه به شما ارائه می دهند و این یک روش عالی برای پرورش رابطه با مشتری بالقوه است.

98 . Next-best-action marketing ( نوع بهترین اقدام بعدی )

بازاریابی بهترین اقدام بعدی این است که اگر مشتری قبلاً به چیز دیگری منفی گفته است ، بتوانید محصول یا خدمات مربوطه را به مشتری ارائه دهید.

موضوع این است که همه ما معامله ای را انجام داده ایم که فقط چیزی پایین تر از آن پیشنهاد شود. اگر یک بار نه گفتیم ، آیا اکنون چیزی تغییر کرده است؟ نه ، احتمالاً نه

بنابراین ، مشاغلی که بارها و بارها موارد مشابه را به همان شیوه تبلیغ می کنند ، وقت همه را تلف می کنند.

هدف بعدی بازاریابی بهترین اقدام حل این مسئله است. با استفاده هوشمندانه از اطلاعات موجود ، برخی از شرکت ها می توانند موارد مناسب تری را ارائه دهند.

مثال :

تصور کنید که شما به تازگی ماشین لباسشویی جدیدی خریداری کرده اید. خرده فروش به شما بیمه می دهد ، اما شما می گویید نه. این خیلی گران است و اگر مشکلی پیش بیاید ، خرید یک جایگزین با همان قیمت است.

اگر آن مغازه در مدت زمان 6 ماه با شما تماس بگیرد و از شما بپرسد که آیا می خواهید بیمه خریداری کنید ، پاسخ منفی خواهد بود.

اما فرض کنید آنها یک سرویس تنظیم ارزان ارائه می دهند؟

این کاملاً متفاوت است. این بهترین چیز بعدی است … و خرده فروش هنوز هم درآمد کسب می کند.

99. Niche marketing ( نوع بازاریابی طاقچه )

شرکت ها هنگامی که در بازار برای یک محصول یا خدمات خلائی در بازار ایجاد می کنند فقط برای مخاطبان خاص اعمال می شود ، از بازاریابی ویژه استفاده می کنند. یک محصول خوب در یک بازار طاقچه اغلب می تواند درآمد بیشتری نسبت به کالای متوسط در بازار انبوه داشته باشد.

مثال :

با تخصص در فروش لباس برای مردان بزرگ ، Jacamo بازار طاقچه ای را شناسایی کرده است

100 . Non-traditional marketing ( نوع بازاریابی غیر سنتی )

نوع بازاریابی غیر سنتی به معنای متفاوت بودن با استراتژی های بازاریابی است. این روش خطرناک است ، اما می تواند نتیجه دهد.

مثال :

برای نشان دادن تفاوتی که محصولات Nivea می تواند برای پوست شما ایجاد کند ، Nivea مبل بسیار منحصر به فردی ایجاد کرد و آن را در مراکز خرید مختلفی قرار داد:

نیوآ

101 . Offensive marketing ( بازاریابی توهین آمیز )

نوع بازاریابی توهین آمیز و غیراخلاقی اغلب هنگامی اتفاق می افتد که یک برند به نقاط ضعف یک رقیب حمله کرده در حالی که نقاط قوت خود را برجسته می کند. البته ، شرکت ها واقعاً نمی توانند رقبای خاص خود را صدا کنند ، بنابراین آنها معمولا این کار را به صورت دوربرگردان انجام می دهند [جایی که هنوز هم کاملاً مشخص است که به چه کسانی مراجعه می کنند].

مثال :

راحت ترین و رایج ترین شکل بازاریابی تهاجمی شرکت هایی هستند که نظرات منفی جعلی از رقبای خود بر جای می گذارند.

102 . Offline marketing ( بازاریابی آفلاین )

بازاریابی آفلاین بازاریابی است که دور از اینترنت اتفاق می افتد ، مانند تبلیغات تلویزیونی ، بیلبوردها ، تبلیغات رادیویی ، آگهی های تبلیغاتی یا روزنامه ها.

مثال :

در خیابان قدم بزنید و پوسترهایی را در ایستگاه های اتوبوس یا ویترین مغازه ها خواهید دید.

103 . One-to-one marketing ( نوع بازاریابی یک به یک )

نوع بازاریابی یک به یک بازاریابی است که تعامل مستقیم و مستقیمی با مشتری دارد.

مشاغلی که از بازاریابی یک به یک استفاده می کنند معتقدند که پیام های شخصی سازی بازاریابی به صورت سفارشی باعث وفاداری بیشتر مشتری می شوند.

مثال :

کسانی که کارت وفاداری سوپرمارکت داریم از طریق پست پیشنهاد و کوپن دریافت خواهیم کرد.

اما آنها فقط پیشنهادهای قدیمی نیستند – پیشنهادهایی هستند که مربوط به چیزهایی است که ما معمولاً از آن فروشگاه می خریم [آنها می دانند چه چیزی را می خریم زیرا داده ها را جمع آوری می کنند].

این بازاریابی شخصی ، یک به یک است.

104 . Online marketing ( نوع بازاریابی آنلاین)

بازاریابی آنلاین هر بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود. از ایمیل ها به وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی گرفته تا بیانیه های خبری ، همه اینها بازاریابی آنلاین است. بازاریابی آنلاین همان بازاریابی اینترنتی است [به شماره 84 مراجعه کنید].

مثال :

در واقع ، کافیست هر مرورگر وب را باز کنید و مطمئناً نوعی تبلیغ خواهید دید.

105 . Organisation marketing ( نوع بازاریابی سازمانی)

این رشته بازاریابی برای ایجاد ، حفظ یا تغییر افکار عمومی یک سازمان وجود دارد.

مثال :

ارتش نجات در آفریقای جنوبی در پشت بازاریابی سازمانی درخشان بود.

مدتی به عقب ، ممکن است عکسی از یک خانم با لباس به یاد بیاورید که ویروسی شد.

مردم با یک توهم نوری این لباس را از دو طریق مشاهده کردند: این لباس طلایی و سفید یا مشکی و آبی بود.

در طی هیستری ، ارتش نجات از این عکس استفاده کرد و یک پیچ و تاب هوشمندانه را برای افزایش آگاهی از خشونت خانگی علیه زنان اضافه کرد.

106 . Outbound marketing ( نوع بازاریابی خارج از کشور )

بازاریابی خارج از کشور کالایی یا خدماتی را به افرادی ارتقا می دهد که به دنبال خرید چیزی نبوده اند.

بازاریابی خارج از کشور مخالف بازاریابی ورودی است [به شماره 75 مراجعه کنید].

مثال :

بیلبورد نمونه خوبی از بازاریابی خارج از کشور است.

اگر در حال رانندگی در حال رانندگی هستید و تابلویی را مشاهده می کنید که در آن نوعی غذا یا نوشیدنی تبلیغ شده است ، این امر معمولاً احساس گرسنگی یا تشنگی را در شما ایجاد می کند [صرف نظر از اینکه اصیل هستید].

107. Outdoor marketing ( بازاریابی در فضای باز )

بازاریابی در فضای باز هر نوع بازاریابی است که در خارج انجام می شود.

مثال :

بازاریابی زیادی در فضای باز انجام می شود. بیلبورد ، پوستر ایستگاه اتوبوس ، برچسب اتومبیل ، تبلیغات دیجیتال ، تابلوهای مغازه و موارد دیگر وجود دارد.

108 . Out-of-home marketing ( 108. بازاریابی خارج از خانه )

بازاریابی در خارج از خانه تبلیغاتی است که به طور خاص برای جلب مشتری وقتی که در خانه نیستند طراحی شده است.

این نام دیگری برای بازاریابی در فضای باز است [شماره 107].

مثال :

KitKat ایده بسیار جالبی برای نیمکت ارائه داد. این ملافه ها به شکل انگشتان شکلاتی ساخته شده بودند ، در حالی که نیمی از نیمکت آن را بسته بندی می کرد.

109 . Partnership marketing ( بازاریابی مشارکتی )

بازاریابی مشارکتی در مورد همکاری با یک شخص یا تجارت است زیرا آنها با منطقه ای از بازاری که شما علاقه مند به فروش آن هستید رابطه دارند.

با مشارکت با کسی ، می توانید نام تجاری خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید. همچنین به عنوان بازاریابی وابسته شناخته می شود [به شماره 5 مراجعه کنید].

مثال :

چندی پیش ، اپل با استارباکس ارتباط برقرار کرد.

معامله بسیار ساده است. استارباکس به مشتریان خود وای فای رایگان ارائه می دهد. اپل iTunes دارد. پس چه کار می کنند؟ اپل به مشتریان استارباکس دسترسی رایگان به موسیقی iTunes را می دهد.

110 . Pay-per-click marketing ( بازاریابی به ازای هر کلیلک )

این هر نوع تبلیغات دیجیتال است که هر بار که شخصی بر روی تبلیغات خود کلیک می کند [صرف نظر از اقدام بعدی] ، از کسبه آن کسر می شود.

مثال :

Google Ads یک استراتژی PPC است. یک کسب و کار یک تبلیغ ایجاد می کند ، بودجه ای تعیین می کند و برای هر کلیک از آن کسر می شود.

111 . Performance marketing ( نوع بازاریابی عملکرد )

بازاریابی عملکردی ، بازاریابی دیجیتال است که فقط درصورتی که برای کسب و کار نتیجه ملموسی داشته باشد ، هزینه می کند. بسته به آنچه شرکت می خواهد اندازه گیری کند ، بازاریابی عملکرد براساس تعداد فروش ، بازده ، کلیک و نمایش ارزیابی می شود.

مثال :

تبلیغات PPC همان شخصیت پردازی بازاریابی عملکرد است. مشاغل تبلیغاتی را در اینترنت قرار می دهند. بیشترین کلیک برای تبلیغ ، بیشتر از پرداخت آنها.

112 . Permission marketing ( بازاریابی مجوز )

نوع بازاریابی مجوز فروش کالاها و خدمات به شخصی است که به طور خاص [از قبل] برای دریافت اطلاعات بازاریابی توافق کرده است. مشاغل به وضوح قادر خواهند بود چیزهای بیشتری را به افرادی که برای فروش آزاد هستند بفروشند ، اما بحث در مورد بازاریابی مجاز یکی از مقیاس پذیری ها است.

مثال :

امروزه بسیاری از مشاغل دیجیتال از آهن ربا استفاده می کنند.

آنها در ازای دریافت آدرس ایمیل یک مشتری چیزی با ارزش ارائه می دهند. چشم اندازها می دانند که تحویل آدرس ایمیل به معنای انتخاب تصمیم برای دریافت اطلاعات بازاریابی است.

113 . Person marketing (نوع بازاریابی شخصی )

هدف از بازاریابی شخصی ایجاد ، حفظ یا تغییر افکار عمومی در مورد شخصی است. به طور خاص ، این استراتژی برای تبلیغ افراد مشهور ، سیاستمداران و شخصیت های ورزشی استفاده می شود.

مثال :

باراک اوباما و تیم روابط عمومی وی هنگام تبلیغات انتخاباتی خود خلاقیت و زیرکی زیادی نشان دادند.

در سیاست ، جلب رضایت همه غیرممکن است ، اما اوباما بسیار نزدیک شد.

114 . Personalised marketing ( نوع بازاریابی شخصی )

همانطور که به نظر می رسد ، بازاریابی شخصی حول ایجاد پیام های سفارشی برای مشتریان می چرخد.

منطق اینكه هرچه تجارت با شخص بیشتری مرتبط باشد احتمال فروش بیشتر است.

تردیدی نیست که بازاریابی شخصی بسیار کارآمد است. وقتی مردم از من مشاوره می خواهند ، یکی از تکنیک هایی که من توصیه می کنم تمرکز روی یک نفر است.

مثال ؛

فیس بوک از بازاریابی شخصی سازی شده استفاده می کند.

از فعالیت های ما ، فیس بوک در مورد چیزهایی که ما دوست داریم و چیزهایی که ما به آنها علاقه مندیم اطلاعات کسب می کند. آنها می توانند تبلیغات مربوط به هر یک از 1.79 میلیارد کاربر فعال خود را نمایش دهند.

115 . Persuasion marketing ( نوع بازاریابی اقناعی )

بازاریابی اقناعی وقتی اتفاق می افتد که تولیدکنندگان محتوا از آنچه ما در مورد روانشناسی انسان می دانیم استفاده می کنند تا بتوانند احساس ما را درباره چیزهای دیگر دستکاری کنند. و واقعاً قدرتمند است.

ما به عنوان نویسندگان مستقل مستقل ، می دانیم که درک چگونگی و چگونگی رفتار ما ، در هنگام ایجاد کپی موثر ، فوق العاده مهم است.

برای کسب و کارها بسیار آسان است که بدون هیچ گونه قدردانی واقعی از فروش ، شرط بازاریابی را از بین ببرند.

در نهایت ، هر صنعتی که باشد ، مردم از مردم خرید می کنند. بازاریابی که بطور دقیق نحوه کار بشر را درک می کند.

آیا به نمونه های بازاریابی اقناع نیاز دارید؟

شرکتی که چیزی در حدود 9.99 دلار قیمت دارد از بازاریابی اقناعی استفاده می کند.

تصور این است که محصولی با این قیمت زیر 10 پوند هزینه دارد ، بنابراین احتمالاً آن را به صورت ضربه ای خریداری می کنیم. در واقع ، آن فقط یک پنی کمتر است.

116. Philanthropic marketing ( نوع بازاریابی بشردوستانه )

بسیاری از مشاغل بازاریابی خیرخواهانه و بشردوستانه از این تعهد استفاده می کنند تا اساساً نمایه خود را ارتقا دهند و در میان مشتریان فعلی و احتمالی قرار بگیرند.

مثال :

Kellogg’s پیشنهاد داد که در ازای بازتوییت وعده های غذایی خود را اهدا کند ، اما آنها با واکنش زیادی روبرو شدند و غول های غلات به داشتن یک برنامه خودفروشی متهم شدند. این فقط اثبات می کند که چگونه رفتارهای خیرخواهانه باید خوب اندیشیده شوند.

117 . Place marketing ( نوع بازاریابی مکانی )

بازاریابی را برای ایجاد ، حفظ یا تغییر افکار عمومی یک مکان انجام دهید.

مثال :

به دلایل واضح ، بازاریابی محلی در صنعت مسافرت به ویژه شیوع دارد.

118 . Point-of-sale marketing ( بازاریابی در نقطه فروش )

بازاریابی در محل فروش ، استراتژی افزایش فروش در زمان دقیق خرید شخصی است. این مکان در نزدیکی یک ماه یا نزدیک برگزار می شود و نیاز به علائم راهنمایی ، نمایش کالا و یک پیشنهاد خوب دارد.

مثال :

کالاهایی که در محل فروش عرضه می شوند معمولاً مواردی هستند که صاحبان مغازه امیدوار خواهند بود خرید غیرضروری باشد. کافی است به هر سوپرمارکت سر بزنید ، تا آنجا صعود کنید و چیزهایی برای خرید خواهید دید.

119 . Post-click marketing ( بازاریابی پس از کلیک )

بازاریابی پس از کلیک بازاریابی است که بازدیدکنندگان وب سایت را پس از کلیک بر روی تبلیغات آنلاین درگیر می کند.

 بازاریاب های دیجیتال وسواس دارند که چند کلیک می توانند تولید کنند. این معیاری است که حتی تبلیغات گران برتر نیز دوست دارند آن را بسنجند.

اما از آنجا که همه تأکید زیادی بر چگونگی ایجاد ترافیک دارند ، بسیاری از مشاغل به محض بدست آوردن سود ، نتوانند بیشترین بهره را از سود خود ببرند.

بازاریابی پس از کلیک قصد دارد این کار را درست انجام دهد. به بیان صریح ، هدف از بازاریابی پس از کلیک ، به حداکثر رساندن ROI است.

مثال :

بازاریابی پس از کلیک با توانایی یک شرکت در درک مخاطبان خود زندگی می کند یا می میرد.

با ایجاد یک شخصیت دقیق مشتری ، یک تجارت کسب و کار تبدیل یک مرورگر به یک خریدار را بسیار آسان می کند.

با دانش قدرت می آید. همه عناصر در جای خود قرار می گیرند: کپی ، طراحی ، پیشنهادات … همه چیز.

120 . PR marketing ( بازاریابی روابط عمومی )

بازاریابی روابط عمومی به منظور افزایش آگاهی از برند یا محصول با رسانه ها کار می کند.

مثال :

اپل همیشه با فروش هر محصول معامله بزرگی انجام می داد. این استیو جابز است که آیفون را در MacWorld از سال 2007 اعلام کرده است:

https://youtu.be/x7qPAY9JqE4

121 . Product marketing ( نوع بازاریابی محصول )

بازاریابی محصول نوعی بازاریابی است که سعی در تقاضا و استفاده از محصول دارد.

این یک اصطلاح کاملاً گسترده است. برای برخی از افراد ، این به معنای بازاریابی م featuresثر ویژگی های محصول است. به همین ترتیب ، برای دیگران ، بازاریابی محصول همچنین در مورد تجزیه و تحلیل فضای رقابتی در یک بازار است.

مثال : 

البته ، اگر باهوش باشید ، امکان برقراری ارتباط همزمان با ویژگی های محصول و USP صنعت وجود دارد.

یک بار دیگر ، به اپل و نحوه بازاریابی آیفون نگاه نکنید.

122 . Promotional marketing ( بازاریابی تبلیغاتی )

بازاریابی تبلیغاتی با هدف ایجاد دلیل اضافی برای خرید یک محصول یا خدمات به مشتریان ارائه می شود. استراتژی های بازاریابی تبلیغاتی معمول شامل مسابقات ، هدایا ، تخفیف ها و نمونه ها است.

مثال : 

جمعه سیاه نمونه جهانی بازاریابی تبلیغاتی است.

123 . Proximity marketing ( نوع بازاریابی مجاورت )

بازاریابی مجاورت زمانی انجام می شود که مشاغل قادر به برقراری ارتباط با مصرف کنندگان در هنگام کار باشند. از فناوری مکان یابی [مانند بلوتوث یا WiFi] استفاده می کند و به شرکت ها امکان می دهد در صورت داشتن دستگاه قابل حمل [مانند تلفن هوشمند] با مردم ارتباط برقرار کنند.

بازاریابی مجاورتی غالباً م effectiveثر است زیرا به مشاغل کمک می کند تبلیغات مرتبط تری ارائه دهند.

مثال :

معاملات ، توصیه ها و جوایز شخصی Macy’s را هنگامی که در یک فروشگاه هستند به مشتری تحویل می دهد [با فرض اینکه این کار را انجام داده و با آن موافقت کرده باشند].

124 . Pull marketing ( نوع بازاریابی کششی )

بازاریابی Pull به نوعی از بازاریابی گفته می شود که منجر به تولید غیرمجاز شود. این عکس بازاریابی تحت فشار است [به شماره 125 مراجعه کنید].

مثال : 

ایجاد یک گروه فیس بوک و ارائه محتوای مفید به آن جامعه به صورت رایگان نوعی بازاریابی pull است.

125 . Push marketing ( فشار بازاریابی )

بازاریابی تحت فشار یک استراتژی بازاریابی تهاجمی و سرزده است که یک محصول یا خدمات را به سمت مخاطبانی سوق می دهد که شاید قبلاً از آن اطلاع نداشته باشند. این برخلاف بازاریابی pull است [به شماره 124 مراجعه کنید].

مثال :

هر زمان که مارکی خط تولید جدیدی ایجاد کرد ، کمپین های بازاریابی تحت فشار را مشاهده خواهید کرد.

126 . Real-time marketing ( نوع بازاریابی بی درنگ )

بازاریابی در زمان واقعی ، هر استراتژی بازاریابی است که از اطلاعات به روز استفاده می کند. شما نمی توانید برای بازاریابی در زمان واقعی برنامه ریزی کنید. در عوض ، یک استراتژی بازاریابی در زمان واقعی باید بر روندهای فعلی متمرکز باشد.

مثال :

پاپ آپ خروج از قصد در یک وب سایت مثال خوبی است. پنجره های بازشو برای گرفتن اطلاعات مربوط به مشتری احتمالی مانند شماره تلفن یا آدرس ایمیل وجود دارد.

سپس مشاغل از این اطلاعات برای بازاریابی وسایل استفاده می کنند.

یک پنجره بازشوی قصد خروج یک پنجره بازشو است که وقتی به نظر می رسد یک بازدید کننده وب سایت از یک وب سایت خارج می شود [شاید مکان نما در نزدیکی یک دکمه بستن باشد].

چیزی با ارزش به دلیل رفتار کاربر در وب سایت برای او به فروش می رسد. آنها در آستانه رفتن هستند ، بنابراین در زمان واقعی ، یک تلاش بازاریابی دیگر انجام می شود.

نوع بازاریابی

127 . Referral marketing (نوع مراجعه به بازاریابی )

بازاریابی ارجاعی استفاده از مشتری موجود برای آوردن مشتری جدید است. بازاریابی ارجاعی که به عنوان بازاریابی دهان به دهان شناخته می شود [به شماره 162 مراجعه کنید] بسیار قدرتمند است ، اما پیش بینی موفقیت سخت است.

مثال :

در اینجا بازاریابی ارجاعی در عمل وجود دارد:

نوع بازاریابی

Yesware یک شرکت SaaS است و 2 دلیل وجود دارد که این یک نمونه عالی از بازاریابی ارجاعی است.

اولاً ، پاداش شخصی که مراجعه می کند هم مرتبط است و هم ارزشمند.

ثانیا ، پیام ارجاع از قبل پر شده است ، به این معنی که تمام کارهای سخت انجام شده است. Yesware ارجاع آنها را تا حد ممکن آسان می کند.

128 . Relationship marketing ( نوع بازاریابی رابطه ای )

نوع بازاریابی رابطه ای عبارت است از ایجاد ، حفظ و پرورش روابط با مصرف کنندگان. این یک بازی طولانی مدت است که به جای جذب ، بر وفاداری و تعامل مشتری متمرکز است.

منطق موجود در رابطه با بازاریابی رابطه ای این است که مشتریانی مکرر را به ارمغان می آورد که درآمد بیشتری نسبت به فروش یک باره دارند. این نیز به این دلیل کار می کند که عقل سلیم حکم می کند که خرید مشتری جدید هزینه بیشتری نسبت به هزینه نگه داشتن مشتریانی که برای شما خوشایند است ، هزینه می کند.

مثال :

آیا از سوپرمارکت محلی خود کوپن دریافت می کنید؟ یا ایمیل های یک شرکت در روز تولد شما؟ این بازاریابی رابطه ای است.

129 . Remarketing ( نوع بازاریابی مجدد )

بازاریابی مجدد به مشاغل کمک می کند تا با افرادی که قبلاً از یک وب سایت بازدید کرده اند ارتباط برقرار کنند.

این قدرتمند است زیرا اگر کسی قبلاً در وب سایتی حضور داشته باشد ، مستعد این برند است. به عبارت دیگر ، آنها چشم انداز گرم هستند.

مثال :

وقتی یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک را اجرا می کنید ، می توانید تبلیغاتی را به افرادی که در 180 روز گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند نشان دهید.

130 . Reply marketing ( نوع پاسخ به بازاریابی )

پاسخ بازاریابی بازاریابی است که باعث می شود افراد در صورت تمایل به استفاده از پیشنهادی سریع پاسخ دهند.

مثال :

چند بار از شما خواسته شده است که “به زودی خرید کنید” ، “اکنون بارگیری کنید” یا “عجله کنید”؟

131 . Retail marketing ( بازاریابی خرده فروشی )

نوع بازاریابی خرده فروشی تبلیغ کالاها و خدمات در یک محیط خرده فروشی است. این اصطلاح بسیار گسترده ای است که شامل مارک تجاری ، قیمت گذاری ، بسته بندی و تبلیغات است.

بازاریابی خرده فروشی نام دیگری برای بازاریابی خریدار است [به شماره 140 مراجعه کنید].

مثال :

وقتی 2 مورد به قیمت 1 به شما پیشنهاد می شود ، این بازاریابی خرده فروشی است.

132 . Reverse marketing ( بازاریابی معکوس )

نوع بازاریابی کمبود ، بازاریابی است که از ترس مشتری برای از دست دادن چیزی تأمین می شود. این مبتنی بر اصل روانشناختی است که مردم می خواهند چیزی را بدست آورند که دشوار باشد.

فروشگاه ها همیشه فروش دارند که “به زودی پایان می یابد”. یا تخفیف هایی را ارائه می دهند که در تاریخ معینی منقضی می شود. برخی فقط محدوده محدودی از محصولات را ایجاد می کنند. آیا تا به حال تابلویی دیده اید که بفرمایید “تا آخرین سهام باقی مانده عجله کنید”؟

مثال : 

هنگام رزرو بلیط قطار از بورنموث به لندن ، می توانید تعداد بلیط های باقی مانده را ببینید:

این بازاریابی کمبود است. متوجه شد که نسخه کپی قرمز است – واقعاً برجسته است. به علاوه ، رنگ قرمز مخفف خطر است. این یک هشدار است: اگر زود رزرو نکنم ، ممکن است از دست بدهم …

135 . Seasonal marketing ( نوع بازاریابی فصلی )

بازاریابی فصلی بازاریابی محصولات یا خدمات در مقاطع خاصی از سال است. این می تواند کریسمس ، عید پاک یا شکرگذاری باشد ، اما بازاریابی فصلی لازم نیست با یک رویداد “رسمی” همزمان شود.

بسیاری از مشاغل در دوره های خاصی از سال شکوفا می شوند و در برخی دیگر با مشکل روبرو می شوند. [ما در طول زمستان لوسیون آفتاب نمی خریم ، درست است؟]

مثال :

برای گل فروشی ها ، بازاریابی فصلی فوق العاده مهم است. به عنوان مثال روز ولنتاین را در نظر بگیرید.

136 . Search marketing ( بازاریابی جستجو )

بازاریابی جستجو باعث ایجاد ترافیک می شود و منجر به ظهور در نتایج موتور جستجو می شود. بازاریابی جستجو می تواند از استراتژی های رایگان یا پولی استفاده کند.

در صورت استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو [یا SEO] ، تاکتیک های بازاریابی جستجو هزینه ای نخواهد داشت. گزینه دیگر پرداخت هزینه به موتورهای جستجو برای تبلیغات در موقعیت های بالقوه سودآور بصورت آنلاین است.

مثال :

فقط گوگل را خاموش کنید و هر چیزی را وارد کنید. احتمالاً ترکیبی از نتایج آلی و هزینه ای را خواهید دید.

137 . Self-marketing ( نوع بازاریابی شخصی )

خود بازاریابی فرآیند تبلیغ یک فرد است تا یک محصول. این کار موثر است زیرا احتمال خرید سرنخ از شخصی که او را می شناسد و اعتماد دارد بیشتر از یک مارک بدون چهره است.

مثال :

سر ریچارد برانسون به دلیل شیرین کاری های عجیب و غریب بازاریابی شناخته شده است ، اما او در طول سال ها در بازاریابی فوق العاده موفق بوده است.

138 . Services marketing ( نوع بازاریابی خدمات )

بازاریابی به 2 حوزه بازاریابی کالاها [مشاهده شماره 70] و بازاریابی خدمات تقسیم می شود. اساساً ، بازاریابی خدمات هر تکنیک بازاریابی است که در یک صنعت مبتنی بر خدمات اعمال می شود.

اما اصطلاح “خدمات” بسیار گسترده است. منظور من از صنعت خدمات هر مکانی است که خدماتی از طرفی به طرف دیگر ارائه شود. این موارد می تواند از جمله بانکداری ، حسابداری و خرده فروشی ، تا بهینه سازی موتور جستجو ، نوشتن متن و تبلیغات باشد.

مثال :

اگر هر نوع آگهی از شرکتی را ببینید که خدماتی برای فروش دارد ، این بازاریابی خدمات در عمل است.

139 . Shadow marketing ( نوع بازاریابی سایه )

بازاریابی سایه نوعی بازنگری در بازاریابی شما است زیرا ، به یک دلیل یا دلیل دیگر ، شما نمی توانید کمپین خود را به درستی اجرا کنید.

اگر نمی توانید وقت خود را برای زیبا جلوه دادن بروشور صرف کنید ، ممکن است مجبور شوید با عجله کار را انجام دهید. شاید به منابع کافی دسترسی نداشته باشید ، بنابراین به جای اینکه در بروشور خود آثار هنری شیک را بگنجانید ، از تصاویر با کیفیت پایین استفاده کنید.

شاید شما مجبور باشید بیشتر به تاکتیک های ناآگاهانه متوسل شوید. اگر بروشور زیبایی به صورت آنلاین دیده اید ، آیا می توانید کپی کنید؟ صرف نظر از این ، بازاریابی سایه همچنان چیزی است که شما امیدوارید دوباره شما را گاز نگیرد.

مثال :

فرض کنید یک مدیر رویداد پروژه بزرگی در حال حرکت دارد. به دلیل استرس و فشار موجود ، او ممکن است وقت نداشته باشد تا به اندازه کافی خود را به بازار عرضه کند.

140 . Shopper marketing ( بازاریابی خریدار )

بازاریابی خریدار ، هنر تبلیغ کالاها یا خدمات در محیط خرده فروشی است. این همان بازاریابی خرده فروشی است [به شماره 127 مراجعه کنید].

مثال :

بازاریابی خریدار برای تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان در هر سطح طراحی شده است. فرض کنید شما به دنبال خرید یک ماشین جدید هستید ، به یک گاراژ رفتید و پوستری را دیدید که از طریق خدمات اتومبیل تبلیغات می کند.

141 . Shotgun marketing ( بازاریابی اسلحه )

نوع بازاریابی ساچمه ای تئوری بازاریابی برای هر چه بیشتر افراد است.

این اصطلاح دیگر برای بازاریابی انبوه است [شماره 89]. بازاریابی تفنگ ساچمه ای معمولاً تعداد زیادی لید را به خود جلب می کند ، اما معمولاً کیفیت پایین تری دارند.

مثال :

بگذارید بگوییم که یک کسب و کار می خواست مشترکان ایمیل خود را افزایش دهد ، بنابراین مسابقه ای را برگزار می کند که در ازای ثبت نام برای دریافت نکات SEO ، یک iPad رایگان به شما می دهد.

ممکن است 1000 هزار ورودی داشته باشند ، اما اکثریت افراد فقط افرادی هستند که می خواهند یک iPad رایگان برنده شوند. آنها احتمالاً علاقه ای به سئو نخواهند داشت و احتمالاً بلافاصله عضویت در خبرنامه را لغو می کنند.

این نتیجه ضعیفی است. آنها هزینه iPad و هزینه تبلیغات این رقابت را پرداخت کرده اند ، اما در نهایت چیز کمی برای نشان دادن آن دارند.

142. Social marketing ( نوع بازاریابی اجتماعی )

بازاریابی اجتماعی فعالیت های بازاریابی است که قصد دارد افراد را تحت تأثیر قرار دهد تا اقداماتی انجام دهند که هم به نفع خودشان باشد و هم به اجتماعاتی که در آن زندگی می کنند.

مثال :

ممکن است یک کمپین بازاریابی اجتماعی مشاهده کنید که برای جلوگیری از سیگار کشیدن در یک منطقه خاص ، جمع آوری پول برای یک هدف یا تبلیغات برای تغییر قانون طراحی شده است.

143 . Social media marketing (نوع بازاریابی در شبکه های اجتماعی )

همانطور که احتمالاً انتظار دارید ، بازاریابی شبکه های اجتماعی بازاریابی تجارت شما از طریق یک یا چند سیستم عامل رسانه اجتماعی است.

برای برخی از مشاغل ، این ممکن است در واقع تبلیغ محصولات یا خدمات در شبکه های اجتماعی باشد. اما برای دیگران ، این می تواند بیشتر در مورد ایجاد ترافیک و آگاهی از نام تجاری باشد.

مثال :

سپس در مورد این فیلم از یک گربه اسکیت بورد از شرکت دوربین ماجراجویی GoPro چه خبر:

https://youtu.be/vYyUb_MI7to

با بیش از 4 میلیون بازدید در YouTube ، این ویدیو ویروسی شد.

با ترکیب یک گربه ناز که کاری عجیب و سرگرم کننده انجام می داد ، این ویدئو تمام مواد اصلی لازم برای یک کمپین بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی را داشت.

144 . Sports marketing ( نوع بازاریابی ورزشی )

یک کمپین بازاریابی ورزشی حول محور استفاده از یک رویداد یا تیم ورزشی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است. بسیاری از ورزش ها جذابیت جهانی گسترده ای دارند که می تواند به نوبه خود در فروش تأثیر بگذارد.

مثال :

استلا آرتویز به مدت 30 سال اسپانسر مسابقات تنیس در Queen’s Club بود.

منابع بازاریابی ورزشی چطور؟

145. Stealth marketing ( نوع بازاریابی مخفیانه )

بازاریابی مخفیانه تبلیغ چیزی برای شخص است ، بدون اینکه شخص متوجه شود به او بازاریابی شده است.

این یک استراتژی کم هزینه است که می تواند برای یک کسب و کار ارزشمند باشد ، اما بحث در مورد بازاریابی مخفیانه یکی از اصول اخلاقی است. چه زمانی خرید و فروش برای شخصی اشکال ندارد و چه زمانی؟

مثال :

قرار دادن محصول بازاریابی مخفیانه است.

اگر در تلویزیون چیزی را تماشا می کنید و می بینید که یک محصول مارک دار در پس زمینه در کمین است ، این نوعی تبلیغ است.

146 . Street marketing (نوع بازاریابی خیابانی)

بازاریابی خیابانی همه چیز درمورد تبلیغ محصولات به روش های غیرمتعارف در مکان های عمومی است. این یک روش عالی برای جلب توجه و افزایش تصویر تجاری است.

مثال : 

برداشت از بازاریابی خیابانی این است که این یک روش تبلیغاتی برای شرکت های کوچک و جالب است. اما در واقع ، مارک های بزرگ ارزش آن را نیز تشخیص می دهند.

147. Synchro marketing ( نوع بازاریابی همزمان )

بازاریابی همزمان (Synchro marketing) هنر ارائه نوعی پیشنهاد یا ارتقا industries قیمت در صنایعی است که فروش ثابت در تمام طول سال ندارند.

به عنوان مثال یک شرکت فروش استخرهای شنا را در نظر بگیرید. در طول زمستان ، یک شرکت استخر شنا محصولات زیادی نمی فروشد. با این حال ، تابستان بیایید ، آنها می آیند. در واقع ، آنها غرق خواهند شد.

تقاضای نامنظم مسئله هر مشاغل است ، زیرا پیش بینی درآمد دشوار است.

بازاریابی همزمان به ایجاد تقاضا در خارج از فصول کمک می کند ، بنابراین کتاب ها را کمی متعادل می کند.

مثال :

Butlins قبل از پایان تعطیلات کنونی تعطیلات ، تخفیف زیادی به مسافران تعطیلات ارائه می دهد که استراحت بعدی خود را در Butlins رزرو می کنند.

148 . Targeted marketing ( نوع بازاریابی هدفمند )

بازاریابی هدفمند بازاریابی است که کاملاً متمرکز بر مخاطب کاملاً مشخص است. موفقیت یک کمپین بازاریابی هدفمند بستگی زیادی به توانایی دستیابی به آن مشتریان بالقوه دارد.

مثال :

یک آرایشگر متخصص در زمینه مانیکور می تواند خدمات خود را در یک مرکز خرید تبلیغ کند. خریداران در یک محیط خرده فروشی اهداف خوبی خواهند بود.

149 . Technical marketing ( نوع بازاریابی فنی )

نوع بازاریابی فنی بازاریابی است که بر مشخصات و ویژگی های اصلی یک محصول متمرکز است.

به طور معمول ، در بازاریابی باید از استفاده اصطلاحات اصطلاحات واژگان یا اطلاعات داخلی خودداری شود. اما مهمتر از همه ، بازاریابی فنی برای جلب نظر افرادی که دارای ارزیابی فنی اولیه از یک محصول هستند ، طراحی شده است

مثال :

بازاریابی فنی هنگامی استفاده می شود که یک نمای کلی و کلی از یک محصول بازار هدف را تحت تأثیر قرار ندهد.

به عنوان مثال ، کسی که یک تلویزیون گران قیمت خریداری می کند ممکن است با اطلاعات فنی در مورد وضوح تصویر ، تراکم پیکسل و نرخ پردازش راحت باشد.

150 . Telemarketing ( نوع بازاریابی تلفنی )

بازاریابی تلفنی به طور سرد افراد را فرا می خواند و برای آنها چیزی بازاریابی می کند. این نوعی بازاریابی مستقیم است [به شماره 47 مراجعه کنید]. به طور کلی ، بیشتر مردم دوست ندارند که سرد شوند ، بنابراین تسلط بر آن یک رشته بازاریابی دشوار است.

مثال :

بسیاری از مشاغل دوست دارند به صورت سرد تماس بگیرند مدتی قبل ، تماسهای سرد همه در مورد شیشه دو جداره بود. اکنون آنها درباره ادعاهای PPI ، آسیب های شخصی یا بازنشستگی بازنشستگی صحبت می کنند.

151 . Test-driven marketing ( بازاریابی آزمون محور )

بازاریابی مبتنی بر آزمون در واقع استفاده از نتایج آزمون برای متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید یک محصول یا سرمایه گذاری در یک سرویس است. ایده این است که یک کسب و کار باید تلاش کند تا اعتراضات احتمالی در مورد یک محصول یا خدمات را شناسایی کند.

سپس آنها باید آزمایشات را انجام دهند و از عناصر اثبات مختلف برای روشن کردن ویژگی های محصول و USP استفاده کنند. به نوبه خود ، این باید فروش را افزایش دهد.

مثال :

هر صفحه فروش که دارای تعداد زیادی از سQالات متداول باشد ، نشان می دهد که یک محصول کاملاً آزمایش شده است. س FAالات متداول نتایج این آزمایشات است. نسخه در بخش سوالات متداول بازاریابی مبتنی بر آزمون است.

152 . Time marketing ( نوع بازاریابی زمانی )

نوع بازاریابی زمانی شامل بازاریابی چیزی در یک زمان خاص یا در یک بازه زمانی خاص است. آیا می خواهید ROI خود را افزایش دهید؟

بسته به زمانی که مشاغل تصمیم به تبلیغ آنها می گیرند ، بسیاری از محصولات غرق یا شنا می کنند. یک کمپین بازاریابی زمانی ممکن است فقط حول محور استفاده از عقل سلیم باشد ، یا می تواند از نتایج حاصل از تحقیقات زمانی استفاده کند.

آیا به مثالهای بازاریابی زمانی نیاز دارید؟

می توانید ابتدایی ترین شکل بازاریابی زمانی را در شبکه های اجتماعی شاهد باشید.

فرض کنید یک کسب و کار دارای یک حساب توییتر و یک توییت مشتری است که از آنها می پرسد آیا مورد خاصی را ذخیره می کنند یا خیر.

اگر شرکت یک هفته طول بکشد تا پاسخ دهد ، فرصت از دست رفته است. پاسخ به سرعت مورد نیاز است.

153 . Trade marketing ( نوع بازاریابی تجاری )

نوع بازاریابی تجاری هر رویکرد بازاریابی است که توسط تولیدکنندگان استفاده می شود و به تبلیغ [و در نهایت فروش] یک محصول کمک می کند. بازاریابی تجاری مشتریان ، خرده فروشان ، عمده فروشان ، توزیع کنندگان … یا ترکیبی را هدف قرار خواهد داد.

مثال :

وارد هر نمایشگاه تجاری یا خرده فروشی شوید و باید بازاریابی تجاری را در عمل مشاهده کنید.

154 . Traditional marketing ( نوع بازاریابی سنتی )

نوع بازاریابی سنتی هر استراتژی بازاریابی است که مدت هاست وجود دارد.

مثال :

در طول سال ها ، شرکت ها به صورت چاپی ، بیلبورد ، تبلیغاتی و از طریق پست تبلیغات کرده اند.

155 . Transactional marketing ( نوع بازاریابی معاملاتی )

نوع بازاریابی معاملاتی بازاریابی است که بر افزایش کارایی و حجم فروش فردی [به جای ایجاد و برقراری ارتباط با مشتریان] تمرکز دارد.

افزایش فروش ممکن است ایده خوبی به نظر برسد ، اما بازاریابی معامله ای غیر شخصی است ، بنابراین باید طول عمر آن را زیر سوال ببرید.

آیا به نمونه های بازاریابی معاملاتی نیاز دارید؟

متداول ترین شکل بازاریابی معاملات تبلیغات در فروشگاه است.

156. Undercover marketing ( نوع بازاریابی مخفی )

نوع بازاریابی پنهانی استفاده از دسیسه برای جلب علاقه برای چیزی است. بازاریابی مخفیانه برای آزار و اذیت مردم و استفاده از میل انسان به دانستن بیشتر طراحی شده است.

وقتی بازاریابان اطلاعات جزئی در مورد یک محصول را فاش می کنند و کل بازی را نمی دهند ، مصرف کنندگان بیشتر درگیر کار می شوند.

به نمونه های مخفی بازاریابی نیاز دارید؟

برخی از پیش پرده های فیلم بهترین نمونه های بازاریابی مخفی هستند. پروژه بلر ویچ را ببینید:

https://youtu.be/a_Hw4bAUj8A

157 . User-generated marketing ( نوع بازاریابی تولید شده توسط کاربر )

نوع بازاریابی تولید شده توسط کاربر هر استراتژی ای است که به مصرف کنندگان امکان شرکت در یک کارزار بازاریابی را می دهد.

با ایجاد یک تجربه تعاملی و جذاب تر برای مخاطبان هدف ، بازاریابی تولید شده توسط کاربر به اندازه هر چیز دیگری یک تمرین روابط عمومی است. این یک تاکتیک مقرون به صرفه است که می تواند یک تجارت را به یک مارک تجاری تبدیل کند.

مثال :

یک مارک تجاری می تواند بحث در مورد یک موضوع محبوب در شبکه های اجتماعی را شروع کند و مشارکت را در این زمینه ایجاد کند. لازم نیست در مورد یک محصول یا خدمات خاص باشد. تأثیر استراتژی در نمایان بودن نام تجاری در مکالمه است.

158 . Vertical marketing ( نوع بازاریابی عمودی )

نوع بازار عمودی یک بازار یا جایگاه خاص است ، بنابراین بازاریابی عمودی هر وثیقه بازاریابی است که گروه خاصی از مردم را هدف قرار می دهد.

مثال :

شرکتی را در نظر بگیرید که شیک های پروتئینی تولید می کند. دو بازار عمودی می تواند سالن های ورزشی و فروشگاه های مواد غذایی سالم باشد. آنها باید از مبارزات بازاریابی عمودی مختلف استفاده کنند تا لرزش را به آن 2 مکان مختلف برسانند.

159 . Video marketing ( نوع بازاریابی ویدئویی )

نوع بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای تبلیغ محصول یا خدمات است.

به چند دلیل این روزها بازاریابی ویدئویی بسیار مثر است.

در مرحله اول ، مردم دوست دارند فیلم ها را تماشا کنند. و دوم اینکه ، فناوری دیدن فیلم ها را فوق العاده آسان کرده است.

مثال :

بسیاری از مشاغل از YouTube برای بازاریابی محصولات و خدمات استفاده می کنند. و با دلیل خوب YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است.

برای در نظر گرفتن YouTube ، بیش از هر شبکه کابلی در ایالات متحده به سنین 18-49 سال می رسد. هر روز 4 میلیارد بازدید ویدیو در سایت وجود دارد و ماهانه 6 میلیارد ساعت فیلم مشاهده می شود.

160 . Viral marketing ( نوع بازاریابی ویروسی )

نوع بازاریابی ویروسی نوعی انتشار سریع پیام از طریق شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی است. هدف از بازاریابی ویروسی افزایش آگاهی از برند brand سریع است.

کمپین های بازاریابی ویروسی مدت زیادی طول نمی کشند ، اما می توانند بسیار کارآمد باشند.

مثال :

با یک نگاه سریع ، به نظر می رسد که آهنگ Gangnam Style به طور تصادفی در سال 2012 ویروسی شد.

در حقیقت ، محبوبیت بسیار زیاد این آهنگ نتیجه یک کمپین بازاریابی ویروسی محکم بود که به طرز باورنکردنی به خوبی اجرا شد [توسط شرکت برچسب گذاری کره جنوبی YG Entertainment].

161 . Voice marketing ( نوع بازاریابی صوتی )

بازاریابی صوتی شامل استفاده از لحن صدای خاص برای به حداکثر رساندن فروش محصول است.

نحوه گفتگوی یک شرکت با مصرف کنندگان به همان اندازه ظاهر و فروش آن مهم است.

یک تجارت می تواند محصول بی نقصی داشته باشد ، اما اگر با مخاطبان هدف آنها به طور مثر ارتباط برقرار نکند ، همه موارد دیگر بی فایده است.

مثال :

نوشیدنی های بی گناه صدای کاملاً مشخصی با نام تجاری دارند که به خوبی در بین مخاطبان هدف آنها طنین انداز می شود.

162 . Word-of-mouth marketing ( نوع بازاریابی دهان به دهان )

نوع بازاریابی دهان به دهان هنگامی است که مشتری های خوشحال بدون اینکه کاری انجام دهد ، یک مارک ، محصول یا خدمات را به شما پیشنهاد می دهند.

این یک شکل خاصاً قدرتمند از بازاریابی است زیرا پیام ها از طرف مشتریان [نه از مارک تجاری] ارسال می شود. آنها کاملاً بی طرف نیستند ، بنابراین ، به نوبه خود باعث باورپذیری بیشتر آنها می شود [بنابراین این اثر به مرور زمان تأثیر بسزایی دارد].

مثال :

اگر تا به حال وارد فروشگاه Apple شده اید ، می دانید که می توانید با هر یک از اسباب بازی های آنها در یک محیط رایگان و غیر فروش بازی کنید.

و ، از آنجا که محصولات آنها بسیار خوب است ، این ترکیب باعث خوشحالی مردم و گفتگو آنها می شود.

163 . Youth marketing ( نوع بازاریابی جوانان )

بازاریابی جوانان هر استراتژی بازاریابی است که به جوانان هدایت می شود.

مثال :

برند Beats by Dre با یک آرم مشخص و یک تصویر صیقلی ، در بازاریابی هدفون خود بسیار عالی عمل می کند.

سخن آخر استاف !

ما با بررسی تمام انواع بازاریابی در تلاشیم تا علاوه بر ارتقا سطح دانش خود شما را نیز با مفاهیم این بخش آشنا کنیم

از توجه شما سپاس گذاریم.

3 پاسخ

  1.  سلام. مطلب خیلی مفید و آموزنده ای بود. به نظرم برای داشتن یه بازاریابی قوی، برندسازی خیلیییییی مهمه. از لوگو، بنر، کارت ویزیت، پوستر و تبلیغات گرفته تا وبسایت و … که باعث جذب و جلب اعتماد مشتری میشه

    1. سلام .بله جهت برندینگ طراحی کاربرپسند برای جذب مشتری مهم است. تمام این موارد در قالب یک مارکتینگ جامع و پیوسته امکان پذیر است. که با در نظر گرفتن بودجه و مدیریت پروژه به نحو مطلوبی اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا