نورومارکتینگ اقتصاد سیاسی ایران

نورومارکتینگ
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

نورومارکتینگ روضه رضوان تلنگری است تا بیشتر به مسائل اقتصاد سیاسی که در ایران اجرا می شود، اندیشید. در شهر غمزده‌ بزم‌ غمگسارانه ای برپا می شود که دردش معلوم نیست چرا و از کجاست؟
عارفه اى از همان شهر می‌گوید؛ کودک در رحم مادر بوده، می‌گریسته و می‌گفته: ” یا قتیل العبرات “
اشک حضار و آغاز روایت نورومارکتینگ زنان حاضر در مجلس عزاداری!..
از حضرت خانم روایت می‌شود: ” اول جار ثم الدار… “
و
اندیشیدن در تحلیل و بررسی ساختن این شعار با نیم نگاهی که می‌افتد به جواهرات خیره کننده بانوی عارفه‌ و باتقوا.
و
خاطراتی که از دوستان #تاجر ذغالسنگ زنده می‌شود؛

نورومارکتینگ و صادرات مواد اولیه

تاجر ذغالسنگ که در شرکت های پالایش معادن فعال بود اعلان کرد که از راه روسیه معادن را به چین و ماچین صادر می‌کنند و بعد از فراوری و مهندسی معدن بر روی مواد اولیه اینک وقت پیداکردن بازار فروش می شود. فرایند تجارت فعالان اقتصادی در صنایع معدن با ایمیل مارکتینگ انجام می شد. تاجران و صادرکننده محصولات معادن را برای پالايش و پرداخت به کشورهای امریکا، ایتالیا، انگلیس و ترکیه می فرستادند و نقش کشورهای همسایه از همه پر رنگ تر بود! که اهمیت شعار روایی ” اول جار ثم الدار ” به خوبی نشان می دهد که منظور گوینده چیست.

اگرچه آن تاجران چینی از مدیریت بازرگانی که مى دانند، هيچ از مارکتینگ نخواهند گفت و زبان چینی را در تمام سرورهای اینترنتی شان به کار می برند تا کسی نتواند آنالیز فروش و مارکتینگ شان را داشته باشد.

هدف نهایی از مارکت انواع فراورده های معادن و صنايع و تجارت ایران همان فروش در بازار مصرف ایران است. شواهد نشان می‌دهد که بازار مصرف بین خانواده های ایرانی آنقدر داغ هست که بتوان سیاست های اقتصاد خرد و کلان را بر آن اساس برنامه ریزی کرد. فقط کافی است تا با دقت بیشتر تحقیقات بازار کسب و کار انجام شود تا بتوان در معاملات B2B و B2C موفقیت بیشتری را به دست آورد.

نورومارکتینگ و واردات محصولات از کشورهای همسایه

از تولید و صادرات تجارت معادن و صنایع گذشته و به بازار مصرف واردات محصولات می توان توجه ویژه ای داشت. نورومارکتینگ برخی محصولات وارداتی و خرید عمده و جزئی آنها بازار جالبی دارد. در بازار موبایل گوشی‌هایی جلب توجه می‌کند که رجیستر هم نمی‌شوند و #قیمت دست دوم‌ شان نیز بیش از 50 درصد گوشی صفر در بازار ارزش خرید کردن دارد.

دومین شرکت موفق امریکا به نام اپل بازار خوبی در ایران دارد. اپل دومین شرکت موفق در سرمایه گذاری است که می تواند محصولات بدون مصرف شان را در مارکت موبایل ایران بفروشانند و این دستاورد، موفقیت بزرگی است. که برترین استراتژی موفقیت یک برند تولیدکننده همین را بس باشد!

جالب ترین سیاست اقتصادی ایران وجود چنین بازاری است که علیرغم اینکه مردمانشان آن را دشمن خونخوارش می دانند ولی بهترین بازار را نیز باز در همین کشور دارد و نه در دیگر همسایگان!

نورومارکتینگ فروش دیگر گوشی موبایل هایی که امریکایی نیستند نیز در خور توجه است! نوتیفیکیشن اپلیکیشن های داخلی روی اسکرین موبایل خبر از اپلیکیشن های راست چین و فارسی زبان است. راست چینی که فقط در نگارش زبان بین قومیت اعراب و ایرانیان (خاورمیانه) به چشم می خورد.

راست چین نویسی فرصت های ویژه ای را در دیتاماینینگ رفتار کاربران و برنامه ريزى آسان تر بازار فراهم می سازد. هدایت و رهبری بازار راست نویسان از چپ نویسان جدا می شود. به طور مثال شعر، ادبیات و تحلیل احساس در مدیحه سرایی ها و اشعار ادبی مشاهده می شود که جامعه فارسی زبان از #اپ #راستچین استقبال می کنند و مارکت جدیدی نیز ایجاد می شود.

نورومارکتینگ در جامعه مصرفی فرهنگ و ادب و هنر به شناسایی احساسات می پردازد و ذهن خریداران را آماده ورود به بازار و گردش مالی کلان می کند. پس ابزار مهیا شده بهترین فرصت برای نورومارکتینگ را در اختیار تاجران قرار می دهد. و اما نورومارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟

نورومارکتینگ اقتصاد سیاسی ایران

با مثالی از نورومارکتینگ، پیچیدگی فرایند کار شرح داده می شود. نورومارکتینگ اقتصاد سیاسی ایران جالب و قابل تامل است. اقتصاد سیاسی است که با دین هدایت و رهبری می شود. مداحی را فرض بفرمایید که در شرایط مهیا شده اشعاری را بخواند. مثلا در روضه رضوان صدیقه کبری از حیدر بگوید و او را صدا کند. جمعیت هم نوا شده و حیدر را صدا می‌زدند!
حیدری که حریم خانوادگی‌اش را پاسبانی نبود!
حیدری که همسر فداکار شد و او را یارای مراقبتش نبود!
حیدری که تاب ایستادگی در برابر نامحرمان را نبود!
حیدری که همسروفرزند را فدای سیاست حکومت بود!
ولی
زنان آن حیدر را دوست داشتند و عاشقانه صدایش می زدند!
شاید آنها باور دارند، که اگر خودش را می رساند؛ فاطمه زنده می‌ماند!
و ابهامات و اوهامات؟
چرا حیدر نبود! چرا خودش را نرساند!
شاید اگر حیدر می‌رسید؛ دیگر امت را نیازی به انتظار یوسف نبود!
تا منتقم خون پسر آن مادر شیعیان را لازم می‌بود!
شاید انتظار فرج و جنگ و تورم اصلا نبود!..
شاید اين قصه براى صنايع لازم بود..!

با توجه به فرایندهای احساسی که در بالا بیان شد اینک وقت آن رسیده تا حیدریان بیش از پیش وفاداری خودشان را اثبات کنند و بخواهند که پاسخگوی این شور و ندای احساسی باشند و اکنون بهترین فرصت برای مهیا شدن و خرید کردن است. خرید روز مادر در کمتر از یک ماه پس از روزها عزاداری در شهادت صدیقه کبری. بنابراین، تحلیل و بررسی ایدئولوژی سازمان نشان می دهد که چه تجارتی موفق و برنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا