2 نکته در استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی

استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی و حقوقی
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

2 نکته در استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی نکته ی مهمی است، که گروه تحقیقاتی پلتفرم استاف تصمیم به بررسی این موضوع کرده است.

پیرو گزارشات و نظرسنجی های انجام شده، کارفرمایان و پیمانکاران ناراضایتی های شغلی بسیاری اعلان کردند. آنها از عدم تعهد، انجام وظایف و حقوق اظهار ناخرسندی داشتند. بنابراین، این مقاله به بررسی وضعیت شغلی استخدام و همکاری به صورت پیمانکار حقیقی و حقوقی می پردازد.

در ادامه با ما همراه باشید…

1- معرفی با استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی در کسب و کار

استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی برای هر سازمان و شرکتی مهم است. کارفرمایان برای جذب بهترین پیمانکاران هزینه های بسیاری می کنند. آنها سالیانه حق اشتراک رسانه هایی چون جاب ویژن، نیاز روز، پونیشا و ایران تلنت و … را پرداخت می کنند تا زبده ترین نیرو ها را برای همکاری در پروژه های کاری شان استخدام کنند. از این رو نحوه ی استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی برای کارفرما مهم است.

استخدام و همکاری به صورت پیمانکار حقیقی و حقوقی
استخدام و همکاری به صورت پیمانکار حقیقی و حقوقی

پیمانکاران نیز با توجه به شرایط اجتماعی و روحیه ای می توانند در انتخاب یکی از روش های شغلی زیر اقدام کنند؛

  • کارمندی و استخدام و همکاری به صورت پاره وقت و تمام وقت
  • پیمانکاری حقیقی
  • پیمانکاری حقوقی

پیمانکاری به منظور اخذ پروژه و کسب درآمد است. طبق قراردادی که بین پیمانکار و کارفرما انجام می شود، پروژه های که استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی را دارند مشتمل بر؛

  • استخدام کارمند تمام وقت
  • استخدام کارمند پاره وقت
  • همکاری به صورت پیمانکاری حقیقی
  • برون سپاری پروژه به پیمانکار حقوقی

علیرغم این که مدیریت منابع انسانی سازمان ها همواره انرژی بسیاری را در جذب کارجویان دارد، پیمانکاران نیز از اینکه شغل مناسب ندارند، در رنجند. بنابراین، با ظهور تکنولوژی می توان از سامانه های متنوع برای دریافت پیشنهاد کاری بهره مند شد.

چه کسانی از استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی استقبال می کنند؟

چندی پیش دوستی اظهار ناراحتی از کارفرما کرد. او که دانشجوی گرافیک بود اعلان کرد که نتوانسته است، حقوق فعالیت های انجام داده را مطالبه کند. او همچنین اضافه کرد فرهنگ فریلنسری در ایران جای نیفتاده است و بهتر است که به صورت تمام وقت استخدام شد و طبق مصوبات وزارت کار حقوق توافقی را دریافت نمود. 5 دلیل نارضایتی پیمانکار باعث شد تا در این زمینه پژوهش و بهینه سازی ایجاد شود.

بروز مشکلاتی چون عدم پرداخت به موقع هزینه های کاری و حقوق اجرایی باعث شده است، تا استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی مطرح شود. در کسب و کارهای B2B به جهت بزرگ بودن پروژه می توان کاملا قانونی در سطح کشور فعالیت داشته و حقوق واقعی را دریافت نمود.

به طور کلی پیمانکاران حقیقی و حقوقی طیف وسیعی از افراد را در نظر گرفته است. که می تواند جامعه زیر را هدف قرار دهد؛

  • دانشجویان
  • فارغ التحصیلان
  • کارآموزان
  • مهارت ورزان
  • کارجویان
  • کارمندان
  • پیمانکاران حقیقی
  • پیمانکاران حقوقی

این درحالیست که بیشتر کارفرمایان سازمان و شرکت ها به پیمانکارانی که دارای رزومه و سوابق حقوقی هستند؛ امتیاز بیشتری می دهند. بنابراین؛ چنانچه پیمانکاران هنوز به صورت حقیقی یا به اصطلاح فریلنسری فعالیت می کنند، توصیه می شود تا برای توسعه ی کسب و کار خود به حقوقی شدن وضعیت کسب و کار خود بیندیشند.

راه های متنوعی برای حقوقی شدن وضعیت کسب و کار وجود دارد. پیمانکاران در هر زمینه ای که تخصص دارند می توانند مدارک خود را عرضه کنند. در دنیای امروز برنامه های کاربردی فراوانی برای معرفی پیمانکار وجود دارد.

رسانه های اجتماعی چون وب سایت، لینکدین، پینترست، یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام محلی مناسب برای معرفی کسب و کارهاست. بنابراین می توان با ایجاد ارتباطات اینترنتی از شغل متناسب با استعداد و علاقه شخصی بهره مند شد.

چرا استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی وجود دارد؟

استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی یکی از موارد مهم است که هر کارفرمایی به آن توجه می کند. اطمینان از نمونه شغل های انجام شده و نمایش آن با مدارک و مستندات به کارفرمایان سازمانی و شرکتی گزینه است که کمک می کند تا چگونه با سریع ترین روش استخدام شد.

بسیاری از پیمانکاران با طراحی سایت به معرفی شغل خود می پردازند. دیجیتال مارکتینگ تکنولوژی است، که کلیه کسب و کارها استفاده می کنند. ولی یک مشکل وجود دارد و آن این است که پیمانکاران برای دیده شدن در جامعه ی هدف اینترنتی کارفرمایان مخاطب شان لازم است تا زمان بسیاری را سپری کنند. شاید 5 تا 10 سال طول بکشد تا به صورت تدریجی در سطح وب رشد کرد و این اتلاف زمان زیادی است.

بنابراین، به نظر می رسد باید از دیگر ابزارها نیز استفاده کرد. همانطور هم که قبلا گفته شد برخی از این اپلیکیشن ها که در بالاتر گفته شد را می توان در اینترنت جستجو کرد.

چگونه استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی صورت می گیرد؟

استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی به راحتی و سرعت صورت می گیرد. این اتفاق به دلیل ایجاد سیستم های هوشمند درون اپلیکیشن هاست. این ابزار که رایگان است، هوشمندانه پیمانکاران و کارفرمایان متقاضی جستجو را به یکدیگر پیوند می دهد.

امروزه سیستم های هوشمند بسیاری در دنیا وجود دارد که خدمات رسانی می کنند. سیستم هوشمند خدمات رسانی دارای موتورهای استنتاجی است که بر اساس مهارت و حرفه دسته بندی مشاغل را انجام می دهد. دسته بندی های مشاغل در مجموعه ی بانکهای اطلاعاتی ذخیره می شوند. وظیفه ی سیستم های هوشمند ارائه دانش مناسب از پیمانکاران حقیقی و حقوقی مناسب است.

پیمانکار حقیقی و حقوقی با ثبت اطلاعات اولیه می تواند خود را به سازمان و شرکت های مختلفی معرفی کند. سازمان و شرکت ها نیز در جستجوی پیمانکاران هستند. که مجوز کسب حقوقی دارند. با توجه به داده های مندرج در موتورهای جستجو با ورود پروژه های سازمانی و شرکتی کارفرمایان مطابق با حرفه و تخصص پیمانکاران آگهی های دو طرف به یکدیگر نمایش داده می شود.

استاف سرویس سامانه آنلاین خدمات استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی

استاف سرویس یک موتور جستجوی هوشمند مشاغل و ارایه پیشنهاد به کارفرما و پیمانکار است. داده های مندرج در این دیتابیس مخزن خوبی از دانش است، که برای پیمانکار و کارفرما تهیه می شود.

رزومه، نمونه کار، میزان حقوق دریافتی، نحوه رفتار مراجعین وب سایت یعنی پیمانکاران و کارفرمایان به صورت اتوماتیک در سیستم استاف سرویس نمایش داده می شود. استاف سرویس اپلیکیشنی است برای اطمینان خاطر کارفرمایان و پیمانکاران سازمانی و شرکتی که به سهولت، ارزان و سرعت کارهای پروژه ای در کسب و کار ها را توسعه دهند.

2- بررسی شرکت و سازمان ها در استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی در اجرای طرح، پروژه و برنامه های راهبردی کسب و کارها

شرکت ها و سازمان ها در راستای پیشبرد اهداف کسب و کار لازم است تا استخدام و همکاری به صورت پیمانکار حقیقی و حقوقی را داشته باشند. پیمانکاران با ثبت رزومه های خود در پایگاه داده های مختلف اقدام به ثبت استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی دارند.

روش های مختلف برای جذب نیروی انسانی در شرکت و سازمان ها وجود دارد. که از مهمترین آنها می توان به؛

  • استخدام به صورت تمام وقت
  • استخدام به صورت پاره وقت
  • همکاری به صورت پروژه ای
  • همکاری به صورت دورکاری
  • و موارد ترکیبی دیگر

را بر شمرد. که البته مدیریت منابع انسانی با تنوع بالا و نیروی انسانی زیاد متحمل هزینه ی بیشتری بر روی مدیریت سازمانی افراد دارد. بنابراین، حضور اپلیکیشن هایی که منحصرا بر روی خدمات سازمانی و منابع انسانی متمرکزند برای سازمان و شرکت ها مهم است.

استاف سرویس سامانه آنلاین خدمات کسب و کار سازمانی است. این سامانه اینترنتی در نظر دارد تا با ایجاد بستری امن در معامله و نظارت بر عملکرد طرفین حقوقی تسهیل، سرعت و آسایش را در کسب و کارها فراهم سازد.

چه شرکت و سازمان هایی استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی دارند؟

شرکت و سازمان های مختلفی برای استخدام و همکاری به صورت پیمانکار حقیقی/حقوقی وجود دارند. این شرکت ها مایلند تا برای جلوگیری از ضرر و زیان پروژه های خود را در مطمئن ترین حالت برون سپاری کنند. تنوع شرکت و سازمان ها از ابعاد مختلف ظرفیت منابع انسانی، منابع مالی و دانش فنی طبقه بندی می شوند.

ارزیابی بر اساس ظرفیت منابع انسانی شرکت و سازمان در استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی

شرکت و سازمان دارای ظرفیت های منابع انسانی متفاوتی است. این تفاوت ها به دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. ولی ممکن است در تصمیم گیری اخذ پروژه های برون سپاری شده توسط پیمانکاران متفاوت باشد. انواع دسته بندی استاندارد در ظرفیت منابع انسانی شرکت و سازمان ها عبارتند از؛

  • 1
  • 2 تا 3
  • 4 تا 7
  • 8 تا 15
  • 16 تا 49
  • 50 تا 100
  • 101 تا 150

شرکت های حقوقی تک نفره با همان عنوان پیمانکار حقوقی شناخته می شود. شرکت های تا 15 نفر جزو شرکت های نوپا ولی به عنوان پیمانکار حقوقی در طرف قرارداد اضر می گردند. دسته ی شرکت های 16 تا 150 نفر نیز در دسته بندی شرکت های متوسط و صنایع کوچک قلمداد می شوند. چنانچه نیروی انسانی شرکت و سازمانی از 150 نفر بالاتر برود شرکت یا سازمان بزرگ و مادر قلمداد می گردد.

ارزیابی بر اساس ظرفیت منابع مالی شرکت و سازمان در استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی

ظرفیت منابع مالی شرکت و سازمان ها معمولا از موارد حریم خصوصی است. ولی با تمام این ها همچنان معیار ارزیابی مهم در طبقه بندی شرکت هاست. مراکز معتبر مالی و حقوقی بر اساس سرمایه های شرکت و سازمان مناقصات و مزایده ها را اعلان می کنند. عقد قرارداد نیز بسته به میزان اعتبار و ارزش سهام و دیگر منابع مالی می تواند، تاثیر گذار است.

ارزیابی بر اساس ظرفیت دانش فنی شرکت و سازمان در استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی

دانش فنی نیز از معیارهای مهم ارزیابی در استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی است. پیمانکاران با توجه به دانش فنی شرکت و سازمان ها می توانند وضعیت قرارداد و همکاری خود را انتخاب کنند.

ارزیابی دانش فنی وابسته به تعداد افراد متبحر در آن دانش فنی نیز می باشد. جهت شناخت بهتر شرکت و موسسات سازمانی می توان از این اطلاعات نیز مطلع شد و تصمیمات بهتری را در برون سپاری و اجرای پروژه ها داشت.

علت نیازمندی و ضرورت استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی برای سازمان و شرکت ها چیست؟

سازمان و شرکت های کارفرما در پروژه های کشوری و بین المللی در عقد و قرارداد هستند. هیئات های امنه شرکت و سازمان نیازمند نیروهایی برای اجرای کار هستند. پس برای استخدام و همکاری به صورت پیمانکار حقیقی/حقوقی نیاز است تا به یک مرجع واسط رجوع شود.

تنها مرجع واسط در حال حاضر استاف سرویس است. استاف سرویس سامانه است که در آن شرکت های حقیقی و حقوقی پیمانکار در حال عقد قرارداد و تعهد به طرفین کارفرما ی خود هستند.

به همین دلیل توصیه می شود به تمام پیمانکاران حقیقی که حساب کاربری استاف سرویس را به پیمانکاری حقوقی ارتقا دهند. بدین ترتیب برون سپاری پروژه های کلان کشوری با موفقیت به شرکت ها قوی برون سپاری می گردد. شرکت و سازمان های بزرگ مشتاق به شرکت های سازمان یافته حقوقی و معتبر هستند.

سازمان و شرکت ها استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی را چگونه انجام می دهند؟

استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی و حقوقی در سازمان و شرکت ها به صورت کاملا رسمی انجام می گیرد. استاف سرویس مرجع رسمی با مجوزهای اخذ شده از سامانه اتحادیه صنف رایانه، اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران، وزارت دادگستری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

وابستگی مادی و معنوی به ارگان های رسمی کشور اطمینان از فرآیندهای برون سپاری از پروژه های کاری سازمانی را فراهم می سازد. قابل پیگیری بودن و شکایت از طرفین ناقض حقوق پیمانکاری و کارفرمایی در سامانه آنلاین خدمات کسب و کار سازمانی استاف سرویس هم اکنون قابل بهره برداری است. بنابراین، شرکت ها و سازمان ها می توانند طرح، برنامه و پروژه های کاری خود را برای برون سپاری در سامانه استاف سرویس ثبت نمایند.

راهنمای استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی در استاف سرویس

برای استفاده از فرصت استخدام و همکاری پیمانکار حقیقی/حقوقی در استاف سرویس کافی است عضو شوید. این سامانه به مدت 60 روز امکان استفاده ی رایگان از خدمات وب سایت را برای متقاضیان پیمانکار و کارفرما رایگان اعلان کرده است.

در این بازه ی زمانی می توان چندین پیشنهاد همکاری را به طرفین کارفرما و پیمانکار ارسال کرد. شرکت و سازمان ها می توانند با دو صورت حساب کاربری کارفرما/پیمانکار کارها و پروژه ها را مدیریت نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خبرنامه استاف عضو شوید تا از خدمات رایگان و کدهای تخفیف مخصوص کسب و کارهای صنایع کوچک مطلع شوید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

ایران خرم است
استاف لایف

ایران خرم است

ایران خرم است. گاه-نگار ادبی از استاف لایف.
استاف لایف با استراتژی زندگی شاد به توسعه کسب و کار می پردازد. تلاش و کوشش بیزینس ها با عشق و شادمانی رونق می گیرد. آبادانی برای سراسر ایران خرم

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا