10 نکته در تولید محتوا آموزشی در کسب و کار

محتوا
هنگام ایجاد محتوای آموزشی برای کسب و کار خود، مهم است که یک قدم به عقب بردارید، تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید بنویسید و بهترین راه برای نزدیک شدن به محتوا چیست.ابتدا محتوا را در نظر بگیرید. آیا این چیزی است که می توان در یک صفحه وب یا وبلاگ نوشت؟ آیا محتوا آنقدر عمیق و طولانی خواهد بود که کتاب الکترونیکی را تضمین کند؟ یا، آیا این چیزی است که بهتر است از طریق یک رسانه بصری تر با محتوای مختصر، مانند یک اینفوگرافیک نمایش داده شود؟هنگامی که در مورد موضوع و رویکرد خود تصمیم گرفتید، زمان شروع نوشتن است. ما 10 نکته را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در شروع نوشتن محتوای آموزشی برای سازمان یا کسب‌وکارتان کمک کند.
این محتوا را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
Telegram
LinkedIn
Twitter
Email

1. محتوایی را بنویسید که با کسب و کار مرتبط است

در حالی که این ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، ممکن است تعجب کنید که چقدر افراد سعی می‌کنند محتوایی بنویسند که برای مخاطب هدف آنها اصلا قابل اجرا نیست یا با حوزه تمرکز آنها مرتبط نیست. پس نخستین گام دانستن استراتژی تولید محتوا است. 8 مرحله تولید محتوا در استراتژی شبکه ای کسب و کار کمک می کند، تا محتوایی را بنویسید که با صنعت کسب و کار مرتبط است.

سازمان‌هایی که می‌خواهند مخاطبان خود را افزایش دهند و مشتریان بالقوه‌ را جذب کنند، به‌ویژه از طریق نتایج جستجوی ارگانیک، باید اطمینان حاصل کنند که موضوعات و محتوای آن‌ها با نقاط درد، نیازها، یا در واقع، هر آنچه که در جستجوی آن هستند، مرتبط است.

نوشتن محتوای مرتبط با کسب و کار

اما چگونه می توانید چنین اطلاعاتی را بدانید؟ اینجاست که داشتن پرسونای خریدار یا مشتریان بیزینس می تواند کمک کند.

2. محتوای بیزینسی را برای مخاطب هدف خود تنظیم کنید

در بازاریابی درونگرا، تمرکز بر روی نوشتن محتوایی که به مخاطبان هدف شما برسد بسیار مهم است. برای انجام این کار، ابتدا باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه می خواهند. این شامل ایجاد و استفاده از پرسونای خریدار است که باید با آنها آشنا شوید.

این شخصیت‌ها راهنمایی می‌کنند که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می‌دهند، به دنبال چه هستند، انواع چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستند، چیست؟ و قرار است در چه جایی از سفر مشتری باشند.

بخشی از این فرآیند همچنین دانستن نوع خدمات یا محصولاتی است که استفاده می‌کنند یا ممکن است در آینده به دنبال خرید باشند. محتوایی ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که با آن افراد و نیازهای آنها صحبت کند.

3. خاص باشید و از مثال های واقعی استفاده کنید

رویه رایجی که من اغلب در وبلاگ ها می بینم این است که تولید محتوا آنها اغلب به روشی بسیار کلی نوشته می شوند. در حالی که خوب است گاهی اوقات برای دسترسی به خوانندگان برتر (TOFU) بعضی چیزها را بنیادین کنیم، همچنین مهم است که مثال‌های دقیق‌تر یا خاص‌تری را نیز برای کسانی که در پایین‌تر از قیف هستند و به این نوع علاقه دارند درج کنیم. از اطلاعات دقیق هنگامی که توضیح چیزی را تمام کردید، سپس می توانید یک مثال واقعی ارائه دهید تا به آنها کمک کنید بفهمند چگونه می توان آن دانش را به کار برد.

این فرصتی را برای شما فراهم می کند تا تخصص و تجربه صنعت خود را در آن زمینه خاص و نحوه رسیدگی به چالش ها در فرآیندهای خود یا حل مسائل برای مشتریان خود به نمایش بگذارید.

4. از زاویه ای متفاوت به محتوا نزدیک شوید

چیزی به آنها بدهید که انتظار ندارند. هنگامی که مردم در حال جستجوی آنلاین هستند تا در مورد یک موضوع خاص بیاموزند، مطمئناً با ترکیبی از محتوای مشابه روبرو می شوند.

برای متمایز شدن از دریای شباهت، ماهیچه های خلاق خود را منعطف کنید، خارج از حد معمول فکر کنید و برخی از سوالاتی را که ممکن است بپرسند پیش از اینکه بدانند بپرسند، پیش بینی کنید.

5. از محتوا و زبان فعال و جذاب استفاده کنید

راه‌های مختلفی برای جذب خوانندگان از طریق زبان وجود دارد که برخی از آنها شامل استفاده از طنز یا استفاده از کلمات برای ترسیم تصویر ذهنی یا به اشتراک گذاشتن داستان است.

اگرچه این مثال بیشتر به زبان مورد استفاده اختصاص دارد تا خود نوع محتوا، حداقل ذکر آن مهم است. در صورت امکان از صدای فعال به جای صدای غیرفعال استفاده کنید، زیرا برای مخاطبان شما جذاب تر است. هنگام نوشتن با صدای فعال به این معنی است که فاعل (هر چه که باشد) عملی را که توسط فعل بیان می شود انجام می دهد.

مثال صدای فعال: بیش از 85 درصد از کاربرانی که مقالات وبلاگ ما را می‌خوانند، فرم «تماس با ما» را تکمیل می‌کنند.

مثال صدای غیرفعال: فرم “تماس با ما” توسط بیش از 85٪ از کاربرانی که مقالات وبلاگ ما را می خوانند تکمیل می شود.

در غیر این صورت…

6. یک سبک و لحن انتخاب کنید و آنها را ثابت نگه دارید

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید به محتوا نزدیک شوید. آیا می خواهید آن را از دیدگاه اول شخص بنویسید؟ اگر چنین است، از ضمایری مانند «من»، «ما» استفاده کنید تا همه چیز در سند یا وبلاگ ثابت بماند.

اگر تصمیم دارید مستقیماً برای مخاطبان خود بنویسید، احتمالاً می خواهید از دیدگاه دوم شخص استفاده کنید که شامل کلماتی مانند «تو»، «شما» یا «مال شما» است. یا، اگر انتخاب می کنید که از دیدگاه سوم شخص استفاده کنید، این می تواند زمانی ایده آل باشد که در مورد سایر مشاغل یا حرفه ای ها در صنعت خود صحبت کنید. این امر مستلزم استفاده از کلماتی مانند «او»، «آن» یا «آنها» است.

علاوه بر این، شما همچنین می خواهید لحن خود محتوا را در نظر داشته باشید. آیا این را با لحن رسمی می نویسید یا لحن معمولی تر؟ خوانندگان شما به چه چیزی بهتر پاسخ می دهند؟ و چه لحن و سبکی برای نوع محتوایی که تولید می کنید مفیدتر است؟

هر رویکردی را که انتخاب می‌کنید، فقط مطمئن شوید که در سراسر آن ثابت هستید.

7. از قالب بندی مفید برای راهنمایی خوانندگان استفاده کنید

هنگامی که در حال نوشتن هر چیزی هستید که در اینترنت نمایش داده می شود، مانند یک وبلاگ یا محتوای وب سایت، حتما از تگ های عنوان و سایر روش های قالب بندی صفحه وب سایت استفاده کنید. این استراتژی مهم است و به بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو (SEO) کمک می کند، که به مشتریان احتمالی و سایر خوانندگان کمک می کند تا محتوای شما را پیدا کنند.

یکی دیگر از دلایل استفاده از قالب بندی این است که مطالب را برای خوانندگان راحت تر دنبال می کند. این به ویژه هنگام نوشتن محتوای عمیق یا پیچیده مفید است.

برخی از این نکات قالب بندی شامل استفاده از موارد زیر است:

هدرها و تگ های عنوان (برچسب های H1، H2، H3) برای ایجاد سلسله مراتب محتوا.
لیست های شماره گذاری شده یا گلوله ای برای شکستن کپی.
پیوندهای وب سایت خارجی از منابع قابل اعتماد؛
حروف برجسته یا ایتالیک برای تأکید بر عبارات کلیدی مهم؛
تصاویر و سایر گرافیک ها؛
متن جایگزینی که از کلمات کلیدی شما استفاده می کند. و
پیوندهای تعبیه شده داخلی به محتوای همیشه سبز در وب سایت شما
اگر در حال نوشتن یک کتاب الکترونیکی هستید، ایده خوبی است که فهرستی از مطالب را نیز درج کنید که شماره صفحات مربوط به هر بخش یا فصل را نشان دهد.

8. ارجاع و پیوند به منابع معتبر

اشتباه رایجی که برخی از افراد هنگام نوشتن محتوای آموزشی مرتکب می‌شوند این است که تعداد زیادی آمار صنعت باورنکردنی و سایر نکات مفید مرتبط را ارائه می‌دهند – اما از ذکر منبع اطلاعاتی که به دست آورده‌اند غفلت می‌کنند. علاوه بر این که این موضوع برای نویسندگان مهم نیست (کسی در مورد سرقت ادبی شنیده است؟)، همچنین برای خوانندگان شما که ممکن است بخواهند اطلاعات بیشتری را بخوانند، ضرر دارد.

فقط از جایی که اطلاعات از کجا آمده را متوقف نکنید (برای مثال، اداره تحقیقات فدرال یا یک سازمان صنعتی پیشرو) – بلکه مطمئن شوید که مستقیماً به آن منبع دقیق و همچنین در محتوای خود پیوند دهید. علاوه بر ارائه منابع با کیفیت به خوانندگان خود، با پیوند دادن به منابع معتبر و معتبر، اعتبار وب سایت خود را نیز افزایش می دهید.

9. بپذیرید که همه چیز را نمی دانید (و نمی توانید)

به عنوان یک نویسنده، ممکن است خود را در همان قایق ما بیابید – اغلب در مورد موضوعات و صنایع مختلف برای مشتریان می نویسید. ممکن است روزی در مورد نگرانی‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی، بهترین شیوه‌های امنیت فناوری اطلاعات و مراقبت از حیوانات بنویسید، و سپس باید به نکات باغبانی، نگرانی‌های قانونی و توصیه‌های سفر بروید.

در حالی که مهم است که برای مطالعه و تحقیق در مورد هر کسب و کار و صنعت مربوطه آن وقت بگذارید، اما دانستن همه چیز ممکن نیست. در مورد هر موضوعی در گوگل و همچنین سایت و وبلاگ رقیب خود تحقیق کنید تا ببینید آیا اطلاعات مفیدی وجود دارد یا خیر. با این حال، اینجا جایی است که یک متخصص موضوع (SME) در سازمان شما می تواند موهبتی باشد.

یک SME نجات دهنده زندگی شما خواهد بود – فرد مراجعه کننده برای اطلاعات دقیق، مثال ها و منابع خاص سازمان. آنها می توانند بینش باورنکردنی را در اختیار شما قرار دهند که احتمالاً با جستجوی ساده موضوع به آن دست پیدا نمی کنید. آنها همچنین می توانند اطلاعات تخصصی مورد نیاز شما را ارائه دهند که فقط مختص سازمان شما است. بنابراین، برای دستیابی به این منبع ارزشمند خیلی مغرور نباشید.

10. از محتوا استفاده مجدد کنید و اشتراک گذاری آن را آسان کنید

تقریباً همیشه می توان محتوا را تغییر کاربری داد و در قالب های مختلف دیگری نیز به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال، اگر یک کتاب الکترونیکی بنویسید، محتوا را می توان به موارد زیر تغییر داد؛

پست های وبلاگ؛
ویدئوهای مختصری که می‌توانند در یوتیوب آپلود و به اشتراک گذاشته شوند.
بروشورها;
پادکست ها
وبینارها؛
اینفوگرافیک;

و
محتوای خبرنامه یا ایمیل
علاوه بر این، یکی از بهترین چیزها در مورد نوشتن محتوا در قالب آنلاین این است که می توان (و باید) آن را به اشتراک گذاشت. منظور ما از این این است که می توانید پیوندهای اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را در صفحات وب سایت خود قرار دهید و محتوا را در حساب های رسانه های اجتماعی سازمان خود ارسال کنید.

سامانه الکترونیکی استاف مارکت، مبتنی بر خرید و فروش عمده سازمانی است. در حال حاضر بیش از 60 هزار کسب و کار در سامانه استاف مارکت محصولات را برای فروش سازمانی بارگزاری کرده اند. فروشندگان می توانند محتواهای مربوط به کسب و کار شامل تصاویر محصولات، ویژگی ها و شرح خدمات پس از فروش سازمانی را نیز در سامانه استاف مارکت مدیریت کرد. چنانچه تولیدکننده و تامین کننده ی مایحتاج عمده سازمانی هستید، فقط کافی است تا در ثبت نام تامین کنندگان استاف شرکت کنند. پلتفرم b2b استاف | خدمات خرید و فروش عمده و سازمانی را برای تمام کسب و کارها تسهیل کرده است. فقط کافی است تا محتوای مناسب از محصول، خدمات و دانش ارزشمند کسب و کار منتشر گردد، تا مخاطبان یا مشتریان و خریداران سازمانی و شرکتی در فروش عمده و سازمانی استاف مارکت آنلاین ملاقات کنید.

هنگام نشستن برای نوشتن محتوای آموزشی برای سازمان خود چه نکات دیگری را توصیه می کنید؟ حتما نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

منبع: https://www.bluleadz.com/blog/10-tips-to-help-start-writing-educational-content

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک خبرنامه‌های حوزه کسب وکار شوید!

به آخرین خبرها و مقالات رایگان دسترسی داشته باشید.

مطالب بیشتر

جنگ اقتصادی
استاف لایف

جنگ اقتصادی افزایش دلار در استاف | STUFF

داستان دلار در جنگ اقتصادی و اثر آن در زندگی روزمره مطلبی است در خور توجه. این نوشته به بیان شرایطی می پردازد که با افزایش دلار در شرکت استاف | STUFF بوجود آمد.

تولید سرنخ B2B
استاف آکادمی

تولید سرنخ B2B در دیجیتال مارکتینگ

تولید سرنخ B2B چیست؟ (B2B Lead Generatiom) تولید سرنخ B2B فرآیند شناسایی خریداران بالقوه ایده آل برای محصولات استاف‌مارکت یا خدمات استاف‌سرویس است، که تامین‌کنندگان

اگر به دنبال توسعه کسب وکار خود هستید !؟

با استاف | پلتفرم فروش و خدمات سازمانی در ارتباط باشید.

ساختار تولید محتوا