استراتژی بازاریابی B2B پلتفرم استاف

استراتژی بازاریابی B2B اینترنتی و آنلاین
محل تلاقی شیرین استراتژی بازاریابی B2B مکانی است که انواع ابزارهای بازاریابی سخت افزاری و نرم افزاری را برای توسعه کسب و کار نمایش می دهد.
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

استراتژی بازاریابی B2B برای هر کسب و کار ضروری است تا در جامعه ی کنونی بتوانید که از امرار معاش خوبی برخوردار بود. پس لازم است، تا به بهترین روش برنامه ریزی و مدیریت اطلاعات را جهت اطلاع‌رسانی به گروه‌های مختلف انجام داد. 

چه با پیمانکاری یا کارمندی استخدام بر شغلی بود، یا کارفرمای صاحب کسب و کاری، همواره نیاز است، تا استراتژی بازاریابی مناسب هر کسب و کاری را انجام داد. به همین دلیل، دانش و رعایت اصول بازاریابی b2b استاف مهم و ضروری است.

بسته به نوع نیازمندی، خلاقیت ها و نیرو و سرمایه های به کار رفته در کسب و کار برای جذب مخاطب و مشتری کسب و کار روش ها و استراتژی های متنوع بازاریابی بی تو بی وجود دارد.

این مقاله به بررسی استراتژی های یکپارچه در بازاریابی b2b موجود در کسب و کار می پردازد. بازاریابی بی تو بی اغلب خسته کننده و طاقت فرسات ولی برای فروش b2b ضرورت بسیاری دارد. بنابراین؛ 5 روش افزایش جذابیت بازاریابی b2b به این منظور برای صاحبان صنایع کسب و کارها بیان شده است.

فهرست مطالب استراتژی بازاریابی B2B

  1. استراتژی بازاریابی B2B رسانه و ابزارهای سنتی
  2. استراتژی بازاریابی B2B اینترنتی و آنلاین
  3. استراتژی بازاریابی B2B محیطی چهره به چهره

استراتژی بازاریابی B2B کسب و کارها چیست؟

جهت بازاریابی برای یک تبلیغ ارزان لازم است تا در سه حوزه ی مختلف فعالیت کرد. آزمون و خطا در حوزه های مختلف نشان می دهد؛ سرمایه گذاری بر روی تبلیغات در کدام زمینه یا زمینه ها ثمربخش است.

در دنیای کنونی موسسات تبلیغاتی در سه شاخه ی 1- رسانه و ابزارهای سنتی، 2- بازاریابی محیطی ( صورت به صورت ) و 3- آنلاین فعالیت می کنند. هریک از این شاخه ها متدها و ابزارهایی را جهت بازاریابی بهینه در دست دارند.   

استراتژی بازاریابی B2B رسانه و ابزارهای سنتی

5 روش بازاریابی سنتی رایج وجود دارد. این روشها شامل؛

1-  ارسال نامه و اطلاع رسانی از طریق پست یا به صورت کاملا دستی است. مخاطبین کسانی هستند که به خدمات یا محصول ما می توانند، نیاز داشته باشند.

2- چاپ تبلیغاتی در محل کسب و کار یکی دیگر از ابزارهای سنتی در بازاریابی است. رسانایی اطلاع رسانی در مکان هایی که اجازه چاپ تبیلیغاتی وجود دارد، گزینه ی مناسبی برای در معرض نمایش قرار دادن فعالیت هاست.

3- پخش تلوزیونی و رادیویی از سوی رسانه های ملی هر کشوری برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات و خدمات وجود دارد. کسب و کارها نیز می توانند در شرایط رقابتی و با صرف هزینه بیشتر تبلیغات مضاعف داشته باشند.

4- بازاریابی تلفنی در سراسر جهان یک روش سنتی است. برای اطلاع رسانی از محصولات و خدمات کسب و کار به مشتریان کافی است تا با آنها به صورت تلفنی تماس گرفته شود. مشتریان به وسیله اطلاع رسانی تلفنی از خدمات و محصولات مطلع می شوند.

5- فروش های دوره گردی نیز روش خوبی است. در فروشگاه‌های بزرگ مکان‌هایی را برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات در نظر می گیرند. یک فروشنده یا مبلغ خدمات کسب و کار می تواند بازاریابی را بدین روش انجام دهد.

6- بنرهای تبلیغاتی یکی دیگر از روش های بازاریابی است که تاثیر بالایی در جذب حداکثری مشتریان به همراه دارد. البته این روش از گرانترین روش های تبلیغ در صنایع یاد می شود.

با توجه به هزینه های بالای تبلیغات سنتی مرسوم نیاز است؛ تا به روش های ارزان تر و مدرن در صنعت بازاریابی توجه کرد.

کسی که به سفر عادت دارد، می داند که همیشه لحظه ای فرا می رسد که باید رفت.

پائولو کوئیلو


استراتژی بازاریابی B2B اینترنتی و آنلاین

بازاریابی آنلاین از ابزارهای متنوعی استفاده می کند. وب سایت، شبکه‌ی رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، بنرهای تبلیغاتی و جستجو در وب از جمله فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی و آنلاین است. بازاریابی جدید ترکیب شده در صنعت تبلیغات شامل برخی موارد زیر می شود؛

1- بهینه‌سازی موتورهای جستجو SEO که روشی آنلاین است. در این روش برای قرارگرفتن در معرض دید مخاطبان اینترنتی اصول سئو مارکتینگ رعایت می شود. رعایت نکات سئو بر اساس الگوریتمهای موتورهای جستجوی اینترنتی است. چرا که امروزه اولین اقدام برای خرید با جستجو در فضای وب و کسب اطلاعات توسط کاربران اینترنتی صورت می گیرد.

2- تبلیغات کلیکی تکنولوژی جدید در بازاریابی اینترنتی و آنلاین محسوب می شود. این ابزار تبلیغاتی بابت هزینه‌ای که بوسیله کلیک کردن کاربران اینترنتی انجام می شود هزینه دریافت می کند. بنابراین روشی مقرون به صرفه در جذب مشتری و فروش و خدمات است.

3- بازاریابی محتوایی روشی جدید در بازاریابی اینترنتی و آنلاین است. این تبلیغ مقرون به صرفه کمک می کند، تا دقیق‌تر و بهتر محصولات و خدمات را به مخاطبین و مشتریان شرح داد. هدایت مشتری به عنوان سفر مشتری از ویژگی‌های بارز کانتنت مارکتینگ است. تبلیغ محتوایی اگرچه ارزان است ولی دقت و استراتژی بسیاری را در رهبری تیم بازاریابی اینترنتی و آنلاین به همراه دارد.

4- رسانه اجتماعی تکنولوژی دیگر از بازاریابی اینترنتی و آنلاین محسوب می شود. تبلیغ بدین روش نیازمند شناخت کامل از روحیات و خلقیات کاربران فضاهای هر شبکه اجتماعی است. تبلیغ کم هزینه تر نسبت به روش های سنتی یک ویژگی بی بدیل در رسانه اجتماعی امروز است. تعامل و بازخورد دو ویژگی قابل پیگیری است که رسانه اجتماعی تکنولوژی را به همراه دارد.  

5- ایمیل مارکتینگ ابزاری پرکاربرد در تمامی صنایع است. بسیار ارزان ولی نیازمند به کارگیری از استراتژی‌های دقیق و هوشمندانه است. کاربران اینترنتی برای آنکه ایمیلی را باز کنند، لازم است تا کارشناسان خبره‌ی بازاریابی در مورد آن به درستی اندیشیده باشند. مطالعه رفتار کاربران اینترنتی و مشتریان کمک می کند، تا بهترین استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ را پیاده‌سازی نمود.  

استراتژی بازاریابی B2B محیطی چهره به چهره

بازاریابی محیطی چهره به چهره نوعی بازاریابی است، که در محیطهای اجتماعی تبلیغات انجام می گیرد.

انواع روش متنوع برای بازاریابی محیطی چهره به چهره مد نظر است.

1- وسیله نقلیه سیار

2- گوریلا مارکتینگ

3- نمونه دادن

4- تیم های خیابانی

5- فعال سازی حمایت مالی

6- بازاریابی پر سر و صدا

در بازاریابی چهره به چهره کالا و خدمات عرضه کننده به مشتریان تبلیغ می شود. بازاریابی محیطی چهره به چهره B2C روشی جهت ارائه کالاست که فقط فروشنده می تواند خود را تبلیغ کند. اطلاعات جمع آوری شده از بازاریابی b2c کمک می کند تا بازار

ولی در بازاریابی چهره به چهره B2B هر دو کسب و کار به یکدیگر معرفی و تبلیغ می شوند. این نوع بازاریابی بیشتر در مورد سمینارها، وبینار و نمایشگاه‌های تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کار رخ می دهد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

ایران خرم است
استاف لایف

ایران خرم است

ایران خرم است. گاه-نگار ادبی از استاف لایف.
استاف لایف با استراتژی زندگی شاد به توسعه کسب و کار می پردازد. تلاش و کوشش بیزینس ها با عشق و شادمانی رونق می گیرد. آبادانی برای سراسر ایران خرم

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا