7 استراتژی برای موفقیت در وفاداری مشتری B2B استاف

وفاداری مشتری B2B
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

وفاداری مشتری B2B برای شروع توسعه یک برنامه تجاری مهم است. ابتدا باید نحوه استفاده از داده های مشتری برای بهبود مستمر ارتباط با مشتری را تعریف کنید.

سازمان‌های B2B معمولاً پایگاه مشتری کوچک‌تری نسبت به کسب‌وکارهای متمرکز بر مصرف‌کننده دارند، که این امکان را فراهم می‌کند تا عادات خرید آنها را به دقت تجزیه و تحلیل کرده و سپس بهترین استراتژی برنامه وفاداری مشتری B2B را ایجاد کنید.

استاف | پلتفرم B2B فروش عمده و خدمات کسب و کار سازمانی با استفاده از داده‌های مشتریان سازمانی به ارزیابی وفاداری مشتری B2B می‌پردازد. پلتفرم استاف دارای بخش های مختلفی است که از دو ستون استاف مارکت و استاف سرویس تشکیل شده است.

خریداران عمده و مشتریان B2B در سامانه استاف مارکت توانسته است تا داده‌های مشتریان سازمانی را طبقه‌بندی نماید. طبقه‌بندی مشتریان و خریداران عمده سازمانی کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری را برای موفقیت در کسب و کارها پیاده‌سازی شده و مطابق آنها اجرا نمود.

همچنین سامانه استاف سرویس کلیه خدمات منابع نیروی انسانی را در دو حالت پیمانکار و کارفرما به صورت اتوماتیک دنبال می کند. پس با پیگیری رفتار مشتریان می توان وفاداری مشتریان عمده و سازمانی را به خوبی ارزیابی نمود.

جهت وفاداری مشتری B2B باید با چه چیزی شروع کرد:

  • حساب های سودآور و مشتریان خود را تعریف کنید
  • اطمینان حاصل کنید که اهداف استراتژیک کسب و کار خود را درک می کنید و برنامه های وفاداری مشتری B2B خود را به ترتیب تنظیم می کنید
  • مدل کسب‌وکار هر مشتری را در نظر بگیرید و مجموعه‌ای از برنامه‌های وفاداری شخصی‌شده و مبتنی بر ارزش ارائه دهید.
  • درباره مشتریان تحقیق کنید و تعاملات با مشتریان خود را در تمام نقاط تماس کنترل کنید
  • پایگاه مشتری خود را به گونه ای تقسیم کنید که هر بخش را به موثرترین روش هدف قرار دهید
  • سیستمی برای امتیازدهی و رتبه بندی با ارزش ترین مشتریان ایجاد کنید
  • شروع و تشویق گفتگو با مشتریان خود؛ جمع آوری بازخورد مشتری
  • به طور مستمر تجزیه و تحلیل کنید که کدام مشوق ها روابط برد-برد را تسهیل می کنند و به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می کنند

نمونه های برنامه وفاداری مشتری B2B موفق

1) استفاده از مشوق های ردیفی وفاداری مشتری B2B موفق

مشوق های سطحی از همان ابتدا باعث ایجاد تعامل با مشتری می شود و مشتریان تجاری را ترغیب به خرید بیشتر می کند. می توانید با جوایز اولیه عضویت شروع کنید تا مشتریان را تشویق کنید تا در برنامه وفاداری ثبت نام کنند و با افزایش حجم خرید، به مشتریان تکراری خود جوایز ارزشمندتری ارائه دهید.

یک تولید کننده تجهیزات بر اساس عملکرد فروش خود به توزیع کنندگان خود پاداش هایی را در قالب امتیازهای کسب شده ارائه می دهد. با به دست آوردن امتیاز بیشتر، خریداران می توانند از یک ردیف به سطح بعدی صعود کنند. تراز کردن تا سطح بعدی می تواند مزایای بیشتر، قیمت گذاری بهتر یا مشوق های دیگر را ارائه دهد.

2) شراکت با اشخاص ثالث و فروشندگان برای دادن ارزش اضافی به مشتریان

با ایجاد یک شراکت استراتژیک با شرکتی که محصولات یا خدمات تکمیلی را ارائه می دهد، می توانید کسب و کار خود را به عنوان یک فروشگاه تک مرحله ای برای نیازهای متنوع مشتریان خود قرار دهید و در نتیجه فرصت های تعامل با مشتری خود را افزایش دهید.

ایجاد برنامه های وفاداری برای توزیع کنندگان و فروشندگان خود یکی دیگر از استراتژی های مهم است که به شما کمک می کند یک شبکه توزیع قوی بسازید، آگاهی از برند را افزایش دهید و مشتریان بیشتری داشته باشید.

اگر شرکت شما مواد خام مورد استفاده سایر مشاغل را برای تولید تامین می کند، ممکن است با شرکتی شریک شوید که خدماتی را ارائه می دهد که می تواند تولید را ساده کند.

به عنوان یک شرکت فروش لاستیک به یک تولید کننده خودرو، می توانید با یک فروشنده شیشه جلو شریک شوید و یک بسته ترکیبی را با قیمت تخفیف به مشتریان خود ارائه دهید.

به عنوان یک شرکت نفتی، شما ممکن است به مشتریان خود پاداش پاداش دهید و در نتیجه برند خود را در بین مکانیک ها تبلیغ کنید، مکانیک هایی که معمولا تصمیم می گیرند از کدام روغن موتور و سایر محصولات در سرویس خودروی خود استفاده کنند.

3) ترتیب رویدادهای اعضا در برنامه استراتژیکی وفاداری مشتری B2B

به عنوان یک قاعده، مشتریان سازمانی تمایل به ایجاد روابط طولانی مدت و پایدار با شرکا و تامین کنندگان دارند. در این راستا، رویدادهای حضوری به کسب‌وکارها فرصتی عالی می‌دهد تا مشتریان خود را بشناسند، روابط متقابل را تقویت کنند و تجربه محصول خود را از نزدیک کشف کنند.

یک ارائه‌دهنده نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی کنفرانس‌های رایگان و پولی، نمایشگاه‌های تجاری، ملاقات‌ها و رویدادهای عقب‌نشینی را برای کاربران B2B خود ترتیب می‌دهد تا وفاداری خود را افزایش دهد و آنها را در مورد مسائل مرتبط با صنعت آموزش دهد.

4) ارائه تخفیف های فوری مبتنی بر تراکنش

این برنامه وفاداری بازتاب رویکرد B2C است. با این حال، کاملاً با محیط B2B مطابقت دارد. هنگام تکمیل سفارش، به وفاداری مشتری B2B تخفیف ویژه ای ارائه می شود که می تواند برای خرید فعلی یا آینده اعمال شود. این روش برای تشویق مشتریان به عضویت در برنامه وفاداری استفاده می شود.

یک توزیع‌کننده لباس نساجی که به مغازه‌های پوشاک می‌فروشد، برای هر سفارشی که در یک بازه زمانی خاص انجام می‌شود، تخفیف فوری ارائه می‌دهد.

5) اجرای برنامه های ارجاع وفاداری مشتری B2B

برنامه های ارجاع یکی از محبوب ترین و ساده ترین برنامه های وفاداری هستند. آنها معمولاً به گونه ای ایجاد می شوند که با دعوت مشتریان بیشتر، پاداش های بیشتری دریافت کنید. مشتریان تازه معرفی شده نیز واجد شرایط دریافت این جایزه هستند. این باعث می شود که شرکت در برنامه برای همه یک برد-برد باشد.

یک ارائه‌دهنده خدمات SaaS که برنامه‌های تجاری را در فضای ابری ارائه می‌کند، ظرفیت کاربر بیشتری را برای ارجاع‌های جدید و همچنین بسته‌ای توسعه‌یافته به مشتریان تازه ارجاع‌شده می‌دهد.

6) تنظیم فعالیت های بازاریابی مشترک و حمایتی برای وفاداری مشتری B2B

اجرای کمپین های بازاریابی مشترک با شرکای خود – جدا از اینکه یک برنامه وفاداری موثر است – یک تاکتیک عالی برای جذب مشتری است.

تقسیم تلاش و هزینه بین دو یا چند طرف به شما امکان می دهد در نمایشگاه های تجاری بیشتری شرکت کنید، دامنه بازاریابی ایمیلی گسترده تری داشته باشید و ترافیک بیشتری را از طریق بازاریابی مجدد محتوا به وب سایت خود هدایت کنید. به عنوان یک جایزه، می‌توانید به شرکای خود ساعت‌های آموزشی و پشتیبانی اضافی ارائه دهید.

یک اپراتور مخابراتی پلتفرم خدمات ابری جدید خود را در یک نمایشگاه فناوری جهانی همراه با شرکای اصلی توسعه نرم افزار خود نشان می دهد.

7) راه اندازی تجربه خرید شخصی از طریق وب سایت تجارت الکترونیک B2B / برنامه تلفن همراه

در عصر اتوماسیون دیجیتال و تجارت الکترونیک B2B، یک روش ساده برای مدیریت پاداش ها و تخفیف های پولی برای وفاداری مشتری B2B موفق شما وجود دارد و آن یک تجربه خرید آنلاین شخصی سازی شده است.

برای بازتوییت کلیک کنید> می‌توانید از فناوری تجارت الکترونیک مدرن برای راه‌اندازی کاتالوگ محصولات و لیست قیمت‌های سفارشی در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، که مشتریان شما را با قابلیت‌های سلف‌سرویس 24 ساعته و 7 روز هفته بیشتر تقویت می‌کند. آن را با یک راه حل CRM ادغام کنید تا دید کاملی به داده های مشتری خود داشته باشید و ببینید کجا می توانید بهینه سازی کنید.

روی مشتری تمرکز کنید: برنامه های وفاداری مشتری B2B بخشی از یک استراتژی بزرگتر است

مهم نیست که مدل کسب و کار چیست، شرکت های متعهد به مشتری مایل به طراحی برنامه های رضایت برای پرورش وفاداری در مشتریان خود هستند. ایجاد و پاداش دادن به روابط با پایگاه مشتری، ارزش اقتصادی بسیار زیادی دارد، زیرا حفظ یک مشتری موجود، بازگشت سرمایه بیشتری نسبت به برنده شدن مشتریان جدید دارد.

با این حال، ایجاد برنامه‌های وفاداری مؤثر در B2B نیاز به شخصی‌سازی دقیق و دیدگاهی جامع از مشتریان شما دارد تا به وضوح انتظارات و نیازهای آنها را درک کنید. ترکیب تجربه خرید شخصی‌شده با استراتژی‌های برنامه وفاداری اثبات‌شده در عمل، نوسازی عظیمی در نمایه مراقبت از مشتری شرکت شما ایجاد می‌کند، که بزرگترین بخش برند شما در B2B است.

وجه: بازار OroCommerce افزونه ای برای مدیریت برنامه وفاداری مشتری B2B دارد. می توانید از آن همراه با راه حل OroCommerce خود برای راه اندازی عضویت های سطحی، تبلیغات با زمان محدود و جوایز هدفمند استفاده کنید. حتماً برنامه افزودنی را در بازار ما بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا