تجارت الکترونیک کسب و کارهای B2B

تجارت الکترونیک
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

تجارت الکترونیک از اهداف پولساز شغل مهندسی کامپیوتر است. روزی که در رشته مهندسی کامپیوتر شروع به تحصیل کردم، نوجوانی 18 ساله بودم که از تمامی آنچه که امروز در مورد همه دانش کامپیوتر می‌دانم و نمی‌دانم؛ فقط تصویر مبهمی بود، از یک مهندس کامپیوتر جوان زیبارویی که درآمد بالایی داشت!..

اتفاقا در همان سالهای نخست کاری نیز کارفرمایان حقوق بالایی پیشنهاد می‌دادند، برای کاری که شاید یک ساعت هم به طول نمی‌انجامید..! ولی آن کارهای دستوری کارفرمایان برای کسی که دنبال خلق اثر هست، به شدت کسل کننده هم بود. از نظر من مهندسی یعنی کارهای متنوع و اجرای صفر تا صد پروژه! یعنی هر روز چالش! یعنی درگیرشدن ذهن برای حل مساله و یافتن ایده ناب!

ادامه دادم کدنویسی های مشخص شده مطابق مستندات ذینفعان را
به همان روش کارفرمایان یاد گرفتم برنامه نویسی هایشان
تا اینکه شدم تحلیلگر سیستم هایشان!
و امروز تحلیل سامانه ها شاید جذاب ترین بخش یک سازمان باشد،
تحلیلگری سیستم‌ من در کسب و کارهایی بود که اغلب وابسته به اقتصاد دولتی بودند. در لحظاتی که داده‌های دیتابیس‌ها به اطلاعات و دانش اقتصادی برای تصمیم‌گیری بیزینس‌ها کمک می‌کند، قدرت عجیبی برای مدیران حاکم می‌شد.

خوب به توصیه پدر مهندسی کامپیوتر خوانده و شغلم همین شده بود؛ داده و اطلاعات و مدیریت بر اساس اعداد و ارقام. ولی عمیقا نمی‌دانستم که چنین قدرتی در اطلاعات نهفته است. پس همچون پدر این بار مدیریت اقتصادی و بازرگانی را به روش تجارت الکترونیک دنبال کردم…

در آن روزهای نخست پدرم سخن جالبی را مرتب گوشزد می‌کرد؛
روزگاری که تقریبا همه می‌توانستند از تکنولوژی‌های الکترونیکی و اینترنت استفاده کنند و پدیده‌ای به نام “دهکده جهانی” با قوانین خاص در حال توسعه بود.
و من که بیش از اینکه به ارتباطات دهکده جهانی بیندیشم،
به اطلاعات دریافتی حاصل از ارتباطات می نگریستم.
امروز می بینم در دنیای تجارت الکترونیک همانا در یک دهکده جهانی قرار داریم، و بیش از مهارت مهندسی کامپیوتر، دانستن علوم و فنون مدیریت تجارت الکترونیکی است که راز پنهان قدرت قوی است.

بازرگانی و تجارت جزولاینفک زندگی هاست. هیچ کسب و کاری بدون مدیریت اقتصادی نمی تواند که راهی از پیش ببرد. اکثر دانشمندان اقتصاد متکی به همان اطلاعاتی هستند که در ارتباطات تجاری شکل می‌گیرد. پس برای رونق اقتصادی در این دهکده جهانی که این روزها شبکه‌های اجتماعی بخشی از آن شده است، آنچه که بیش از پیش مهم می‌شود، دانستن قوانین تجارت الکترونیک است همان قوانین تجارت آنلاین وابسته به سیستم‌‌های تجاری.

امروز پس از گذشت 13 سال فعالیت در توسعه کسب و کارهای آنلاین با سیستم‌های هوشمند بازرگانی، پلتفرم B2B استاف | STUFF به شکل نوین فعال است. قوانین و سیاست‌های تجاری نو همراه با فضای جدید و بزرگ برای تمام کسب و کارها به صورت اینترنتی است، تا تجارت الکترونیک بیزینس‌ها را مبتنی بر هوش تجاری بیش از پیش توسعه دهد.

هوش تجاری متکی بر داده‌هایی است که از ارتباطات تجار داخلی و بین المللی حاضر در داد و ستدهای آنلاین شکل گرفته است. داده‌هایی در کنار سیستم‌های برنامه‌ریزی شده هوشمند، تصمیمیات سریع را برای مجریان و فعالان اقتصادی فراهم می‌سازند. در واقع؛ داده ها مظهر قدرت مدیران هستند. مدیران تصمیم‌ساز با ارزیابی قدر و ارزشهای دریافتی به قدرت فزاینده‌ای در تصمیم‌گیری خوب و توسعه سازمانی شان می‌رسند.

پلتفرم B2B استاف | STUFF مبتنی بر تکنولوژی روز و اندیشه‌های نوین، اکنون حدود سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. در این سالها چالش‌های فراوانی وجود داشت که رفع هر مشکل تبدیل به فرصت شد. استافی که در ابتدا با دو محصول نرم‌افزاری استاف مارکت و استاف سرویس شروع به کار کرده بود؛ امروز دارای بخش‌های دیگری است که به صورت جداگانه، در حال خدمات رسانی هستند.

در ادامه شرح خدمات تجارت الکترونیک B2B آورده می‌شود؛ در حال حاضر پلتفرم استاف|STUFF در 6 واحد تفکیک شده فعالیت تخصصی دارد.

انواع فعالیت‌های تجارت الکترونیک پلتفرم B2B استاف

فرایند تجارت الکترونیک استاف مارکت

فرایند تجارت الکترونیک استاف مارکت با تامین‌کنندگان آغاز می‌شود. تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان از سراسر کشور در پلتفرمی حضور دارند که بازاری است از سازمان و شرکت های مختلف. سازمان و شرکت ها اغلب در تهیه انبوه کالا به دنبال قیمت عمده هستند و با حذف واسطه ها و کاهش هزینه زمان کالای دست اول را از تامین‌کننده تهیه و خریداری می‌کنند.

فرایند تجارت الکترونیک استاف سرویس

در تجارت الکترونیک استاف سرویس پیمانکاران نقش به‌سزایی دارند. پیمانکاران می‌کوشند تا با ارائه بهترین خدمات پروژه‌های کارفرمایان را اجرا نمایند. استاف سرویس محل تنظیم قراردادهای کاری است. مناقصات سازمانی و شرکتی که منجر به بهبود اوضاع اقتصادی طرفین می شود. شرکت های پیمانکار با حضور در پلتفرم استاف سرویس می توانند کلیه ی پروژه های کشوری را مطابق با مهارتهای شرکتی شان اجرا کنند.

عملکرد استاف مدیا

استاف مدیا مرکز اطلاع رسانی دوسویه است. در استاف مدیا کارشناسان و خبرگان صنایع گوناگون از تجارب خود می‌گویند. تامین‌کنندگان، تولیدکنندگان، پیمانکاران و مهندسان از سراسر کشور می‌توانند برندشان را به سازمان و شرکت ها معرفی نمایند. استاف مدیا مرکز ظهور کسب و کارهای نوپا است. کسب و کارهایی که می‌توانند با مشتریان مطمئن سازمانی و شرکتی رشد و توسعه بیشتری داشته باشند.

ضرورت تشکیل استاف آکادمی

ایجاد واحد استاف آکادمی ضروری بود. آموزش ها در استاف آکادمی برای بهبود کار در کسب و کارهای ایران است. به طور کلی هزینه آموزش فقط در راستای اجرای بهینه کارها انجام می‌شود. البته که به سفارش بزرگان لازم است تا ز گهواره تا گور دانش جست ولی هدف اصلی استاف آکادمی آموزش برای استخدام در مشاغل گوناگون است.

کارگاه مهارت‌ورزی و استخدام مشاغل گوناگون در استاف جاب

افرادی که آموزش های هدفدار دارند در استاف جاب می توانند استخدام شوند. استخدام در استاف جاب به دو صورت است. کارجویان می توانند با ارسال رزومه کاری در عناوین مختلف شغلی حضور داشته باشند. همچنین شرکت های پیمانکار در استاف سرویس آماده ی استخدام کارجویان در حرفه های مختلف هستند که به صورت کاملا الکترونیکی رزومه های کارجویان به شرکت های پیمانکار به صورت مرتب ارجاع می‌شود.

توسعه سازمانی و تعالی فردی با استاف گیفت

مدیران ارشد سازمانی در صدد ارتقای سازمان و شرکت ها هستند. این امر مهم محقق نمی شود مگر با پرداختن به موضوع تعالی فردی پرسنل سازمانی. از این مدیران سازمانی می کوشند تا در رویدادهای مهم با قدردانی از پرسنل خود ظرفیت ها و موقعیت های رشد کسب و کار را ساماندهی کنند.

استاف گیفت مرکز پرورش ایده و طراحی هدایای سازمانی ویژه در کمپین های اجرایی استاف مارکت است. استاف مارکت با تامین مقرون به صرفه در کنار مدیران خلاق به تهیه و تدارک هدیه سازمانی و گیفت شرکتی نوین فعالیت خدمات مناسب ارائه می‌دهد.

تهیه و تدارک و تامین کلیه خدمات سازمانی و شرکتی مستلزم شناخت درست از کسب و کارهای سازمان یافته است. از این رو تحقیق و مطالعه در ایدئولوژی سازمانی مهم است. در کنار تحلیل گران کسب و کارهای سازمانی، داده و اطلاعات دریافتی مناسب از سیستم های اطلاعاتی کمک می کند تا دانش خوبی از فرایندهای اجرایی سازمان و شرکت ها بدست آورد. دانش اکتسابی کمک می کند تا مدیران با تسهیلات تصمیم گیری در کارها مواجه شوند. رهبران کسب و کارها می توانند بهترین برنامه‌ریزی ها را برای توسعه سازمانی شان داشته باشند.

تجارت الکترونیک مجموعه کلیه فرایندهایی است که در آن قوانین و مقرراتی برای درستی تجارت آنلاین شکل می گیرد. در این فرایند ارتباطات موثر و ایجاد اعتماد می تواند تعاملات بهتری را فراهم سازد. جهت ایجاد اعتماد، شفافیت کلیه ی فرایندها ضروری است که در تجارت الکترونیکی و معاملات آنلاین B2B به دقت اجرا می شوند. سیستم های الکترونیکی و سامانه ها قوانین مشخصی دارند که تخلف در آنها از اعتبارشان می کاهد. بنابراین، با اجرای سیاست رضایتمندی از کاربران سامانه ها همواره شفافیت، اعتماد و سهولت تعاملات و تجارت الکترونیک وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا