8 نکته‌ مهم بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند

8 نکته مهم بازایابی چریکی یا پارتیزانی
8 نکته مهم بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند برای محصول و خدمت شرکت و سازمان وجود دارد. این روش به استارت‌آپ، شرکت نوپا به جهت مقرون به صرفه بودن هزینه توسط استاف پیشنهاد می شود.
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

بررسی 8 نکته مهم بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت شرکت و سازمان

8 نکته مهم در بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت شرکت و سازمان ها وجود دارد. که در اینجا انواع تبلیغات و موارد مهم عنوان می شود.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند را Alvin Shipwreck Kelly نزدیک 100 سال قبل انجام داد. او از یک میله پرچم بالا رفت و به مدت یک نصف روز روبه روی فروشگاهی در فلادلفیا نشست. که این کار را برای جلب توجه عموم انجام داده بود.

مثال عنوان شده احتمالا  اولین مثال از بازاریابی چریکی یا پارتیزانی نیست، ولی قطعا یکی از عجیب ترین تبلیغ ارزان برند محصول یا خدمت شرکت و سازمان می‌تواند باشد.

انواع بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ ارزان برند محصول یا خدمت شرکت و سازمان چیست؟

 

بازاریابی پارتیزانی یا بازاریابی چریکی که در انگلیسی به نام Guerrila Marketing (گوریلا مارکتینگ می‌خوانند) شناخته می‌شود. یک استراتژی تبلیغاتی نامتعارف است که سعی می‌کند، با حداقل هزینه مالی بیشترین بازخورد را داشته باشد.

ولی چقدر کم هزینه؟! خب، آنقدری کم هزینه که در ادبیات مدیریت بازاریابی از این نوع بازاریابی به عنوان بازاریابی بدون هزینه نیز نام برده شود.

انواع بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ ارزان برند محصول یا خدمت شرکت سازمان عبارتند از؛ 

  • بازاریابی درونی
  • بازاریابی بیرونی
  • بازاریابی تجربی
  • بازاریابی به صورت یک رویداد مخفی
اینکه چه نوع بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ ارزان برند محصول یا خدمت شرکت سازمان انجام شود، در هزینه‌ها تغییرات عمده‌ دیده می شود.

هزینه بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ ارزان برند محصول یا خدمت شرکت و سازمان چگونه است؟ 

این نوع بازاریابی به طور معمول بدلیل هزینه کم، تبلیغ ارزان محصول یا خدمت و تاثیر بیشتر بر مخاطب مورد توجه استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک قرار گرفته است. ولی در موارد متعددی دیده شده که برندهای مطرح نیز با هزینه‌های قابل توجه از بازاریابی چریکی یا پارتیزانی استفاده کرده‌اند.

برندهایی مثل سامسونگ، اسپوتی و تسلا به طور معمول در تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت چطور کار می کنند؟

برندهای قوی مثل سامسونگ، اسپوتی و تسلا با تبلیغ چریکی می میرند. در یک جمع بندی بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت می‌تواند بدون متلاشی کردن کیف پول کارفرما یک کمپین بزرگ را هدایت کند. 
75درصد از بازاریابان محتوا معتقدند رویدادهای زنده موثرترین بخش هر استراتژی بازاریابی را دارد. این مورد یکی از نمونه هایی از رویدادهای بازاریابی چریکی زنده، موثر و الهام بخش از خودتان خواهد بود. 

وضعیت بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برندهای بزرگ چگونه است؟

بازاریابی پارتیزانی اصالتا ایده ای بود که به کمک کسب و کارهای کوچک آمد، ولی کسب و کارهای بزرگ را برای استفاده کردن از این ایده‌ها باز نداشت. شرکت‌های تجاری مختلف از این نوع بازاریابی به عنوان مکمل کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. برخی از بازاریاب‌ها اعتقاد دارند، که وقتی برندهای معروف از بازایابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند استفاده می‌کنند، استراتژی آنها در حقیقت چریکی نیست! چرا که این شرکت‌ و سازمان‌ ها از بودجه بالایی برخوردارند، و همچنان در زمان انجام بازاریابی آن‌ها معروف است.

استفاده از این بازاریابی برای کسب و کارهای بزرگ دارای ریسک زیادی است. در مواردی تبلیغات چریکی پارتیزانی تبلیغ ارزان برند آن‌ها می‌تواند شکست بخورد، و به یک کابوس برای روابط عمومی این شرکت‌ها تبدیل شود. کسب و کارهای کوچکتر می‌توانند، با خیال راحت‌تر به این نوع بازاریابی بپردازند، چرا که مردم زودتر شکست تبلیغاتی آنها را فراموش می‌کنند.

8 نکته مهم بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت شرکت و سازمان شامل چه مواردی است؟

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند محصول و خدمات شرکت و سازمان ها شامل مواردی است، که لازم است تا مدیران اجرایی تبلیغات و سرمایه گذاری به این دست از موارد توجه کنند.

1- طنزآمیز بودن بازاریابی چریکی

2- خلاقیت و نوآورانه بودن طرح تبلیغ در بازاریابی پارتیزانی

3- تک شات بودن یا یک شلیک اثرگذار برای جلب توجه

4- کم هزینه بودن تبلیغات چریکی

5- سادگی در تبلیغات پارتیزانی

6- حسن نیت در تبلیغ ارزان برند

7- غیرمنتظره بودن تبلیغ ارزان چریکی

8- ویروسی بودن تبلیغ ارزان پارتیزانی  

چنانچه موارد فوق را برای تبلیغات بازاریابی در نظر داشت، می‌توان با هزینه‌های پایین در تبلیغ ارزان برند استارت‌آپ، محصول و خدمت یک کسب و کار نوپا و جدید را به خوبی پیش برد.

چرا باید در 8 نکته مهم بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت شرکت و سازمان اندیشه کرد؟

سرمایه‌گذاری در 8 نکته مهم بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت شرکت و سازمان کمک می کند، تا کسب و کار نوپا یا استارت‌آپ با روش‌های خلاقانه نظر عمومی را جلب کند.

همچنین، به راحتی می‌توان از بایدها و نبایدهای بازاریابی چریکی برای اطلاع‌رسانی ایده‌های بازاریابی رویدادهای B2B استفاده کرد.

اگرچه بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ به نظر آسان می آید؛ ولی برای موثر بودن نیاز به خلاقیت و مهارت دارد. که توصیه می شود؛ از فهرست 35 ایده بازاریابی چریکی یا پارتیزانی تبلیغ ارزان برند محصول و خدمت جهت اجرای روش‌های تبلیغاتی موثر برای کسب و کارها استفاده شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا