مسئولیت و علاقه به کار

ارزیابی ها در مورد علاقه به کار در جامعه فعال اقتصادی ایران نشان می دهد که نیروهای کار در ایران به خوبی کار نمی کنند. این که علاقه به کار کم است یا انگیزه کار کمتر است موضوعی است که مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد.
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

مسئولیت و علاقه به کار آری یا نه؟ 

دیروز عصر به یکی از نیروهای دورکارم وظیفه ای را محول کردم. انتظار داشتم تا صبح امروز با توجه به توضیحات و آموزش هایی که داده بودم کار مناسب از ایشان تحویل بگیرم. ولی متاسفانه هیچ راندمان خوبی را از نیرو دور کاری دریافت نکردم.

این مساله فکرم را درگیر این مساله کرد که چرا علیرغم تمام توضیحات و صبوری برای آموزش دادن هایم همچنان نارضایتی از انجام کار وجود دارد.

از این رو این نوشته را آغاز می کنم و از اساتید اهل فن می خواهم تا در این زمینه نظراتشان را برای افزایش آگاهی و کسب تجربه برایم کامنت کنند.

فهرست مطالب

عدم مسئولیت و علاقه به کار

علت عدم مسئولیت و علاقه به کار ناشی از ناکامی یا ترس از ناکامی است. این پیشینه ذهنی که نمی توان کاری را انجام داد مانع از انجام کار و درنتیجه عدم علاقه به کار به وجود می آید.

دلیل دیگر نیز می تواند عدم انگیزه کافی برای انجام دادن کار باشد. چنانچه انگیزه کافی برای انجام کار باشد علت عدم مسئولیت و علاقه به کار کاهش می یابد.

عدم انگیزه کافی در مسئولیت و علاقه به کار

انگیزه نداشتن باعث می شود تا علاقه به کار وجود نداشته باشد. برای همین باید توجه داشت که چگونه می توان انگیزه های افراد جامعه را در علاقه به کار افزایش داد.

کارفرمایان و صاحبان کار برای بهتر انجام شدن پروژه ها و کارهایشان همواره در نظر دارند که انگیزه نیروهای انسانی را برای بهتر انجام دادن کار انجام دهند .

 

کاهش بهره وری در عدم مسئولیت و علاقه به کار

کارفرمایان اغلب با توجه به سرمایه و بازدهی کار نیروی انسانی و کارمندان استخدامی برنامه ریزی حقوق و مزایا در نظر می گیرند. ولی همچنان کارمندان و کارکنان مجموعه انگیزه ی خوبی برای انجام دادن کارها ندارند. کارمندان در بیشتر موارد اجرایی عدم مسئولیت و علاقه به کار  را در کارنامه و گزارش کاری از خود به جای می گذارند. 

همچنین در موارد متعدد کارفرمایان اعلان می کنند که کارمندان و کارکنان به خوبی انجام وظیفه ندارند و مسئولانه با پروژه های محول شده بر آنها رفتار نکرده اند. سخن کارفرمایان تا حد قابل قبولی صحیح است. اما بهتر آن است که بررسی عدم بهره وری پروژه ها را از نگاه کارمندان و کارکنان بررسی کرد.

نیروی انسانی و مسئولیت و علاقه به کار

نیروی انسانی اگر مسئولیت و علاقه به کار نداشته باشد اصلا آن کار را شروع نمی کند. پس همواره نیروی انسانی، کارمندان و کارکنان سازمان و شرکت و مجموعه فعال اقتصادی برای توسعه کسب و کار از نیروی های علاقمند دعوت به همکاری دارد. 

 

کمبود اطلاعات و آگاهی نیروی انسانی در بروز عدم مسئولیت و علاقه به کار

نیروهای همکار با توجه به علاقه شان انتخاب شغل دارند. ولی عدم تعریف مناسب از پروژه ها از سوی کارفرمایان مشاهده می شود. در سازمان هایی که شرح شغلی عنوان شده ممکن است مدیران پروژه ها و  وظایف محوله را به تفکیک به کارکنان منابع انسانی اعلان نکنند. که این مورد نیر جای بحث دارد.

عدم آموزش مناسب برای نیروی انسانی نیز دلیل دیگری بر دلزدگی و عدم علاقه به انجام یک کار خوب  است که باعث می شود تا مسئولیت و علاقه به کار کارکنان، کارمندان و همکاران مجموعه ی کسب و کار فعال اقتصادی زیر سوال برود.

آموزش نیروی انسانی برای افزایش مسئولیت و علاقه به کار و راندمان مجموعه

در اکثر موارد مشاهده شده است سیستم هایی موفق هستند که آموزش نیروی انسانی به بهترین وجه انجام شده است. نیروها در بیشتر مواقع می دانند که چگونه باید کارها را به پیش ببرند و رضایت کارفرمایان را به نحو مطلوبی جلب نمایند.

ایجاد انگیزه و مسئولیت و علاقه به کار با آموزش و پرورش نیروی انسانی خوش فکر

مدیران اجرایی برای ایجاد انگیزه و مسئولیت و علاقه به کار تدابیر متنوعی را در نظر دارند. آموزش و پرورش نیروی انسانی همواره بهترین گزینه برای توسعه و پیشرفت است. از این رو دولت و حکومت های که می خواهند به سرعت رشد کنند به آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای می دهند.

کشورهای پیشرفته مثل ژاپن، امریکا، انگلیس، چین، کره جنوبی، استرالیا، کانادا و به تازگی هند و مالزی برنامه ی آمزش تحصیلی 12 ساعته را از 3 تا 23 سالگی برای نیروی انسانیدر نظر دارند.

کودکان بعد از پایان 2 سالگی جذب سیستم آموزشی هدفمند می شوند. بیکاری در این کشور ها تقریبا وجود ندارد. به دلیل آموزش های هوشمندانه و صحیح راندمان آموزش و پرورش بالاست. از این رو نیروهای انسانی کارآمدتری در مشاغل حضور دارند.

رضایت شغلی بالاست چرا که مهارت در اجرا و مسئولیت و علاقه به کار نیز وجود دارد. بنابراین، شرکت و سازمان های کشور می توانند راندمان خوبی را در انجام وظایف شغلی داشته باشند. همین راندمان بالا انگیزه ای برای خوب کار کردن می شود. که کار خوب، مسئولیت و علاقه به کار  افراد را برای انجام دادن صحیح کارها بالاتر می برد.

روش های تقویت مسئولیت و علاقه به کار دورکاری نیرو انسانی

برای تقویت مسئولیت و علاقه به کار نیروی انسانی دورکار لازم است تا روش های مدیریتی متفاوتی را انجام داد. روش های مدیریتی نیروی دورکار متفاوت است. نیروهای دورکار اغلب دارای نوسانات مختلف در اجرای کار سازمان و شرکت ها هستند که باعث می شود تا تدابیر مدیریتی خاص هر گروه اعمال شود.

در مدیریت نیروی دورکار هزینه و انرژی بیشتری بر سازمان تحمیل می شود که اعلیرغم اینکه نیروی دورکار در سازمان یا شرکت حضور ندارد ولی هزینه های مدیریتی برای افزایش احساس مسئولیت و علاقه به کار بسیار بیشتر از نیروهای مستقر در سازمان تعریف می شود.

بنابراین؛ همواره در مدیریت نیرو انسانی دورکار روش های تقویت مسئولیت و علاقه به کار وجود دارد که از طرف استاف آکادمی ارایه می شود. این مدیریت تحت سامانه ای به نام استاف سرویس با نظارت های مالی به صورت شفاف در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

ایران خرم است
استاف لایف

ایران خرم است

ایران خرم است. گاه-نگار ادبی از استاف لایف.
استاف لایف با استراتژی زندگی شاد به توسعه کسب و کار می پردازد. تلاش و کوشش بیزینس ها با عشق و شادمانی رونق می گیرد. آبادانی برای سراسر ایران خرم

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا