8 اقدام مهم در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B توسعه کسب و کار در صنایع کوچک

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B
8 اقدام موثر در در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B برای توسعه کسب و کار سازمانی و شرکتی توسط پلتفرم استاف انجام می شود.
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

شرکت های b2b یا فروشندگان عمده ، ارائه دهندگان خدمات پیمانکاری ، نوعی از گونه های خاصی هستند که باید به طور کامل از درون شناخته شوند و برنامه های مارکتینگ و بازاریابی خلاقی برای آن‌ها داشت.

وقتی شما برای اولین بار در خصوص استراتژی مارکتینگ b2b فکر می‌کنید، تصور می‌کنید که شاید باید به صورت مستقیم به سمت مشتری‌های خود برید، برای مشتریانی که می‌شناسید پیامک‌های مختلفی بفرستید و بسیاری موارد مشابه دیگر.

اما در واقع شاید این کارهایی که می‌کنید موثر باشد ولی در واقع همیشه بهترین راه برای بدست آوردن مشتریان جدید نیست. 8 اقدام مهم در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B مجموعه‌ای است برای توسعه‌ی تمام کسب و کارها که مطالعه آن به تمام بازاریان سنتی پیشنهاد می‌گردد.

راهکار مناسب بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B چیست؟

بیایید باهم صادق باشیم. در حال حاضر در این دنیای مملو از ابزارهای دیجیتال و پرسرعت، شاید روش‌های قدیمی هنوز کارکرد خودشان را داشته باشند ولی کم کم باید باور کنید، دنیای دیجیتال فرای آن چیزی که تصور کنید و با سرعت هر چه تمام تر در حال رخنه و جایگزین کردن روش های قدیمی است. یک چشم برهم بزنید می‌بینید جهان درحال استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر ابزار های دیجیتال است. پس شما هم، همین امروز باید رویکرد سنتی خودتان را تغییر دهید و پرقدرت به دنیای دیجیتال در حوزه کسب و کار خودتان وارد شوید.

برای اینکه ساده و خلاصه بگوییم، شما به یک برنامه و ابزار پرقدرت بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B را در کنار کسب و کار خود نیاز دارید.

دنیای مشتریان بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

دنیای دیجیتال مارکتینگ برای شرکت‌ها، بنکداران، توزیع‌کنندگان کالا و پیمانکاران به طور کلی تغییر کرده است.

دقت کنید، امروزه مشتریان محصولات و خدمات در حال جستجو در اینترنت بوسیله گوگل و سایر موتورهای جستجو هستند. آن‌ها برای پیدا کردن راه‌ حل مشکلات خودشان یا برطرف‌سازی نیازهایشان واژگانی را در اینترنت جستجو می کنند. آن‌ها به دنبال کالا و خدمات مورد نظرشان در راستای تامین‌ مایحتاج از جستجوهای اینترنتی بهره‌مند می‌شوند تا اینکه بنیشنند منتظر شما تا شما بخواهید به آن ها خدمات دهید.

وظیفه دیجیتال مارکتر در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

وظیفه یک دیجیتال مارکتر ارائه راه‌حل‌های موثر به مشتریان B2B بالقوه است و نباید در این راستا به اشتباه تلاش کند تا یک محصول و خدمات را به نوعی که مشتریان فشار خاصی احساس کنند به آن‌ها معرفی نماید.

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

استراتژی بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B که باید امتحان کرد کدامند؟

مدیران استراتژیست کسب و کارها امروزه با مطالعه ی جمعیت در بازاریابی به دانش خوبی رسیده‌اند. آن‌ها خوب می‌دانند که برای دستیابی به فروش و کسب درآمد بیشتر مطالعه و برنامه ریزی برای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B لازم است. پس 8 گام را در دیجیتال مارکتینگ رعات می کنند که شامل موارد زیر می شود؛

گام1. تحقیق و هدف گذاری جمعیتی در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

قبل از هرچیز نیاز هست کمی در مورد کلمه سخت ” هدف گذاری جمعیتی “ صحبت کنیم. در واقع در مارکتینگ یکی از مواردی که در خصوص انتخاب بازارهای هدف مورد مطالعه قرار می گیرد، جمعیت افرادی است که قرار است نیازهای آنان را برطرف سازیم.

صحبت از هدف‌گذاری جمعیتی یعنی بدانیم، یک سری از افراد که که به صورت مشترک، چه در یک محل حضور دارند یا به صورت پراکنده هستند دارای اشتراکات بیشتری هستند و می‌خواهیم روی این گروه تمرکز کنیم.

اول از همه شما باید تحقیقات لازم را در خصوص پیدا کردن جامعه هدف خود انجام دهید. اگر یک تصویر دقیق از اینکه که مشتریان شما چه کسانی هستند ندارید، پول و وقت خود را هدر می دهید.

اهداف در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

همه استراتژی‌های‌ بازاریابی b2b در یک چیز مشترک هستند. اهدافی که بتوانند تعریف و بازتعریف شوند. قطعا بسیار سخت است که برای بار اول بتوانید مشتری خود را جذب کنید، بنابراین لازم است تا بر هسته مخاطبان خودتان تمرکز کنید.

تحقیق در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

در اینجا چند سوال مهم برای شما بوجود می آید که بایستی به درستی به آن ها پاسخ دهید:

  1. مخاطبان ما چه کسانی هستند و چه ارزش هایی می توانیم برای آن ها خلق کنیم ؟
  2. علایق آن ها چیست و چه چیز هایی را دوست ندارند؟
  3. رنج قیمت مناسب برای آن ها چیست و عادت های خرید آن ها کدام اند ؟
  4. چه دردهایی از آن ها را می‌توانیم بر طرف کنیم و به چه شکل این کار را انجام دهیم ؟
  5. مخاطبان ما از چه طرقی در ارتباط هستند و ما از چه طریقی می‌توانیم با آن ها در تماس باشیم ؟

از تحقیقات بازار و رفتارهای خرید گرفته تا تحقیقات برند، بررسی جزئیات به شما کمک می‌کند، اطلاعات بیشتری برای تصمیم گیری به عنوان صاحب یک کسب و کار داشته باشید. یعنی نه تنها ارتباطات قوی‌تر می‌توانید با مشتریان احتمالی برقرار کنید بلکه می‌توانید معیارهای اساسی برای اندازه‌گیری و بررسی نتایج کار خود داشته باشید.

تمرکز در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

پس از بررسی تحقیقات بازار مشتریان هدف خود، زمان آن می‌رسد تا بر روی جامعه هدف خود تمرکز کنید. با فیلتر کردن مخاطبان خود و کوچک کردن جامعه هدف خودتان می‌توانید با استفاده از تکنیک “هایپر-تارگتینگ”  زمان و هزینه‌های دیگر را ذخیره کنید.

فهمیدن شخصیت مخاطبان، نیازها و سبک زندگی مشتریان، به شما این امکان را می‌دهد تا کاملا موثر، کالا و خدمات خود را متناسب با آنها طراحی کنید و از تلاش‌های مارکتینگ خود ، پاسخ مثبت دریافت کنید.

همیشه نظرسنجی‌های مختلف برای مشتریان خود انجام دهید و از آن ها بازخورد بگیرید. باور کنید این کار نه تنها باعث آگاهی شما از طرز فکر مخاطبان درقبال خودتان می شود. اعتماد آنها را نیز به شما افزایش می دهد.

تمرکز بر ابزارهای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

اگر برای اینکه بفهمید از کجا باید شروع کنید مشکل دارید، بر روی بخش مشخصی از مشتریان تمرکز کنید. گوگل آنالیتیکس بهترین ابزاری است که می تواند به شما کمک کند که بفهمید محتوا، کالا و خدمات شما در چه وضعیتی از لحاظ جستجو هستند. حتی باید خودتان را در جای مشتریان B2B بگذارید و مانند آن ها شروع به جستجو نمایید. آن وقت است که خواهید فهمید چطور باید در فضای دیجیتال با مشتری خود صحبت کنید. بدین ترتیب؛ پاسخ های خودتان به پرسش‌ها، نتیجه جستجوهای مشتریان هدف شما است.

به عنوان شرکت، سازمان یا کسب و کاری که می‌خواهد در حوزه B2B آنلاین فعال باشد، شما باید یک حس قوی درونی از اینکه چه کالا و خدماتی به مشتریان شما کمک میکند پیدا کنید. تحقیقات بازار و مارکت تارگتینگ به شما کمک می‌کند تا این حس شما قوی و قوی‌تر شود و زمانی که مشتریان بالقوه‌تان با شما ارتباط می گیرند، آن را بیشتر احساس خواهید کرد.

گام2. داشتن یک وبسایت تعاملی و پر محتوا در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

واقعیت این است در دنیا امروز داشتن یک وبسایت خوب از نان شب واجب‌تر است. باور کنید حداقل چیزی که باید شما داشته باشید یک وبسایت از معرفی شما، محصول و خدمات‌تان است. اما به نظر ما اینها کافی نیست، ما به دنبال چیزی فراتر از اینها در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B هستیم.

در واقع زمانی که از کلمه آنلاین در خرید و فروش ها صحبت می کنیم، یعنی سرعت، آسانی و راحتی می‌خواهیم. آنلاین یعنی اطلاعات شما باید بروز در اختیار مشتری قرار بگیرد. قیمت کالا، نحوه ارسال، آخرین تغییرات و … بسیاری از مواردی که مشتری نیاز دارد. اینها مهم هستند.

واقعیت این است شاید راه اندازی و مدیریت یک وبسایت و جمع آوری مشتریان برای بسیاری از شرکت ها یا صاحبان مشاغل که فروش عمده انجام می دهند کار آسانی نباشد. پس برای فروش از دیگر پلتفرم‌ها استفاده کنید. از استاف مارکت هم می‌توانید استفاده کنید. استاف‌مارکت وبسایت خرید عمده کالا و فروش سازمانی می‌باشد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به قابلیت های استاف مارکت برای تامین کنندگان سامانه خرید عمده آنلاین در سراسر کشور ایران برای‌تان پیشنهاد می‌شود.

کاربران وبسایت تعاملی و پرمحتوا در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

80 درصد از خریداران و کارفرمایان، وبسایت شرکت‌هایی که می‌خواهند از آنها خرید کنند یا سرویس خدماتی را انتخاب کنند، در حین مذاکره و صحبت به صورت آنلاین مرتب چک می‌کنند و دائما در ذهن خود به دنبال اطلاعات مهمی برای جستجوی بیشتر در اینترنت هستند.

وقتی مشتریان می خواهند به سایت شما یا یک مرجعی از قیمت های کالای شما رجوع کنند شما باید بتوانید بیشترین اطلاعات را به مشتری بدهید . بنابراین؛ به شدت توصیه می‌کنیم اگر از سایت‌های Market Place استفاده می‌کنید، حتما تا آنجا که ممکن است اطلاعات محصول و توضیحات تکمیلی در خصوص محصولات خودتان ارائه دهید.

ایجاد وبسایت تعاملی و پرمحتوا برای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

به طور کلی وقتی می‌خواهید یک وبسایت داشته باشید باید این چند سوال را به خوبی بررسی کنید و با راه اندازی وبسایت خود به آن پاسخ دهید.

  • آیا وبسایت، صفحات فرود و محتواهای شما به خوبی طراحی شده اند؟ طوری که مخاطبان شما را تحت تاثیر قراردهند؟
  • آیا از کلمات کلیدی سئو محور استفاده می کنید؟
  • آیا وبسایت شما ریسپانسیو است؟ یعنی در ظاهر موبایل و تبلت به خوبی نمایش داده می‌شود؟ حواستان باشد بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران از موبایل خود برای جستجوهای اینترنتی استفاده می کنند.
  • آیا در وبسایت‌تان از دکمه‌هایی برای تهییج بیشتر برای کلیک کردن و اقدام به خرید طراحی کرده‌اید؟
  • آیا در سایت‌تان نظرات مشتریان و بازخوردهای شبکه‌های اجتماعی خودتان را قرار داده‌اید؟
  • آیا وبسایت شما شخصیت خودش را دارد؟ یعنی اطلاعات و محتواهایی که منتشر می‌کنید مناسب بازار B2B و عمده می باشد؟
  • آیا وبسایت‌تان سئو محور است و برای موتورهای جستجو از جمله گوگل بهینه‌سازی شده است؟؟

گام3. سئو مارکتینگ وبسایت قوی در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

همانطور که در بخش بررسی وبسایت صحبت کردیم، مخاطبان شما باید در سریع ترین زمان بتوانند وبسایت شما را در سراسر اینترنت پیدا کنند. این جا جایی است که بهینه سازی سایت براساس موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل به شما کمک می‌کند.

سئومارکتینگ وب‌سایت‌ها قسمت هزینه‌بردار در راه‌اندازی وب سایتهاست. استراتژی تولیدمحتوا و بهینه‌سازی برمبنای تکنولوژی مقدماتی لازم الاجراست؛ سئو بسیار پیچیده است و نیازمند اعمال بعضی تاکتیک‌های مارکتینگ می‌شود. اما به طور کلی سئو به دو بخش تقسیم می‌شود.

  • On-site(page) SEO: عبارات کلیدی را که مفاهیم موجود در سایت شما را به موتورهای جستجو منتقل می کند، ردیابی کنید. آنالیز کنید و در سایت خودتان قراردهید. این کار به گوگل اجازه می دهد تا نتایج مرتبط تری را برای کسانی که به دنبال شما هستند نشان دهد
  • Off-site(page) SEO: لینک های مختلفی را از سایر وبسایت ها یا نشریات و مقالاتی که بازخورد بالایی دارند در سایت خود قرار دهید. این کارها برای افزایش اعتبار سایت شما به عنوان یک سایت پیشتاز در زمینه موضوع و محتوای آن بسیار خوب است. همیشه شبکه سازی خارجی مبتنی بر لینک سازی یک استراتژی بازاریابی عالی است.

لینک‌سازی سئومارکتینگ وبسایت در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

به محض اینکه شروع به شبکه سازی می‌کنید، برای گوگل برجسته می شوید، بازدیدکنندگان بیشتری از سایت شما بازدید می‌کنند و با وب سایت شما تعامل برقرار می کنند؛ سپس موتورهای جستجو سایت شما را معتبرتر تشخیص می‌دهند و در نتیجه رتبه های بالاتری در سایت هایی نظیر گوگل کسب می کنید. بنابراین باید مطالب و محتواهای با کیفیت در سایت خود منتشر کنید.

سئو ابزارد فوق العاده ایست که نباید از آن غافل شوید. به هر حال، اگر هیچ بازدیدکننده ای از سایتتان نداشته باشید، به عنوان یک تاجر B2B یا بنکداری عمده پیشرفتی در آینده نخواهید داشت.

گام4. کمپین‌های تبلیغات کلیکی PPC در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

PPC مخفف عبارت Pay Per Click می‌باشد و به معنای تبلیغات کلیکی است. یعنی استفاده از روش‌های تبلیغاتی به صورت پرداخت هزینه تبلیغات بر اساس هر کلیک کاربر! اگر می‌خواهید پروسه جذب مشتریان را هر چه سریعتر افزایش دهید تبلیغات کلیکی بسیار مفید است. کمپین‌های تبلیغات کلیکی PPC در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند؛ با استفاده از لینک قرار داده شده از طریق سایت‌ها یا پلتفرم‌های تبلیغاتی مشتریان را به سمت سایت خود هدایت کنید.

این نکته را در ذهن خود داشته باشید. هم اکنون سامانه استاف محصولات بسیاری از تامین کنندگان را از طریق لینک های مربوط به کالای آنها در سایت‌های مختلف خبری و پلتفرم‌های تبلیغاتی از طریق روش PPC قرارداده است و تبلیغاتی کلیکی برای آنها فعال است.

قیف فروش کمپین‌های تبلیغات در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

اگرچه شما باید برای تبلیغات کلیکی هزینه کنید، اما اگر این کار را درست انجام دهید یک راه عالی برای تجارت b2b و عمده شما می باشد. در بسیاری از موارد شما برای کلیک‌هایی که مشتریان را به سمت شما هدایت می‌کنند، هزینه می‌کنید، ولی در برخی پلتفرم‌ها یا سایت‌ها هم بر اساس نمایش بنر و تیزر شما، هزینه دریافت می‌شود. باز هم این مورد به نفع شما است. در واقع دقت کنید قدرت شما در لینک هدایت مشتریان به سوی شما است. این نمایش‌ها زمانی که همراه با لینک محصول یا خدمات باشد، منجر به این می شود تا مشتریان شما در قیف فروش بیافتند.

برای اینکه در خصوص قیف فروش در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B اطلاعات بیشتری داشته باشید؛ پیشنهاد می شود تا با مطالعه مقاله قیف بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) یا Digital Marketing Funnel اطلاعات مفیدی را در راستای بهبود و توسعه کسب‌و‌کار دریافت کنید.

متأسفانه، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شرکت ها مرتکب می‌شوند این است که کمپین های PPC یا گروه‌های تبلیغاتی خود را برای هر محصول یا خدماتی که دارند راه اندازی می‌کنند. باید خلاقانه فکر کرد و به دنبال این بود که  مشتری هدف ما به دنبال چه کالایی یا چه نوع خدمت ما است و سپس از طریق آن خدمت یا کالا مشتری را به سمت سایر محصولات و خدمات هدایت کرد.

برنامه ریزی کمپین‌های تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

شما می توانید با برنامه ریزی دقیق، کمپین های ppc خود را با گروه بندی تبلیغاتی در بخش های مشخص انجام دهید. می توانید بر اساس هر ویژگی اصلی، مزیت، زیرمجموعه، صنعت هدف یا موقعیت جغرافیایی مرتبط با محصول یا خدمات خود، بخش بندی تبلیغاتی خود را انجام دهید.

به طور مثال فرض کنید، تولید کننده یا فروشنده عمده کالای تجهیزات پزشکی هستید: شما می‌توانید گروه های کمپین تبلیغاتی خود را بر اساس زیر انجام دهید:

  • دسته بندی کالا/خدمات: کالای مصرفی، تجهیزات مصرفی، کالای تعزیراتی و …
  • ویژگی ها: کالای تند مصرف، کالای با انقضای بالا، کالاهای اساسی
  • صنعت(بخش) مورد استفاده: بیمارستان، داروخانه ها، کلینیک ها و ….
  • مکان های مورد استفاده: تهران، اصفهان، یزد و …

زمانی که گروه‌های هدفمند و خلاق بیشتری ایجاد کردید، مطمئن شوید که هر کمپین تبلیغاتی را با کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود مؤثر تنظیم شده است و به درستی با آنها مطابقت دارد. راه اندازی کمپین‌ها در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B از این طریق، به شما این امکان می دهد تا هدایت مشتری با بهترین کیفیت برای شما انجام شود.

گام5. سوشال مدیا (رسانه های اجتماعی) در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

شبکه های اجتماعی مختلفی مثل اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و … آمده اند که تغییرات بزرگی ایجاد کنند و می خواهند برای مدت طولانی در زندگی ما بمانند. به‌عنوان صاحب کسب‌وکار B2B، باید بخشی از بازاریابی دیجیتال B2B شما از طریق سوشال مدیا باشد. چرا؟ درواقع مشتریان b2b، 60 درصد از خریداران و ارائه‌دهندگان خدمات جدید را در رسانه‌های اجتماعی کاوش می‌کنند، که گویی همین رسانه های اجتماعی به عنوان منبع مهم تر و قابل اتکا تری نسبت به معرفی سایر افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

پس اگر هنوز رسانه های اجتماعی خود را در اینستاگرام و لینکدین راه اندازی نکرده اید، همین امروز باید این کار رو انجام دهید. فراموش نکنید پیج در شبکه‌ی رسانه‌های اجتماعی شرکت استاف رو هم دنبال کنید.

یوتیوب استاف
رسانه شبکه‌های اجتماعی استاف

محتوای رسانه های اجتماعی باید حاوی اطلاعات و تصاویری باشد که کاربران در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B بتوانند با آنها تعامل داشته باشند، مانند:

  1. نکات کسب وکار
  2. مشکلات و راه حل عملی آن ها
  3. ویژگی های جالب محصولات و خدمات
  4. داستان های موفقیت شرکت ها، افراد شاخص و خود کسب و کار شما
  5. عکس ها ، توصیه های مشتریان و ویدیو های قبل و بعد شما یا مشتریان‌تان
  6. پرسش‌ها و سوالات متداول

دقت کنید کاربران سوشال مدیا بیشتر این نوع از پست‌ها یا استوری‌ها لایک می‌کنند، نظر می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند.

مثالی از سوشال مدیا (رسانه‌های اجتماعی) در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

مثلا یکی از کارها خیلی خوبی که در حوزه سوشال مدیا در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B می‌توان انجام داد؛ این است که پیام‌های مختلفی در رابطه با کسب و کار خودتان، روزی که گذشت و اتفاقات مربوط به آنها را به اشتراک بگذارید. این کار در تعامل پذیری شما با مخاطبان اثر فوق العاده زیادی دارد. همچنین می توانید درباره پیام برند، خودتان را دائما به صورت گوناگون استوری کنید.

مثلا فرض کنید به بخش آشپزخانه شرکت‌تان می روید، دستگاه قهوه ساز را آماده می کنید و مثل یک باریستا حرفه‌ای کافی مورد علاقه خودتان را درست می کنید. می‌توانید کسی را اسم ببرید که دوست نداشته باشد جای شما باشد؟ خیر! همین امر باعث می شود مخاطبان‌تان شما را دنبال کنند و حداقل از کاری که شما می‌کنید لذت ببرند. چه برسد به اینکه خودشان هم ترغیب می‌شوند این کار را در محل کارشان انجام دهند.

تعامل سوشال مدیا در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

یادتان باشد!!! هدف نهایی شما تعامل است. تعامل دقیقا چیزی هست که رسانه‌های اجتماعی شما را موفق می‌کند، بنابراین اگر به این درجه رسیدید که تعامل بالایی ایجاد کرده‌اید، کارتان عالی است.

همکاری و درخواست تعامل کارمندان در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

فقط به انتشار محتوا در رسانه اجتماعی شرکت یا صفحه رسمی کسب‌وکار در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B خودتان اتکا نکنید. از سایر ابزارها و افراد شرکت هم برای به اشتراک‌گذاری محتواها کمک بگیرید. کارمندان خودتان را باید مجبور کنید که در رسانه های اجتماعی به طور واضح و مشخص از پیج شما حمایت کنند.

گام6. بررسی مشتریان و برنامه ریزی برای آن‌ها در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

باید تحقیقات لازم برای نظرسنجی از مشتریان‌تان و فرایندهای عملیاتی مرتبط با آنها را منظم انجام دهید. شرکت‌هایی موفق می‌شوند و به اصطلاح گل طلایی رو می‌زنند که از این کار غافل نمی‌شوند.

در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B بیش از هرچیز دیگری باید بر اساس داده و دیتا مواظبت شوند. در واقع از آن جایی که مشتریان شما صاحبان مشاغل و خرده‌فروشان هستند، شما باید دائما در خصوص قیمت‌های اعلامی، هزینه‌های حمل و نقل به‌روز باشید و اطلاعات دقیق در خصوص مشخصات محصول (مثلا تاریخ انقضا) و سایر موارد حساس باشید.

بازخورد مشتریان در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

قدم بعدی شما این است که دائما از خریداران خودتان بازخورد بگیرید. از طریق فرم های نظر سنجی حضوری یا راه های دیگر. البته خالی از لطف نیست که بگوییم می‌توانید با استفاده سیستم ایمیل مارکتینگ استاف، این فعالیت های کلیدی را از طریق ارسال ایمیل انجام دهید. پلتفرم استاف تمام و ساز و کار درباره ایمیل مارکتینگ B2B سازمانی در فرآیندهای سیستماتیک ایمیل مارکتینگ را اندیشیده است. برای کاربری کسب و کارها در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B نکات ارزنده‌ای فراهم شده است.

هیچ راهی برای دستیابی به استراتژی کامل وجود ندارد، به خصوص وقتی که صحبت از بازاری به پیچیدگی و متنوعی بازار کسب و کارهای امروزی باشد. بنابراین، بازخورد مشتریان عمده، هنوز بهترین معیار برای تببین یا تغییر استراتژی فعلی شما و چگونگی تبدیل این اطلاعات به معدن طلای محتوا است.

مثالی از بازخورد مشتریان در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

فرض کنید با تولید یک ویدیو فوق العاده که نه تنها نظرات مشتریان، بلکه نظرات کارمندان و موقعیت های بالاتر را به تصویر کشیده است، این صحبت ها را به اشتراک بگذارید. افزودن ویدیوی نظرات مشتری به وب سایتتان نیز، به شما امکان می دهد محتوای با کیفیت تری به اشتراک بگذارید و نشان می دهد که برای تجربه مشتری در شرکت خود ارزش قائل هستید.

نظرات مشتریان معمولاً برای بهبود فرایندهای داخلی استفاده می شود، اما شما می توانید از آنها برای به اشتراک گذاشتن حس شوق ، انگیزه و موفقیتی که شرکت B2B شما برای مشتریانتان ایجاد می کند نیز استفاده کنید!

گام7. تبلیغات ویدیویی و محتوای شما در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

از آن جایی که در آخرین بخش می خواهیم درباره تبلیغات ویدیویی صحبت کنیم ، بهتر است این را در نظر داشته باشید که ما واقعا می‌خواهیم بالاخره قال این موضوع را برای همیشه بکنیم و به شما ثابت کنیم که محتوای ویدیویی طلای 24  عیار است.

65 درصد از جمعیت دنیا ادعا می کنند یادگیرنده بصری هستند، خریداران عمده به دنبال محتوای مختصر و جذاب هستند. ویدئوهایی که به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند، راه بسیار خوبی برای ترکیب داستان برند شما از طریق مجموعه ای جذاب از تصاویر هستند. در بیشتر موارد، برای شرکت‌های B2B، یک ویدیوی توضیحی بهترین کارایی را دارد!

حتی استاف نیز بعنوان اولین در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B در ایران ویدئوهای استاف مارکت را در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کرده است.

محتواهای ویدیویی بیشترین lead یا هدایت مشتری را ایجاد می کنند . تصاویر و ویدیو کلید موفقیت در دنیای امروز هستند. درواقع 25 درصد از تبلیغات اینستاگرام به صورت ویدیویی با نرخ کلیک 1.84 درصد است و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

گام8. بازاریابی وایرال (ارجاعی) در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که بازاریابی B2B تغییر کرده است. دیگر نیازی نیست زمان را با تلفن صرف تماس سرد یا پخش تبلیغات کاغذی کنید. در واقع الان دیگر این کارها، پیامدهای مهمی برای بازاریابی دیجیتال B2B شما دارد چون شما زمان‌تان را صرف کارهای دیگری کرده‌اید در صورتی که هدایت (lead) مشتریان از جاهای دیگر می‌آید.

بسیاری از تحقیقات بازاریابی در مراکز مختلف جهان نشان داده است، بازاریابی وایرال یا به عبارتی ارجاع مشتری، فقط از طریق آشنایان یا مشتری‌های فعلی صورت نمی پذیرد و فضای آنلاین شرایط مناسبی برای هدایت مشتریانی است که شما آنها را نمی‌شناسید و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که از شهرت خوبی برخوردار باشید.

برندینگ بازاریابی وایرال (ارجاعی) در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

ثبات در اجتماع از لحظات برندینگ یک عامل قوی برای موفقیت کسب و کار شما خواهد بود و فقط در کلمه خلاصه نمی شود. بازاریابی محتوایی خوب  و متمایز کردن خودتان به عنوان یک رهبر معتبر در فروش محصولات خاصی در  حوزه B2B واقعاً می تواند کاری کند تا دیگران باور کنند که شما یک طرف معامله حرفه‌ای و معتبر برای تجارت و خرید و فروش هستید.، حتی اگر مستقیماً با شما تا حالا کار نکرده باشند.

کسب و کار شما می تواند در مغز افراد باقی بماند و مشتریان یا مخاطبان شما قطعا دوست دارند آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.  دقت کنید آگاهی برند منجر می شود تا شما به دیگران معرفی شوید.

یک کار جذابی که میتوانید در دنیای دیجیتال انجام دهید، این است که به مشتریان فعلی خود به ازای معرفی شما به سایرین امتیازهای مختلفی بدهید. این کار باعث می‌شود روابط فعلی شما با همین مشتریان‌تان نیز عمیق‌تر شود.

کلام آخر در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B

در دنیای دیجیتال، اگرچه درک کاملی از آن حاصل نشده است، اما می‌تواند سرشار از منابع و فرصت های خلاقانه خوبی برای بازار B2B باشد. انجام تماس‌ها و روش‌های قدیمی باعث آن نمی‌شود که بخواهیم این بازار پر از پتانسیل جدی را نادیده بگیریم، و باید با اقدامات موثر بازاریابی دیجیتال B2B کسب و کار خود را به قله های بالاتری از موفقیت برسانیم.

از امتحان کردن استراتژی‌های مبتنی بر نوآوری و خلاقیت که فرصت‌های جدید را در عصر دیجیتال مارکتینگ بوجود می آورند، نهراسید. از پلتفرم‌های دیجیتال مدرن مانند رسانه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری ویدیو و پلتفرم‌هایی نظیر سامانه فروش عمده استاف در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ B2B به خوبی استفاده کنید و بدانید که خدمات مشتری در قلب همه این اقدامات و  استراتژی‌ها قرار دارد.

منبع:

https://disruptiveadvertising.com/marketing/b2b-digital-marketing/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا